Leadership & Art. Zarządzanie przez wartości

Udostępnij strone

KIEROWNIK STUDIÓW:

Małgorzata Błaszczyk – Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet, założycielka Galerii Strefa A, Prezeska Fundacji Zona Art. Absolwentka studiów specjalistycznych z Rynku Sztuki na Akademii im. Frycza Modrzewskiego w Krakowie, kursu organizowanego przez Związek Banków Polskich w Warszawie w zakresie inwestowania w sztukę, certyfikowanego kursu coachingu ICF na Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego ART & Science oraz studiów podyplomowych Zarządzania Organizacją na SWPS w Warszawie. Od 2010 roku zajmuje się promocją młodych twórców,  realizuje projekty z zakresu edukacji artystycznej, wystawienniczej oraz kolekcjonerskiej (szkolenia dla: Banku HSBC, Lady Business Club w Warszawie, klientów Deutsche Banku oraz klientów indywidualnych). Pracowała w korporacjach międzynarodowych ING na stanowiskach menadżerskich. Do 2019 pełniła funkcje menadżera galerii Sztuki Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A w Tychach. Brała udział w międzynarodowym projekcie „CULTURE PRO. Creative path of development”, nawiązującym do modelu zarządzania w oparciu o wartości humanistyczne. Projekt zrealizowany został w ramach Erasmus + wraz z partnerami z Austrii i Węgier.

ZAJĘCIA PROWADZĄ:

Weronika Rochacka Gagliardi – projektantka usług, strateżka designu, facylitatorka procesów projektowych oraz edukatorka z niemal 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Fundamentem jej rozwoju jako projektantki była praca w Design Council w Londynie. Współtwórczyni i współwłaścicielka agencji projektowej Design Provision. W swojej pracy współpracowała zarówno z korporacjami o globalnym zasięgu, MŚP, jak i organizacjami pozarządowymi oraz administracją publiczną. Jako wykładowczyni związana jest z Uniwersytetem SWPS, tam działa w zakresie studiów podyplomowych z projektowania usług. W ramach pracy projektowej współtworzy aktualnie inicjatywę FreightTech.org rewolucjonizującą branżę spedycyjną dzięki zastosowaniu podejścia Service Design, technologii i sztucznej inteligencji. Od kilku lat rozwija się również jako mentorka i coach.

dr hab. Tadeusz Gadacz – Filozof, profesor Collegium Civitas, kierownik Katedry Filozofii i Szkoły Filozoficznej Tadeusza Gadacza na Uniwersytecie Civitas, redaktor naukowy Encyklopedii PWN, wykładowca m.in. na Hebrew University w Jerozolimie i na Uniwersytecie Katolickim w Louvain-la-Neuve.
Autor wielu artykułów i opracowań naukowych, m.in.: książki Wolność a odpowiedzialność. Rosenzweiga i Levinasa krytyka Heglowskiej wolności ducha (Kraków 1991), O umiejętności życia (Kraków 2007), O ulotności życia (Warszawa 2008), Historia filozofii XX wieku: nurty (Kraków 2009), „Etyka dobromyślności” (Warszawa 2023) Laureat Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, laureat Nagrody Edukacyjnej Prezydenta m.st. Warszawy dla Najlepszego Nauczyciela Akademickiego 2002 roku, laureat Nagrody „Nowych Książek” za redakcję naukową dziewięciotomowego wydawnictwa Religia. Encyklopedia PWN (Warszawa 2001-2003).

dr hab. Michał Szostak – Prorektor ds. Naukowych oraz Kierownik Instytutu Zarządzania w Collegium Civitas. Doktor habilitowany w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości (dziedzina nauk społecznych). Prowadzi interdyscyplinarne badania w zakresie problemów z pogranicza zarządzania, sztuki i estetyki, których wyniki publikuje w czołowych międzynarodowych wydawnictwach i czasopismach. Prekursor badań w zakresie estetyki zarządzania. Absolwent studiów doktoranckich (zarządzanie) i magisterskich (zarządzanie i marketing) na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Prowadzi działalność dydaktyczną w języku angielskim i polskim w obszarze finansów oraz estetyki zarządzania, zarządzania humanistycznego i marketingu sztuki. Wykłada gościnnie na uniwersytetach w wielu krajach. Posiada bogate doświadczenie w administracji procesów i projektów dydaktycznych i naukowych. Od 2004 r. jest praktykiem biznesu (na stanowiskach zarządczych i dyrektorskich) w grupach kapitałowych w międzynarodowym środowisku z branży handlowej i przemysłowej. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie finansowej i organizacyjnej optymalizacji procesów biznesowych i całych przedsiębiorstw, przygotowywania i obsługi fuzji, podziałów, wydzielania zorganizowanych części oraz działań akwizycyjnych przedsiębiorstw, jak również wdrażania i utrzymywania certyfikowanych systemów zarządzania. Ma także doświadczenie w zarządzaniu organizacjami trzeciego sektora. Ponadto obronił doktorat w zakresie sztuk muzycznych w specjalności gra na organach na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Posiada także dyplomy The Royal College of Organists w Londynie oraz Pontificio Istituto Ambrosiano di Musica Sacra w Mediolanie. Nagrał szereg płyt CD oraz regularnie publikuje książki i artykuły nt. praktyki wykonawczej, estetyki i budowy instrumentów w renomowanych periodykach amerykańskich, brytyjskich, czeskich i kanadyjskich. Jako muzyk-instrumentalista prowadzi ożywioną międzynarodową działalność koncertową, wykonując kilkadziesiąt recitali rocznie w Europie, obu Amerykach, Afryce i Azji.

