Slow Management: Leadership & Art

Udostępnij strone

Kierownikami studiów są:
Małgorzata Błaszczyk – Kierownik merytoryczny
dr Adriana Zimnowoda – Kierownik operacyjny

Zajęcia prowadzą:

  • Małgorzata Błaszczyk – Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet, założycielka Galerii Strefa A, Prezeska Fundacji Zona Art. Absolwentka studiów specjalistycznych z Rynku Sztuki na Akademii im. Frycza Modrzewskiego w Krakowie, kursu organizowanego przez Związek Banków Polskich w Warszawie w zakresie inwestowania w sztukę, certyfikowanego kursu coachingu ICF na Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego ART & Science oraz studiów podyplomowych Zarządzania Organizacją na SWPS w Warszawie. Od 2010 roku zajmuje się promocją młodych twórców, realizuje projekty z zakresu edukacji artystycznej, wystawienniczej oraz kolekcjonerskiej (szkolenia dla: Banku HSBC, Lady Business Club w Warszawie, klientów Deutsche Banku oraz klientów indywidualnych). Pracowała w korporacjach międzynarodowych ING na stanowiskach menadżerskich. Do 2019 pełniła funkcje menadżera galerii Sztuki Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A w Tychach. Brała udział w międzynarodowym projekcie „CULTURE PRO. Creative path of development”, nawiązującym do modelu zarządzania w oparciu o wartości humanistyczne. Projekt zrealizowany został w ramach Erasmus + wraz z partnerami z Austrii i Węgier.
  • Olga Brzezińska – Dyrektor Programowa Leadership Academy for Poland, jednego z najlepszych programów rozwoju przywództwa w Europie, wykładowczyni Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Teatralnej w Warszawie. Prezeska Fundacji Miasto Literatury, menadżerka kultury, pomysłodawczyni, współtwórczyni międzynarodowych wydarzeń artystycznych (m.in. Festiwal Miłosza, Dni Transtromerowskie), publicystka w dziedzinie kultury i autorka podcastu „Nowy Stan Skupienia” (Liberte!Talks). Laureatka Stypendium Twórczego Miasta Krakowa w dziedzinie zarządzania i wspierania kadr kultury, członkini Rady ds. Równego Traktowania przy Prezydencie Miasta Krakowa I i II Kadencji, członkini Rady Mentorskiej Rafał Brzoska Foundation, mentorka w programach Vital Voices. Wspiera sektory kultury, nauki i biznesu oferując szkolenia w zakresie zarządzania zmianą, komunikacji, kreatywnego myślenia, mentoring i facylitację procesów strategicznego rozwoju. Współzałożycielka inicjatywy „Executives for Impact”, wspierającej organizacje pozarządowe.
  • Zofia Dzik – innowatorka, strategiczna myślicielka, CEO Instytut Humanites – Człowiek i Technologia. Doświadczona C-Level menadżerka, pionierka rynku fintech w obszarze direct w CEE (m.in. CEO TU Link4 S.A.). Wieloletnia Członkini rad nadzorczych spółek giełdowych Członek Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW. Fundatorka Instytutu Humanites, think&Do tanku w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączącego systemowo tematykę Człowieka i Technologii. Fundatorka i przewodnicząca rady międzynarodowego Centrum Etyki Technologii. Członkini Rady Naukowej IDEAS NCBR – polskiego ośrodka badawczo-rozwojowego działającego w obszarze sztucznej inteligencji i ekonomii cyfrowej oraz Członkini Rady Społecznej Politechniki Wrocławskiej. Wykładowczyni, impact inwestorka, mentorka start upów (w tym MIT), jurorka (m.in. Kapituła Orły Rzeczpospolitej). Autorka modeli: „Spójnego Przywództwa™”, Modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego”™, „Pętli – Nielinearnego Modelu Długoterminowego Rozwoju Społecznego”. W TOP 10 Rankingu Forbes Women – „Liderki Zrównoważonego Rozwoju 2022” oraz laureatka tytułu „Odpowiedzialny Kapitał” Forbes Polska za 2023 r. Założycielka Kręgu Impact Inwestorów Społecznych Humanites, społeczności przedsiębiorców, wspierających finansowo projekty o społecznym wpływie. Fundatorka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty – pierwszego w Polsce programu rozwoju przywództwa w edukacji (> 700 absolwentów, dyrektorów szkół z całej Polski; wpływ społeczny ok. 1,5 mln. dzieci i młodzieży). Inicjatorka Globalnego Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny/dla Człowieka na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności oraz zmiany kultury pracy i życia (udział pracodawców z 59 krajów).
  • prof. Tadeusz Gadacz – filozof, kierownik Katedry Filozofii Collegium Civitas, profesor w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN, redaktor naukowy Encyklopedii PWN; wykładowca m.in. na Hebrew University w Jerozolimie i na Uniwersytecie Katolickim w Louvain-la-Neuve. Autor licznych artykułów i opracowań naukowych m.in.: książki „Wolność a odpowiedzialność. Rosenzweiga i Levinasa krytyka Heglowskiej wolności ducha” (Kraków 1991), „O umiejętności życia” (Kraków 2007). Laureat Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, laureat Nagrody Edukacyjnej Prezydenta m. st. Warszawy dla Najlepszego Nauczyciela Akademickiego 2002 roku, laureat Nagrody „Nowych Książek” za redakcję naukową Encyklopedii Religii (PWN, Warszawa 2003). Obecnie przygotowuje kolejne tomy summy filozoficznej poświęconej historii filozofii XX wieku, której część pierwsza („Historia filozofii XX wieku. Nurty” tom 1) ukazał się w 2009 roku.
  • Piotr Gospodarczyk – Z wykształcenia ekonomista, pedagog, trener biznesu, z zamiłowania muzyk. Prowadzi autorską działalność edukacyjną Szkoła Rytmu. Projektuje interdyscyplinarne wykłady, warsztaty, koncerty dla liderów oświaty i biznesu. Współpracuje z muzykami i artystami z wielu zakątków świata. Wprowadził tysiące ludzi w doświadczenia muzykowania w oryginalnych orkiestrach. Najpełniej wyraża się prowadząc warsztaty i działania edukacyjne dla psychologów, pedagogów i nauczycieli z wielu krajów Europy,  zarówno w  szkołach, jak i na uniwersytetach oraz w miejscach wykluczeń społecznych. Współpracuje z  prezesami zarządów światowych spółek akcyjnych, departamentów i korporacji w Polsce i za granicą,  m.in. takich firm jak:  SAP, Deloitte, YPO, Poland Chapter Volvo, Microsoft, Santander. Jest współtwórcą projektu międzykulturowej orkiestry oraz warsztatów „Rytm, ciało, cisza kontemplacja, kreatywność, zespołowość”.
  • Marcin Kowalczyk – ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i specjalizacją w procesach transformacji modeli biznesowych tradycyjnych organizacji. Realizował udane projekty transformacyjne między innymi dla takich marek jak Radio Zet, TOK FM, Rzeczposplita, PWN, Agora. W zakresie transformacji szkolił i konsultował firmy w całym regionie CEE współpracując z The Financial Times, Google, WAN-IFRA oraz OBWE. Zasiadał w zarządach spółek medialnych, w tym notowanych na giełdzie.
    Absolwent Oxford Brookes University (BA), Clark University (MA), Politechniki Warszawskiej (EMBA) oraz programów Executive Education m.in. na prestiżowych IESE Business School i The London School of Economics and Political Science. Ukończył renomowany program IMD w Lozannie z zakresu „Strategy and Leadership in the Age of ESG” prestiżowego szwajcarskiego IMD – International Institute for Management Development.
    Specjalizuje się w przywództwie, ESG, zarządzaniu zmianą i transformacjami modeli biznesowych, dynamikach grupowych oraz jest ekspertem ekonomii relacji.
  • Urszula Leiss – Coach, trener, filolog. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku Coaching i Mentoring. Absolwentka kursu Action Learning u Jacka Jakubowskiego. Uczestniczka szkoleń i warsztatów: Racjonalna Terapia Zachowań (Optimotiv), warsztatu Dynamika Pracy z grupą (Wszechnica UJ), warsztatu Analiza Transakcyjna oraz Gry Psychologiczne (Transmisja), szkolenia Coaching Kariery, treningu improdramy (Coaching Space), kursu Lego Playing the Change oraz cyklu warsztatów Narzędzia Prowokatywne – poziom zaawansowany (Provocare) oraz wielu certyfikowanych przez ICF warsztatów z zakresu kompetencji coachingowych, team coachingu, różnych modeli pracy coachingowej, narzędzi coachingowych w planowaniu kariery zawodowej. Uczestniczka i współprowadzącą wielu międzynarodowych projektów w nurcie nieformalnej edukacji z obszaru zdrowia psychicznego i rozwoju osobistego. Twórczyni marki „Biznes pod żaglami”. Inicjatorka i autorka projektu „Liderzy zmiany”. Autorka publikacji o mentoringu i zarządzaniu oraz współautorka książki „Mentoring w praktyce” Wolter Kluwers 2022 r.
  • dr hab. Paweł Mendrek, prof. ASP – Twórca interdyscyplinarny, wizualny, filmowiec, edukator oraz dyrektor kreatywny o wielowarstwowej praktyce artystycznej. Jego działania obejmują rysunek, fotografię, kolaż, projekty wydawnicze, działania kolektywne, scenograficzne, projekty fabularne oraz eksperymenty z wykorzystaniem obrazu ruchomego charakteryzującą się innowacyjnymi strategiami produkcji filmowej. Stypendysta Academy of Art College San Francisco, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Universitat fur Angenwandte Kunst w Wiedniu oraz Prague Film School. Uczestniczy w projektach, które badają film jako formę sztuki na różnych poziomach percepcji. Obecnie realizuje eksperymentalny projekt filmowy „Synestezja”. Pracuje jako profesor nadzwyczajny filmu eksperymentalnego i narracji wizualnej w Pracowni Interdyscyplinarnej
    w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Kierownik Katedry Intermediów i Scenografii. Zaangażowany we współpracę międzynarodową w ramach Parallax Network.
  • Mirella Panek-Owsiańska – ekspertka CSR/ESG i zarządzania różnorodnością. Wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) i członkini zarządu CSR Europe. Współautorka projektu Startupy Pozytywnego Wpływu, była rzeczniczka prasowa Amnesty International w Polsce, członkini Rady Szkoły Liderów i Rady Centrum Nauki Kopernik. Jedna z założycielek fundacji Kosmos dla Dziewczynek.  Konsultantka i trenerka w wielu projektach związanych z fundraisingiem, innowacjami społecznymi i wpływem społecznym. Inicjatorka projektów dla kobiet, mentorka, blogerka, jurorka konkursów poświęconych komunikacji i społecznej odpowiedzialności biznesu, wykładowczyni akademicka. Wspiera firmy i organizacje społeczne w zarządzaniu, przygotowaniu strategii fundraisingowych, komunikacyjnych i zarządzaniu różnorodnością. Posiada długoletnie doświadczenie współpracy z biznesem, sektorem publicznym i NGO.
  • Dr Piotr Stankiewicz – Pisarz, filozof,  twórca i nauczyciel reformowanego stoicyzmu. Związany z Uniwersytetem Warszawskim i międzynarodowym zespołem „Modern Stoicism”. Prowadzi podcast „Myślnik Stankiewicza” i newsletter „Stoicki głos w Twoim domu”.
  • Bogna Świątkowska – pomysłodawczyni, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Bęc Zmiana, z którą zrealizowała kilkadziesiąt projektów poświęconych przestrzeni publicznej, architekturze
    i projektowaniu, w tym badań potencjałów miejskiej przestrzeni społecznej. Inicjatorka i redaktorka naczelna czasopisma poświęconego kulturze współczesnej „Notes na 6 tygodni”. Wcześniej naczelna pierwszego polskiego popkulturalnego miesięcznika „Machina” (1998–2001), autorka licznych tekstów, wywiadów, programów radiowych i telewizyjnych poświęconych współczesnej kulturze popularnej. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014). Członkini Społecznej Rady Kultury przy prezydencie m.st. Warszawy (2012-2015), Rady Architektury i Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy (2015-2018), a także Zespołu Eksperckiego ds. Kultury Lokalnej przy Narodowym Centrum Kultury (2015-2017). Członkini rad programowych instytucji kultury i sztuki: TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie, Rondo Sztuki Galeria ASP w Katowicach, Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu. Absolwentka kierunku Zarządzanie i przywództwo na uniwersytecie SWPS w Warszawie. Mentorka w programie Mentors4Starters.
  • Elzbieta Wojtczak – Buduje marki, które angażują i sprzedają. Dba o reputację i wizerunek firm i osób. Promuję sztukę współczesna, współpracuje z artystami, instytucjami kultury i inwestorami. Od ponad 20 lat prowadzi niezależna firmę, wielokrotnie nagrodzoną (Gazele Biznesu, Diament Forbes) i nagrodami za kreatywność. Absolwentka Politechniki Warszawskiej, MBA UW & University of Illinois, Advanced Management Program IESE Business School, Harvard Business School, Christie’s.
  • dr Małgorzata Wypych – Psycholożka, interwentka kryzysowa, prezeska Mental Health Center. Specjalista w zakresie interwencji psychologicznej i zarządzania stresem w incydentach o charakterze krytycznym (International Critical Incident Stress Foundation). Autorka licznych publikacji w zakresie konsekwencji psychologicznych pracy i wsparcia psychologicznego w ratownictwie medycznym. Wykładowca, trener z zakresu budowania odporności, wsparcia koleżeńskiego, systemowego wsparcia pracowników w organizacjach. Posiada 10 lat doświadczenia pracy jako psycholog w ratownictwie medycznym. Od 7 lat wdraża w Mental Health Center programy systemowego wsparcia psychologicznego w organizacjach, Business Development & Sales Manager w Mental Health Help Line.
  • Anna Zaroda-Dąbrowska – Założycielka, CEO i ekspertka Diversity Hub. Specjalizuje się w różnorodności i włączeniu (D&I), pracuje głównie w obszarze wdrażania strategicznych polityk i projektów D&I w firmach. Realizuje szkolenia i sesje D&I dla menedżerów (BBH; ORLEN, VW, State Street, PGE, Sabre, McDonald’s), oraz sesje unconscious bias, w tym gender bias (McDonald’s, ING, QVC, Brainly, Aon, Air Liquide, OLX, T-Mobile, Santander, Circle K, Canon, Canal+). Autorka międzynarodowych projektów w obszarze edukacji i innowacji w D&I. Ekspertka w innowacyjnych projektach poświęconych zarządzaniu międzypokoleniowemu i przywództwu kobiet. Doświadczona menedżerka i liderka, finalistka konkursu „Bizneswoman Roku, Sukces Pisany Szminką”. Silnie zaangażowana w kwestie równowagi płci w biznesie jako ambasadorka WED i Grant Thornton Global Champion for Change 2019. Stypendystka programu International Visitor Leadership Programme: Advancing and Sustaining Civic Engagement w USA, finansowanego przez Departament Stanu USA.
  • Dr Adriana Zimnowoda – Historyczka sztuki (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie), absolwentka studiów podyplomowych „Idee XX wieku” (Collegium Civitas w Warszawie), doktorka nauk humanistycznych w dyscyplinie filozofii (Uniwersytet Papieski w Krakowie). Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w organizowaniu wystaw sztuki współczesnej (Galeria Extravagance, Zamek Sielecki). W jej dorobku znajduje się opieka kuratorska nad kilkudziesięcioma wystawami sztuki współczesnej, w tym najważniejszych klasyków sztuki polskiej. Czynnie zajmuje się krytyką artystyczną, pisząc teksty kuratorskie, publikacje o sztuce oraz eseje filozoficzno-krytyczne. Redaktorka licznych katalogów wystaw. Prowadziła spotkania autorskie w obszarze sztuki, literatury, filmu oraz szeroko rozumianej kultury. Autorka interdyscyplinarnych paneli dyskusyjnych „Strefa teorii: sztuka, filozofia, literatura”. W ramach Uniwersytetu III Wieku (Uniwersytet Śląski) prowadzi wykłady z zakresu historii sztuki oraz filozofii.
  • Zuzanna Ziomecka – dziennikarka i trenerka specjalizująca się w redukcji stresu oraz rozwoju zdolności przywódczych poprzez uważność i psychologię pozytywną. Jest dyrektorem programu Advanced Leadership program w Center for Leadership, oraz założycielką Wyspy Spokoju – platformy wspierającej praktyków mindfulness w utrzymaniu nawyku regularnej medytacji. Jej książka, pt „Wyspa Spokoju – jak mindfulness pomaga w trudnych sytuacjach” wyszła wiosną 2021, a podcast pt „Zapał bez wypalenia” miał premierę w Audiotece jesienią 2023. Wcześniej, Zuzanna była redaktor naczelną Wysokich Obcasów online, NewsMavens, Przekroju, Gagi, Exklusiva i Aktivista oraz współprowadzącą programu Mała Czarna.

REKRUTACJA ONLINE

Kontakt

Biuro Rekrutacji Collegium Civitas

+48 503 442 487
pok. 1211, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa