Dr hab. Michał Szostak, prof. CC jest autorem rozdziału „Balancing Fairness and Care Through Aesthetical Lens in Humanistic Management in the Gig Economy” w monografii „Humanistic Management in the Gig Economy: Dignity, Fairness and Care”, wydanej przez Palgrave Macmillan.
W swoim rozdziale prof. Szostak podkreśla, jak ważna jest estetyka w zarządzaniu humanistycznym w gospodarce gigowej. Pokazuje, że estetyka – jako uzupełnienie etyki – pomaga docenić piękno i harmonię w pracy, co jest ważne zarówno dla menedżerów, jak i pracowników. Gospodarka gigowa często zaburza tradycyjną równowagę między pracą a życiem prywatnym, dlatego ważne jest, aby analizować, jak estetyka może pomóc w promowaniu sprawiedliwości, uczciwości i troski o pracowników.
O książce
Monografia „Humanistic Management in the Gig Economy: Dignity, Fairness and Care” porusza tematykę pracy w gospodarce gigowej, gdzie pracownicy często nie są uznawani za pełnoprawnych pracowników przez platformy, z którymi współpracują, a jednocześnie nie mają pełnej swobody charakterystycznej dla niezależnych wykonawców. W dobie zmieniającego się rynku pracy ważne jest zrozumienie nowych realiów w celu promowania godności ludzkiej, ochrony osób najbardziej narażonych i wspierania ich rozwoju.
Publikacja pokazuje, w jaki sposób zarządzanie humanistyczne i rozważania dotyczące sprawiedliwości mogą pomóc w humanizacji traktowania pracowników gigowych, zwłaszcza w gospodarkach globalnego południa.
____________
Gig economy (w języku angielskim gig oznacza ‘pracę dorywczą, fuchę’) to określenie sposobu gospodarowania opartego na jednorazowych usługach i pojedynczych projektach, stanowiących dla ich wykonawców równoważną alternatywę pracy etatowej; może być więc sposobem zasadniczego zarobkowania, a nie tylko „fuchą”, czyli formą dorabiania.
Pełna treść książki dostępna na stronie: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-59944-6 a dostęp do rozdziału prof. Szostaka można wykupić na stronie: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-59944-6_5