mgr Mirella Panek – Owsiańska – Wieloletnia Prezeska Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). Od 2016 roku członkini Zarządu CSR Europe. Absolwentka nauk politycznych o specjalności marketing polityczny; Szkoły Liderów oraz programów International Visitors Departamentu Stanu USA poświęconych demokracji, prawom człowieka i CSR. Stypendystka Lecha Wałęsy i Rady Europy. Odpowiada za kontakty z kluczowymi interesariuszami w Polsce, współpracuje z CSR Europe i The World Business Council for Sustainable Development (WBCSD). Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Była ekspertka w Komitecie Technicznym ds. Społecznej Odpowiedzialności w ramach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, brała udział w tworzeniu i promocji Normy ISO 26000. Członkini Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki.

dr hab. Paweł Mendrek, prof. ASP – Twórca interdyscyplinarny, wizualny, filmowiec, edukator oraz dyrektor kreatywny o wielowarstwowej praktyce artystycznej. Jego działania obejmują rysunek, fotografię, kolaż, projekty wydawnicze, działania kolektywne, scenograficzne, projekty fabularne oraz eksperymenty z wykorzystaniem obrazu ruchomego charakteryzującą się innowacyjnymi strategiami produkcji filmowej. Stypendysta Academy of Art College San Francisco, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Universitat fur Angenwandte Kunst w Wiedniu oraz Prague Film School. Uczestniczy w projektach, które badają film jako formę sztuki na różnych poziomach percepcji. Obecnie realizuje eksperymentalny projekt filmowy „Synestezja”. Pracuje jako profesor nadzwyczajny filmu eksperymentalnego i narracji wizualnej w Pracowni Interdyscyplinarnej
w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Kierownik Katedry Intermediów i Scenografii. Zaangażowany we współpracę międzynarodową w ramach Parallax Network.

dr Piotr Gospodarczyk – Z wykształcenia ekonomista, pedagog, trener biznesu, z zamiłowania muzyk. Prowadzi autorską działalność edukacyjną Szkoła Rytmu. Projektuje interdyscyplinarne wykłady, warsztaty, koncerty dla liderów oświaty i biznesu. Współpracuje z muzykami i artystami z wielu zakątków świata. Wprowadził tysiące ludzi w doświadczenia muzykowania w oryginalnych orkiestrach. Najpełniej wyraża się prowadząc warsztaty i działania edukacyjne dla psychologów, pedagogów i nauczycieli z wielu krajów Europy, zarówno w szkołach, jak i na uniwersytetach oraz w miejscach wykluczeń społecznych. Współpracuje z prezesami zarządów światowych spółek akcyjnych, departamentów i korporacji w Polsce i za granicą, m.in. takich firm jak: SAP, Deloitte, YPO, Poland Chapter Volvo, Microsoft, Santander. Jest współtwórcą projektu międzykulturowej orkiestry oraz warsztatów „Rytm, ciało, cisza kontemplacja, kreatywność, zespołowość”.

dr Marcin Kowalczyk – Jest ekspertem z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i specjalizacją w procesach transformacji modeli biznesowych tradycyjnych organizacji. Realizował udane projekty transformacyjne między innymi dla takich marek jak Radio Zet, TOK FM, Rzeczpospolita, PWN, Agora. W zakresie transformacji szkolił i konsultował firmy w całym regionie CEE współpracując z The Financial Times, Google, WAN-IFRA oraz OBWE. Zasiadał w zarządach spółek medialnych, w tym notowanych na giełdzie. Absolwent Oxford Brookes University (BA), Clark University (MA), Politechniki Warszawskiej (EMBA) oraz programów Executive Education m.in. na prestiżowych IESE Business School i The London School of Economics and Political Science. Ukończył renomowany program IMD w Lozannie z zakresu „Strategy and Leadership in the Age of ESG” prestiżowego szwajcarskiego IMD – International Institute for Management Development. Specjalizuje się w przywództwie, ESG, zarządzaniu zmianą i transformacjami modeli biznesowych, dynamikach grupowych oraz jest ekspertem ekonomii relacji.

dr Małgorzata Wypych – Psycholożka, interwentka kryzysowa, prezeska Mental Health Center. Specjalista w zakresie interwencji psychologicznej i zarządzania stresem w incydentach o charakterze krytycznym (International Critical Incident Stress Foundation). Autorka licznych publikacji w zakresie konsekwencji psychologicznych pracy i wsparcia psychologicznego w ratownictwie medycznym. Wykładowca, trener z zakresu budowania odporności, wsparcia koleżeńskiego, systemowego wsparcia pracowników w organizacjach. Posiada 10 lat doświadczenia pracy jako psycholog w ratownictwie medycznym. Od 7 lat wdraża w Mental Health Center programy systemowego wsparcia psychologicznego w organizacjach, Business Development & Sales Manager w Mental Health Help Line.

dr Anna Zaroda-Dąbrowska – Założycielka, CEO i ekspertka Diversity Hub. Specjalizuje się w różnorodności i włączeniu (D&I), pracuje głównie w obszarze wdrażania strategicznych polityk i projektów D&I w firmach. Realizuje szkolenia i sesje D&I dla menedżerów (BBH; ORLEN, VW, State Street, PGE, Sabre, McDonald’s), oraz sesje unconscious bias, w tym gender bias (McDonald’s, ING, QVC, Brainly, Aon, Air Liquide, OLX, T-Mobile, Santander, Circle K, Canon, Canal+). Autorka międzynarodowych projektów w obszarze edukacji i innowacji w D&I. Ekspertka w innowacyjnych projektach poświęconych zarządzaniu międzypokoleniowemu i przywództwu kobiet. Doświadczona menedżerka i liderka, finalistka konkursu „Bizneswoman Roku, Sukces Pisany Szminką”. Silnie zaangażowana w kwestie równowagi płci w biznesie jako ambasadorka WED i Grant Thornton Global Champion for Change 2019. Stypendystka programu International Visitor Leadership Programme: Advancing and Sustaining Civic Engagement w USA, finansowanego przez Departament Stanu USA.

dr Katarzyna Wąs – art advisorka i konsultantka ds. sztuki. Ukończyła historię sztuki i gender studies na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie pracy w galeriach komercyjnych, instytucjach publicznych oraz opieki nad prywatną kolekcją sztuki wykorzystuje w pracy z klientami indywidualnymi i biznesowymi. Doradza zarówno przy komercyjnych projektach z obszaru sztuk audiowizualnych, jak i przy budowaniu kolekcji. Autorka tekstów o kulturze i rynku sztuki, wykładowczyni. Zajmuje się kolekcjonerstwem praktycznie i teoretycznie, poszukując zależności między tendencjami kolekcjonerskimi a ich odbiciem społecznym

mgr Olga Brzezińska – Dyrektor Programowa Leadership Academy for Poland, jednego z najlepszych programów rozwoju przywództwa w Europie, wykładowczyni Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Teatralnej w Warszawie. Prezeska Fundacji Miasto Literatury, menadżerka kultury, pomysłodawczyni, współtwórczyni międzynarodowych wydarzeń artystycznych (m.in. Festiwal Miłosza, Dni Transtromerowskie), publicystka w dziedzinie kultury i autorka podcastu „Nowy Stan Skupienia” (Liberte!Talks). Laureatka Stypendium Twórczego Miasta Krakowa w dziedzinie zarządzania i wspierania kadr kultury, członkini Rady ds. Równego Traktowania przy Prezydencie Miasta Krakowa I i II Kadencji, członkini Rady Mentorskiej Rafał Brzoska Foundation, mentorka w programach Vital Voices. Wspiera sektory kultury, nauki i biznesu oferując szkolenia w zakresie zarządzania zmianą, komunikacji, kreatywnego myślenia, mentoring i facylitację procesów strategicznego rozwoju. Współzałożycielka inicjatywy „Executives for Impact”, wspierającej organizacje pozarządowe.

mgr Zofia Dzik – Doświadczona C-Level menadżerka, pionierka rynku fintech w obszarze direct w CEE (m.in. CEO TU Link4 S.A.). Wieloletnia Członkini rad nadzorczych spółek giełdowych  Członek Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW. Fundatorka Instytutu Humanites, think&Do tanku w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączącego systemowo tematykę Człowieka Technologii. Fundatorka i przewodnicząca rady międzynarodowego Centrum Etyki Technologii. Członkini Rady Naukowej IDEAS NCBR – polskiego ośrodka badawczo-rozwojowego działającego w obszarze sztucznej inteligencji i ekonomii cyfrowej oraz Członkini Rady Społecznej Politechniki Wrocławskiej. Wykładowczyni, impact inwestorka, mentorka start upów (w tym MIT), jurorka (m.in. Kapituła Orły Rzeczpospolitej).  Autorka modeli: „Spójnego Przywództwa™”, Modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego”™, „Pętli – Nielinearnego Modelu Długoterminowego Rozwoju Społecznego”. W TOP 10 Rankingu Forbes Women – „Liderki Zrównoważonego Rozwoju 2022” oraz laureatka tytułu „Odpowiedzialny Kapitał” Forbes Polska za 2023 r.  Założycielka Kręgu Impact Inwestorów Społecznych Humanites, społeczności przedsiębiorców, wspierających finansowo projekty o społecznym wpływie. Fundatorka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty – pierwszego w Polsce programu rozwoju przywództwa w edukacji (> 700 absolwentów, dyrektorów szkół z całej Polski; wpływ społeczny ok. 1,5 mln. dzieci i młodzieży). Inicjatorka Globalnego Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności oraz zmiany kultury pracy i życia (udział pracodawców z 59 krajów). Prywatnie: żona, matka trojga dzieci lubiąca wędrówki po pustyniach świata.

mgr Urszula Leiss – Coach, trener, filolog. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku Coaching i Mentoring. Absolwentka kursu Action Learning u Jacka Jakubowskiego. Uczestniczka szkoleń i warsztatów: Racjonalna Terapia Zachowań (Optimotiv), warsztatu Dynamika Pracy z grupą (Wszechnica UJ), warsztatu Analiza Transakcyjna oraz Gry Psychologiczne (Transmisja), szkolenia Coaching Kariery, treningu improdramy (Coaching Space), kursu Lego Playing the Change oraz cyklu warsztatów Narzędzia Prowokatywne – poziom zaawansowany (Provocare) oraz wielu certyfikowanych przez ICF warsztatów z zakresu kompetencji coachingowych, team coachingu, różnych modeli pracy coachingowej, narzędzi coachingowych w planowaniu kariery zawodowej. Uczestniczka i współprowadzącą wielu międzynarodowych projektów w nurcie nieformalnej edukacji z obszaru zdrowia psychicznego i rozwoju osobistego. Twórczyni marki „Biznes pod żaglami”. Inicjatorka i autorka projektu „Liderzy zmiany”. Autorka publikacji o mentoringu i zarządzaniu oraz współautorka książki „Mentoring w praktyce” Wolter Kluwers 2022 r.

mgr Elżbieta Wojtczak – Buduje marki, które angażują i sprzedają. Dba o reputację i wizerunek firm i osób. Promuję sztukę współczesna, współpracuje z artystami, instytucjami kultury i inwestorami. Od ponad 20 lat prowadzi niezależna firmę, wielokrotnie nagrodzoną (Gazele Biznesu, Diament Forbes) i nagrodami za kreatywność. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, MBA UW & University of Illinois, Advanced Management Program IESE Business School, Harvard Business School, Christie’s.

mgr Zuzanna Ziomecka – jest dziennikarką i trenerką specjalizującą się w redukcji stresu oraz rozwoju zdolności przywódczych poprzez uważność i psychologię pozytywną. Jest dyrektorem programu Advanced Leadership program w Center for Leadership, oraz założycielką Wyspy Spokoju – platformy wspierającej praktyków mindfulness w utrzymaniu nawyku regularnej medytacji. Jej książka, pt „Wyspa Spokoju – jak mindfulness pomaga w trudnych sytuacjach” wyszła wiosną 2021, a podcast pt. „Zapał bez wypalenia” miał premierę w Audiotece jesienią 2023. Wcześniej, Zuzanna była redaktor naczelną Wysokich Obcasów online, NewsMavens, Przekroju, Gagi, Exklusiva i Aktivista oraz współprowadzącą programu Mała Czarna. Zuza pracuje po polsku i po angielsku. Przeprowadziła warsztaty i programy rozwojowe oparte o mindfulness dla wielu firm w Polsce i zagranicą, w tym: Accenture, Amnesty International, Avon, Benefit Systems, Biogen, Brown Foreman, Campus Polska, Circle K, Citi Bank, CD Project, Colliers, Cushman, Deutsche Bank, Doctors Without Borders, Ergo Hestia, GE Bank, Haleon, Harvard Club of Poland, IOM UN Migration, Imperial Tabacco, Medicover, McCormick, McKinsey, Mondelez, Nestle, Nordea, Novartis, Open Forum, Orange, PARP, Perspektywy Women In Tech, PolFarma, Pekao Bank, Santander, Scandit, Siemens, Skańska, TR Warszawa, and Wedel.

ZAJĘCIA PROWADZĄ RÓWNIEŻ:

dr Agnieszka Pindera

Kontakt

Biuro Rekrutacji Uniwersytetu Civitas

+48 503 442 487
pok. 1251, Pałac Kultury i Nauki, 12 p. pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa