Nowa publikacja pod redakcją dr. hab. Michała Szostaka, prof. CC

Udostępnij strone

25.07.2024

W wydawnictwie Routledge pojawiła się właśnie zapowiedź najnowszej książki pod redakcją dr. hab. Michała Szostaka, prof. Collegium Civitas. Publikacja „Management Aesthetics: Kitsch and Modern Organisations” dostępna będzie już w listopadzie 2024 roku.

Monografia „Management Aesthetics: Kitsch and Modern Organisations” przedstawia kompleksową teorię kiczu z estetycznego i artystycznego punktu widzenia przełożoną na obszary zarządzania i organizacji.

Głównym celem książki jest ukazanie, w duchu estetyki zarządzania, ale na gruncie zarządzania humanistycznego, że kicz jest zjawiskiem powszechnym nie tylko w sztuce i kulturze, ale także w zarządzaniu, a jego świadome postrzeganie i uważne wykorzystywanie może przynieść korzyści dla skutecznego osiągania celów organizacyjnych i zarządczych.

Ze względu na różnorodną problematykę badawczą poruszaną w poszczególnych rozdziałach, w książce nie zastosowano jednolitej metodologii; każdy autor zastosował metodykę optymalną dla wybranego przez siebie zagadnienia. Wspólnym założeniem wszystkich rozdziałów jest jednak odwołanie się do teorii doświadczenia kiczowego (Szostak i Sułkowski, 2020), która wyprowadzona została z teorii sytuacji estetycznej (Gołaszewska, 1984) na gruncie fenomenologii (Ingarden, 1970). W badaniach dominują metody jakościowe, w szerokim zakresie wykorzystujące studia przypadków, analizy porównawcze i podejście etnograficzne; jedynie w niektórych rozdziałach do weryfikacji hipotez zastosowano metody ilościowe.

Wśród autorów poszczególnych rozdziałów znaleźli się badacze naszej Uczelni: Aleksandra Chmielewska, Magdalena El Ghamari, Andrzej Kondej, Marlena Kondrat, Wioletta Malota i Michał Szostak oraz osoby spoza Collegium Civitas: David M. Atkinson, Justyna Dziedzic, Aneta Ejsmont, Andrzej Kisielewski, Olga Kosińska, Iga Maria Lehman, Artur Modliński, Ada Florentyna Pawlak i Weronika Pokojska.

Książka stanowi istotny krok milowy względem publikacji obecnych na rynku poprzez aplikację teorii doświadczenia kiczowego w szerokim spektrum obszarów zarządzania i organizacji, tj. marketingu, reklamy, zarządzania marką, komunikacji biznesowej, przedsiębiorczości, przywództwa, podejmowania decyzji, zarządzania zasobami ludzkimi, społecznej odpowiedzialności biznesu, zarządzania przestrzenią miejską, zarządzania technologią i innowacjami oraz kultury organizacyjnej. Powinna stanowić lekturę obowiązkową dla badaczy i pracowników akademickich, ale także praktyków i studentów zarządzania.

Więcej informacji o publikacji na stronie wydawnictwa: Management Aesthetics: Kitsch and Modern Organisations.