-
Rodzaj studiów:studia podyplomowe
-
Tryb studiów:niestacjonarne
w r. ak. 2022/23 zajęcia w siedzibie uczelni.
-
Język wykładowy:polski
-
Czas trwania studiów:1 rok (2 semestry)
-
Planowane rozpoczęcie zajęć:grudzień 2022 r.
Studia współorganizowane z Fundacją MEAKULTURA
Studia podyplomowe „Komercjalizacja projektów w kulturze” skierowane są do osób pracujących w sektorze kultury bądź zamierzających z nim współpracować. Ich celem jest uzyskanie przez słuchacza kompetencji umożliwiających rozwój i komercjalizację projektu (bądź organizacji lub instytucji), od strony konceptualnej, biznesowej, ekonomicznej, komunikacyjnej i zarządczej.
Głównym założeniem kierunku jest dostarczenie narzędzi i inspiracji, dzięki którym pierwotny pomysł na działanie kulturalne stanie się konkurencyjny jakościowo i rynkowo. Program jest skonstruowany w taki sposób, aby otrzymane narzędzia rozwoju projektów mogły być stosowane w różnych działaniach związanych z kulturą.
Moduły tematyczne dotyczą wielu zagadnień: od opracowania początkowego pomysłu, przez jego finansowanie i realizację, aż po budowanie wizerunku. Obszerny blok studiów poświęcony jest działalności biznesowej i ekonomicznej przy zastosowaniu nowoczesnej komunikacji i kompetencji z zakresu zarządzania. W programie duży nacisk położony został na innowacyjne procesy myślowe, a także relacje międzysektorowe oraz przedsiębiorczość.
W ramach programu studiów chcemy wskazywać na te połączenia, które są rzadko eksplorowane i namawiać do odwagi we wdrażaniu nowych pomysłów na projekty w kulturze. Z drugiej strony udowodnimy, że nawet standardowe pomysły można rozwinąć w sposób nieszablonowy, wykorzystując m.in. potencjał twórczy zespołu projektowego, narzędzia tworzenia innowacji oraz relacje z uczestnikami, co w efekcie ma doprowadzić do komercjalizacji projektu.
Program został opracowany przez dr Marlenę Wieczorek (konsultacja merytoryczna: Tomasz Szymański i Beata Dubiel-Stawska), która przywiązuje szczególną wagę do doboru wykładowców. Autorskie przedmioty są stworzone przez ekspertów, będących praktykami odnoszącymi sukcesy w sektorze kultury i biznesie. To dzięki nim uczestnictwo w studiach podyplomowych stanie się katalizatorem zmian w sferze tworzenia i rozwoju projektów kulturalnych. Połączenie różnych perspektyw daje szczególny rodzaj synergii, co sprawia, że program kierunku jest atrakcyjną odpowiedzią na potrzeby współczesnego rynku. Łączy w sobie myślenie stricte biznesowe, a nawet komercyjne, nie pomijając przy tym społecznej i artystycznej roli i misji kultury.
Zapraszamy do kultury przyszłości!
„Komercjalizacja projektów w kulturze” to studia dostarczające nowatorskich sposobów rozwijania projektów, od etapu idei, poprzez komunikację do zarządzania. Duży nacisk został położony na zagadnienia związane z finansowaniem pomysłów, pozyskiwaniem partnerów i budowaniem własnej marki. To studia dla pragmatyków i wizjonerów, autorów jednego projektu i profesjonalistów z wieloletnim stażem – wszystkich, którzy wierzą, że kultura może przynosić materialne zyski, nie zatracając swojej misji.
Atuty studiów:
- autorski, nowoczesny program;
- najlepsi specjaliści, będący autorytetami w swoich dziedzinach;
- innowacyjne podejście do tematyki kultury;
- interdyscyplinarność;
- nacisk na praktykę i samorozwój.
Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu:
- strategii rozwoju projektów kulturalnych;
- nowoczesnego PR-u;
- komercjalizacji pomysłów;
- ekonomizacji działań;
- budowania relacji międzysektorowych;
- biznesowego podejścia do projektów z sektora kultury;
- tworzenia innowacji w projektowaniu i komunikacji;
- zainteresowania mediów swoim projektem;
- budowania i rozwijania relacji z uczestnikami (audience development).
Perspektywy zawodowe dla absolwentów kierunku:
- zespoły realizujące projekty z sektora kultury;
- firmy z sektora kreatywnego;
- instytucje kultury;
- firmy tworzące start-upy powiązane z kulturą;
- organizacje pozarządowe;
- firmy z szeroko pojętego rynku kultury (od organizatorów dużych wydarzeń po osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą);
- agencje eventowe;
- domy mediowe i agencje kreatywne;
- działy CSR i/lub marketingu korporacji zainteresowanych kultura i sztuką.
Studia są skierowane do:
- osób prowadzących projekty kulturalne lub zamierzających to robić;
- pracowników publicznych i prywatnych instytucji kultury;
- osób działających w organizacjach pozarządowych;
- zatrudnionych w branży związanej z kulturą;
- innowatorów;
- przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z sektorem kreatywnym;
- pracowników sektorów kreatywnych;
- marketerów.
Kontakt
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa