Program
Program studiów* obejmuje 206 godzin, realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym (7 zjazdów w siedzibie uczelni i 5 zjazdów online na MS Teams).
Język wykładowy: polski
Ramowy program studiów:*
Wykład inauguracyjny: Trendy współczesnej gospodarki 4.0 i polityki światowej oraz ich wpływ na modele współczesnego przywództwa
1) Modele współczesnego przywództwa (05-06 październik 2024) w siedzibie uczelni:
- Transformacyjny model przywództwa,
- Model przywództwa oparty na cechach osobowościowych liderki,
- Behawioralny model przywództwa,
- Autentyczny model przywództwa,
- Kompetencyjny model przywództwa,
- Etyczny model przywództwa,
- Adaptacyjny model przywództwa,
- E-przywództwo.
2) Przywództwo jako kompetencja (19-20 październik 2024) online:
- Budowa autorytetu liderki,
- Definiowanie wizji i wartości liderki,
- Inspirowanie, wywieranie wpływu i motywowanie zespołu,
- Budowanie zespołu,
- Dbałość o rozwój członków zespołu.
3) Metody rozwoju kompetencji liderki (16-17 listopad 2024) w siedzibie uczelni:
- Coaching przywództwa,
- Mentoring,
- Studia przypadków,
- Uczenie się przez działanie (action learning),
- Uczenie się przez doświadczenie,
- Uczenie się cybernetyczne,
- Symulacje.
4) Metody diagnozy kompetencji liderki (14-15 grudzień 2024) online:
- Istota pojęcia kompetencje liderki,
- Diagnoza kompetencji a identyfikacja potencjału przywódczego liderki,
- Diagnoza kompetencji i jej wpływ na kierunek rozwoju kompetencji liderki,
- Diagnozowanie kompetencji jako działanie w ramach zarządzania kompetencjami,
- Diagnoza kompetencji liderki- ćwiczenia,
5) Strategia rozwoju kompetencji liderki (18-19 styczeń 2025) w siedzibie uczelni:
- Samoakceptacja: zaufanie we własny potencjał przywódczy i kompetencje liderki, umiejętność doceniania własnych kompetencji i wkładu w rozwój organizacji,
- Samorozwój: transformacyjne kompetencje liderki, kompetencje intrapersonalne liderki, kompetencje negocjacyjne, wywieranie wpływu, myślenie i działanie strategiczne, tworzenie wizji, sponsoring,
- Samozarządzanie: podejmowanie ryzyka, procesy decyzyjne, umiejętność balansowania stereotypów odnośnie ról płci,
6) Samoświadomość a skuteczność działania liderki (15-16 luty 2025) w siedzibie uczelni:
- Diagnoza kompetencji liderki i jej wpływ na samoświadomość przywódcy,
- Składniki samoświadomości liderki,
- Poziomy samoświadomości liderki,
- Samoświadomość a skuteczność działania liderki.
7) Kompetencje interpersonalne liderki (01-02 marzec 2025) online:
- Kompetencje intrapersonalne a kompetencje interpersonalne liderki,
- Budowanie kapitału społecznego liderek,
- Wzorce do naśladowania, ścieżki karier liderek,
- Współpraca i wzajemne wsparcie liderek w biznesie,
- Personalne i kontekstualne bariery społeczne dla liderek.
8) Przywództwo międzykulturowe (15-16 marzec 2025) online:
- Zespoły międzykulturowe i ich funkcjonowanie,
- Innowacyjność zespołów międzykulturowych,
- Kultura narodowa i organizacyjna a skuteczność zespołu,
- Komunikacja w zespołach międzykulturowych,
- Świadomość różnic kulturowych w przywództwie międzykulturowym,
- Polityka działań zgodna z systemem wartości członków zespołu.
9) Zarządzanie konfliktem (29-30 marzec 2025) w siedzibie uczelni:
- Funkcje i korzyści wynikające z konfliktu,
- Zmiany organizacyjne jako następstwa konfliktów,
- Zagrożenia wiążące się z konfliktami,
- Style rozwiązywania konfliktów w zespołach projektowych,
- Negocjacje i mediacje jako sposoby rozwiązywania konfliktów w zespołach.
10) Anatomia procesów decyzyjnych i skutecznego działania (12-13 kwiecień 2025) w siedzibie uczelni:
- System wartości a skuteczne przywództwo,
- Zorganizowana wiedza a procesy decyzyjne,
- Jakość procesów decyzyjnych,
- Nawyki w procesach decyzyjnych,
- Szybkość podejmowania decyzji przez lidera,
- Działanie liderki w otoczeniu VUCA,
- Kryteria ESG dla zrównoważonego rozwoju.
11) Technologie, sztuczna inteligencja a przywództwo biznesu (17-18 maj 2025) online:
- Nowe technologie a etyka rozwoju,
- Kompetencje przyszłości w świecie technologii,
- Sztuczna inteligencja w rozwoju przywództwa,
- Rozwój kompetencji cyfrowych,
- Cyberbezpieczeństwo w biznesie.
12) Synergia pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym (21-22 czerwiec 2025) w siedzibie uczelni:
- Wsparcie otoczenia dla liderek,
- Kompromisy liderek na stanowiskach przywódczych,
- Umiejętność zachowania balansu – rola liderki versus życie prywatne,
- Praktyczne rozwiązania w zakresie synergii pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym,
- Tworzenie indywidualnej strategii synergii pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym.
*Program może ulec niewielkim zmianom.
Zasady realizacji studiów:
Studia Academy of Female Leaders stanowią cykl 12 modułów w postaci spotkań stacjonarnych i niestacjonarnych, odbywających się z reguły raz w miesiącu w formule wykładowej, warsztatowej i seminaryjnej. Studia obejmują:
- wprowadzenie teoretyczne w formie wykładów ilustrowanych przykładami,
- zajęcia o charakterze praktycznym, opierające się na optymalnych rozwiązaniach i metodach wybitnych praktyków,
- studia przypadków – analiza sukcesów i błędów pod kątem adaptacji rozwiązań przez liderki,
- pracę w grupach pozwalającą na wymianę doświadczeń pomiędzy liderkami pod nadzorem wykładowcy,
- warsztaty w trakcie zajęć lub pracę domową sprawdzaną przez wykładowcę,
- przygotowanie indywidualnego projektu w zakresie strategii rozwoju kompetencji liderki przez każdą z uczestniczek Academy of Female Leaders.
Forma zaliczenia studiów podyplomowych
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:
- zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów,
- przygotowanie projektu z zakresu indywidualnej strategii rozwoju kompetencji liderki.
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.
Harmonogram i organizacja zajęć
Organizacja zajęć*
Zajęcia realizowane w soboty (9.00-18.00) i niedziele (9.00-16.15); 7 zjazdów w siedzibie Uczelni oraz 5 zjazdów online.
Czas trwania: 2 semestry
Terminy* zjazdów w roku 2024/2025
semestr letni
- marzec: 01-02 – online; 15-16 – online; 29-30 – w siedzibie uczelni;
- kwiecień: 12-13 – w siedzibie uczelni;
- maj: 17-18 – online;
- czerwiec: 21-22 – w siedzibie uczelni.
semestr zimowy:
- terminy zostaną podane w późniejszym czasie
*organizacja i terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom
Godziny zajęć:*
- Sobota: 9.00-18.00
- Niedziela: 9.00-16.15
*godziny mogą ulec przesunięciom
Kontakt
Biuro Rekrutacji Collegium Civitas
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa