Jak rozprzestrzeniają się innowacje? Źródła sukcesów i porażek | To socjologiczne #8

Udostępnij strone

 

Czy innowacyjne pomysły, nawet te poparte dużymi nakładami finansowymi, zawsze osiągają sukces? W kolejnym odcinku serii To Socjologiczne prof. Paweł Matuszewski z Collegium Civitas analizuje proces rozprzestrzeniania się innowacji w społeczeństwie.

Na podstawie badań socjologicznych i przykładów z rzeczywistości, omówione zostaną kluczowe czynniki wpływające na akceptację i wdrażanie nowych rozwiązań – od kompatybilności z wartościami społecznymi po znaczenie sieci społecznych i efektu obserwowalności. W odcinku przyjrzymy się także modelowi Marka Granovettera oraz wpływowi struktur społecznych na decyzje o adaptacji innowacji.

Zapraszamy do obejrzenia pzostałych odcinków na kanale Civitas On Air, w którym wyjaśniamy, dlaczego niektóre innowacje zmieniają świat, a inne – mimo ogromnych inwestycji – nie znajdują odbiorców.

_________

Projekt „Podcasty i filmy popularyzujące nauki socjologiczne – rozwój kanału Civitas on Air” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.