Centrum Polityki Publicznej Collegium Civitas zaprasza do udziału
w kolejnej dyskusji na temat przyszłości służby cywilnej:
Dlaczego w służbie cywilnej potrzebni są urzędnicy mianowani?
15 stycznia (środa) 2025 r. | godz. 17:00
Transmisja z debaty odbędzie się na kanale YouTube służby cywilnej.
Link do transmisji: https://youtube.com/live/7O4gb_zwamU?feature=share
Dyskusja, organizowana przez Szefową Służby Cywilnej we współpracy z Krajową Szkołą Administracji Publicznej i Centrum Polityki Publicznej, poświęcona będzie instytucji mianowania w służbie cywilnej. Przedstawiciele środowiska naukowego oraz urzędniczego będą starać się odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego w służbie cywilnej potrzebni są urzędnicy mianowani?”.
Uczestnicy debaty
- Prof. dr hab. Hubert Izdebski – Wszechstronny prawnik, radca prawny, adwokat. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących prawa publicznego i jego styku z prawem cywilnym. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w przygotowywaniu projektów ustaw, pracy radcy prawnego i prowadzeniu spraw z zakresu prawa administracyjnego oraz konstytucyjnego. Koncentruje się na aksjologii i genezie rozwiązań prawnych, a także na problematyce zarządzania publicznego. Jest współtwórcą ustaw o samorządzie terytorialnym i szkolnictwie wyższym w Polsce. Brał udział w pracach nad reformą administracji publicznej w latach 90. Został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi w pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za zasługi w działalności publicznej, umacnianiu praworządności oraz wkład w unowocześnianie administracji i rozwój samorządu w Polsce, jak również Odznaką Honorową za zasługi dla samorządu terytorialnego.
- Monika Dziadkowiec – Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej, Prawa Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Ukończyła także Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Szkołę Filozoficzną prof. T. Gadacza w Collegium Civitas. Doświadczona menadżerka administracji rządowej z wieloletnim stażem jako dyrektor generalna, dyrektorka Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także szefowa komórek audytu wewnętrznego w Ministerstwie Środowiska i KPRM. Pracowała także w Urzędzie Patentowym RP. Stypendystka Fundacji prof. Macieja Nowickiego i Fundacji Deutsche Bundesstiftung Umwelt dla absolwentów kierunków środowiskowych, Fundacji Roberta Boscha dla kadr administracyjnych z krajów Europy Środkowej oraz Fundacji The German Marshall Fund of the United States.
- Dr Liwiusz Laska – Absolwent prawa i stosunków międzynarodowych. Ukończył studia LL.M. na Uniwersytecie w Kilonii. Doktor nauk prawnych, wykonujący przez 18 lat zawód adwokata I tłumacza przysięgłego. Od stycznia 2020 r. do grudnia 2023 r. członek Państwowej Komisji Wyborczej. W latach 2016-2018 pełnił funkcję Zastępcy Przewodniczącego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. Jest przewodniczącym Rady Nadzorczej ZUS. Posiada bogate doświadczenie w zakresie prac legislacyjnych oraz obsługi prawnej związków zawodowych. Przez 12 lat pełnił funkcje członka Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzania egzaminu na tłumacza przysięgłego. Ekspert z zakresu prawa pracy, administracyjnego i wyborczego. Mediator w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.
- Jan Pastwa – Przewodniczący Rady Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (1990), Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (1994), oraz studiów podyplomowych Executive MBA Międzynarodowego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2017). Urzędnik służby cywilnej. W latach 1994-1996 był dyrektorem Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku, a następnie w roku 1997 kierownikiem Urzędu Rejonowego w Gdyni. Od 1997 do 2006 Szef Służby Cywilnej. W latach 2007-2012 Ambasador RP w Republice Czeskiej. Od 2012 do 2016 dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. W roku 2000 nominowany do Nagrody im. Andrzeja Bączkowskiego. W 2012 roku odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski
- R. pr. Magdalena Żebrowska – Radca Prawny, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, związana ze służbą cywilną od 10 lat. Praktyk prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych oraz prawa pracy. Zainteresowana reformą służby cywilnej. Zwolenniczka innowacji, cyfryzacji i prostego języka. Prywatnie jako członek inicjatywy Nasz Rzecznik działa na rzecz praw osób z niepełnosprawnościami.
- Joanna Jurkiewicz – Stowarzyszenie Absolwentów KSAP reprezentuje kilkuset członków – absolwentów Szkoły i urzędników mianowanych. SAKSAP posiada ponadto dorobek intelektualny w postaci uzgodnionego z członkami Stowarzyszenia stanowiska względem wielu zagadnień w ramach służby cywilnej, zawarty przede wszystkim w projekcie ustawy o służbie cywilnej. Nie mniej istotne są raporty Stowarzyszenia z ostatnich paru lat oraz na bieżąco wypracowywane opinie dotyczące najbardziej aktualnych problemów służby cywilnej, urzędników mianowanych i absolwentów KSAP. Należy także podkreślić, że SAKSAP istnieje nieprzerwanie od ponad trzydziestu lat, zachowując niezależność finansową i znaczącą bazę członków.
Moderator dyskusji – dr Robert Sobiech – Dyrektor Centrum Polityki Publicznej w Collegium Civitas. Zajmuje się badaniami opinii publicznej, analizami i ewaluacją polityk publicznych oraz komunikacją społeczną. Autor badań i analiz dla administracji rządowej i samorządowej, organizacji pozarządowych oraz organizacji międzynarodowych. W Collegium Civitas jest także zastępcą dyrektora Centrum Badań nad Demokracją, Społeczeństwem Obywatelskim i Elitami Politycznym.