
Reklamy polityczne w internecie od lat wzbudzają emocje. Czy mogą rzeczywiście zmienić wynik wyborów? A może ich rola jest zupełnie inna, niż zwykle sądzimy?
W przedostatnim odcinku serii To Socjologiczne prof. Paweł Matuszewski (Uniwersytet Civitas) analizuje wyniki badań nad skutecznością reklam politycznych w social mediach. Na podstawie szeroko zakrojonego eksperymentu prowadzonego w czasie wyborów prezydenckich w USA pokazuje, że reklamy nie zmieniają poglądów ani nie przekonują niezdecydowanych wyborców – ale odgrywają istotną rolę w mobilizowaniu zwolenników i zbieraniu funduszy na kampanie.
To już dziewiętnasty odcinek cyklu, w którym nauka i badania socjologiczne przedstawiane są w przystępny sposób, z myślą o wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć współczesne społeczeństwo. Podcast „To Socjologiczne” pokazuje, że o socjologii można mówić ciekawie i praktycznie – łącząc naukową rzetelność z codziennymi doświadczeniami i aktualnymi zjawiskami.
Dzięki takim projektom Uniwersytet Civitas popularyzuje naukę i zachęca do spojrzenia na otaczający świat przez socjologiczne „okulary”. W czasach, gdy informacje w sieci mnożą się w błyskawicznym tempie, szczególnie ważne jest krytyczne myślenie i opieranie się na badaniach, a nie wyłącznie na medialnych sensacjach.
Cała seria do obejrzenia na kanale Civitas On Air: [link do YouTube]
________________
Projekt „Podcasty i filmy popularyzujące nauki socjologiczne – rozwój kanału Civitas On Air” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.