Green marketing i komunikacja społeczna

Udostępnij strone

  1. Rodzaj studiów:
    II stopnia (magisterskie uzupełniające)
  2. Tryb studiów:

    stacjonarne

    (zobacz także: niestacjonarne)

  3. Język wykładowy:
    polski
  4. Czas trwania studiów:
    2 lata (4 semestry)
  5. Kierunek:
    Socjologia

 

Green marketing i komunikacja społeczna to specjalność dla tych, którzy chcą współtworzyć marki produktów lub usług nie tylko zaspokajających potrzeby konsumenta, ale robiących to w sposób przyjazny dla środowiska. Dołącz do nas, jeśli chcesz promować postawy i zachowania odpowiedzialne społecznie, tworzyć angażującą komunikację oraz realizować w czasie zajęć potrzebne, praktyczne projekty. Jeśli chcesz być jednym z liderów zielonej zmiany – zapraszamy do wspólnej pracy!

Dzisiaj „zielony” to znacznie więcej niż tylko „nie szkodzić środowisku”. „Zielony” jest uczciwy, społeczny, ekologiczny, odpowiedzialny. „Zielony” to nie tylko kwestia komunikacji to sposób myślenia i działania.

Program specjalności łączy solidną wiedzę na temat kontekstów, wyzwań, najlepszych praktyk zrównoważonego rozwoju, narzędziami współczesnej socjologii i praktyczne umiejętności z zakresu strategii marki i komunikacji. Uczymy rzeczy ważnych i potrzebnych, które już w czasie studiów wdrażamy w formie praktycznych projektów realizowanych z partnerami zewnętrznymi.

Specjalność Green marketing i komunikacja społeczna realizowana jest we współpracy i udziałem ekspertów z Ośrodka Badań nad Przyszłością Collegium Civitas.

 

 

Twoje 5 kroków do kariery
1
Zbuduj „zieloną wiedzę”
Zdobędziesz wiedzę i rozumiesz kontekst zielonego marketingu: globalne wyzwania klimatyczne, surowcowe, społeczne, pracując ze znakomitymi praktykami i ekspertami Ośrodka Badań nad Przyszłością Collegium Civitas.
2
Myśl interdyscyplinarnie
Poznaj megatrendy i ich wpływ na życie ludzi i rozwój społeczeństw. Naucz się definiować i badać zjawiska społeczne, potrzeby, problemy ludzi, wykorzystując wiedzę i narzędzia współczesnej psychologii. Dowiedz się, jak połączyć w praktyce wiedzę z zakresu psychologii w tworzeniu skutecznej komunikacji i zmiany społecznej. Rozwiń swoje kompetencje etycznego przywództwa.
3
Pracuj praktycznie i z praktykami
Dowiedz się, jak w praktyce projektować markę zaangażowaną, jak skutecznie wprowadzić ją na rynek. Korzystaj z najnowszych narzędzi i metod strategii komunikacji wykorzystywanych w marketingu komercyjnym i społecznym. Poznaj sposób myślenia i procesu strategicznego. Twórz kampanie, które głęboko angażują konsumentów i są dla nich ważne w procesie podejmowania decyzji. Naucz się praktycznego wykorzystania współczesnych narzędzi komunikacji cyfrowej i tradycyjnej. Pracując na konkretnych przypadkach wdrożeń zdobądź umiejętność krytycznego podejścia do praktyki rynkowej i odróżniania tego, co naprawdę prowadzi do społecznej zmiany, a co jest zaledwie upiększaniem i nieprawdą na temat eko-wysiłków.
4
Buduj swoje kompetencje
W czasie zajęć warsztatowych rozwiniesz swoje kompetencje etycznego przywództwa oraz zdobędziesz umiejętności pracy w środowisku wielokulturowym.
5
Działaj!
Zależy nam na tym, żebyście zdobytą wiedzę i umiejętności wprowadzali w życie już w czasie studiów. Będziecie brać udział w pracach projektowych realizowanych we współpracy z partnerami ze świata biznesu lub organizacjami społecznymi. Wypracowane wspólnie kampanie, projekty komunikacyjne będą miały szanse wdrożenia. To pozwoli Ci zbudować swoje portfolio i doświadczenie praktyczne zanim otrzymasz dyplom.

 

Atuty:

  • studia realizowane we współpracy z Ośrodkiem Badań nad Przyszłością Collegium Civitas;
  • kształcenie w nowym zawodzie /obszarze kompetencji, którego znaczenie dymaicznie wzrasta we wszystkich obszarach działań biznesowych i społecznych;
  • unikalny multidyscyplinarny program. Połączenie i wykorzystanie wiedzy z zakresu ekologii, zrównoważonego rozwoju, wiedzy socjologicznej i narzędzi badań do tworzenia wartościowych, etycznych rozwiązań z zakresu komunikacji;
  • praktyczne i kompleksowe spojrzenie na komunikację idei oraz jej wykorzystaniu w działaniach marketingowych oraz odpowiedzialnych za wprowadzanie zasad zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie, employer brandingu, edukacji społecznej realizowanej przez jednostki biznesu, publiczne oraz organizacje pożytku publicznego;
  • uwzględnienie najnowszych trendów w komunikacji z odbiorcą i w nowych mediach – przygotowanie do wykorzystania i tworzenia narzędzi komunikacji w mediach elektronicznych;
  • przewaga zajęć praktycznych i warsztatowych wśród zajęć specjalizacyjnych; – angażujące narzędzia dydaktyczne- przewaga zajęć warsztatowych, pracowni- laboratoriów, praca na studiach przypadków.

 

Jesteśmy także online

  • sposób realizacji zajęć dopasowany do sytuacji epidemicznej w kraju – planowo zajęcia odbywają się w siedzibie uczelni, możliwy jest system mieszany lub całkowicie online;
  • kadra przygotowana do prowadzenia zajęć zarówno online, jak i w salach wykładowych;
  • większość zajęć online realizowana metodami w pełni interaktywnymi;
  • dostępne trzy platformy szkoleniowe (Wirtualna Uczelnia, Moodle oraz MS Teams) – nowoczesne techniki kształcenia na odległość.

 

Gdzie możesz pracować po studiach:

  • działy marketingu firm komercyjnych;
  • w firmach wprowadzających/ działających wg zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, jako tzw. „zielony oficer”;
  • działy CSR;
  • agencje sektora komunikacyjnego – agencji PR, CSR, eventowych, reklamowych;
  • działy promocji i marketingu instytucji państwowych prowadzących kampanie społeczne;
  • dział komunikacji trzeciego sektora (NGO);
  • działy promocji i komunikacji samorządów.

 

 

Partner

specjalności

 

Kontakt

Dział Rekrutacji Collegium Civitas

22 656 71 89
pok. 1210,
Pałac Kultury i Nauki, 12 p.
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa