CHMIELEWSKA Aleksandra, dr

Udostępnij strone

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, rozprawę obroniła w 2021 roku w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym. Posiada również dwa tytuły magistra ekonomii, ukończony I stopień pedagogiki specjalnej, specjalność Arte-terapia, a także studia podyplomowe z Marketingu Internetowego w SGH.

Zawodowo związana z rynkiem mediów. W trakcie wieloletniej pracy w Telewizji Polskiej SA odpowiadała za projekty emisyjne, w tym jako koordynator nadzorowała projekty transformacji cyfrowej oraz wprowadzała produkty mediowe min. nowy portal TVP.pl, aplikacje na smart TV, crossmediowe serwisy do Wielkich Testów w kooperacji z TVP1, serwisy specjalne dla teatrów telewizji na żywo czy aplikacje mobilne. Była także współodpowiedzialna za program HALO POLONIA wprowadzając pierwszą audycje w TVP Polonia w pełni interaktywną. Następnie jako Digital Media Director w PMPG uczestniczyła w transformacji cyfrowej grupy. W Gemius SA odpowiada za projekty telewizyjne wprowadzając produkty oparte na danych RPD.

Jest managerem na rynku mediów i przedsiębiorcą.

W 2022 została wyróżniona w konkursie na Absolwenta Roku 2022 SGH za działania społeczne na rzecz pomocy Ukrainie. Jestem członkiem IAB Europe z ramienia Gemius SA, od 2020 członkiem Society of Motion Picture and Television Engineers oraz członkiem organizacji Polska Innowacyjna oraz Mentorem w SGH. Zawodowo związana z rynkiem mediów i technologii. W ramach edukacji medialnej w Radio dla Ciebie prowadzi cykl “Technologia nie gryzie” tłumacząc w prosty sposób zawiłości technologiczne. Jest autorką licznych artykułów naukowych z zakresu technologii, mediów, reklamy, badań i biznesu, autorką książki Rynek telewizyjny. Lojalność w dobie zmian technologicznych (2022), za którą otrzymałam nagrodę UW i KRRIT im. Pawła Stępki w 2023 roku oraz współredaktorem monografii Nowe Supermedium. Współczesne oblicza telewizji i scenariusze przyszłości (2023). Prowadzi podcast Arena Praktyk.