Dr hab. Małgorzata Baran, prof. CC, Kierowniczka Katedry Zarządzania w Collegium Civitas oraz dr hab. Michał Szostak, prof. CC, Prorektor ds. naukowych Collegium Civitas, wspólnie z prof. Jenną Ward opublikowali artykuł „Influence of digitalization on musical arts consumers’ behaviours during the COVID-19 pandemic: art management from a generational perspective” w czasopiśmie „Humanities and Social Sciences” (Vol. 31, No. 2, 2024).
W artykule omówiono wpływ digitalizacji na estetyczne doświadczenia związane z muzyką oraz jakość uczestnictwa w sztukach muzycznych w czasie pandemii COVID-19. Ze względu na różnice w percepcji wśród konsumentów sztuk muzycznych należących do różnych pokoleń, celem badania było ocena wpływu formy uczestnictwa (osobistego lub cyfrowego) na estetyczne doświadczenia. Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces digitalizacji, co skłoniło do szeroko zakrojonych badań nad wszystkimi dyscyplinami sztuki.
Aby ocenić, jak forma uczestnictwa w sztukach muzycznych wpływa na percepcję jakości estetycznej w różnych pokoleniach, w publikacji wykorzystano dane jakościowe. Badania wykazały, że istnieją istotne różnice między pokoleniami w sposobie uczestnictwa w sztukach muzycznych oraz w postrzeganiu jakości tych doświadczeń. Wyniki są szczególnie interesujące dla twórców, menedżerów, marketerów oraz badaczy sztuk muzycznych.
Zachęcamy do lektury pełnej treści artykułu pod adresem: https://journals.prz.edu.pl/hss/article/view/1738