Nie(widzialna) Nastoletnia Depresja – Collegium Civitas partnerem szkolenia

Udostępnij strone

12.11.2019

Jako uczelnia aktywnie angażujemy się w inicjatywy edukacyjne mające na celu przeciwdziałanie zagrożeniom i problemom, z jakimi na co dzień spotykają się uczniowie i nauczyciele. Dlatego 15.11. będziemy partnerem i gospodarzem szkolenia (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja.

Już w najbliższy piątek Collegium Civitas będzie partnerem i gospodarzem szkolenia dla nauczycieli pt. (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja organizowanego przez Forum Przeciw Depresji. Celem szkolenia i towarzyszącej mu lekcji pokazowej jest przekazanie wiedzy merytorycznej oraz praktycznych wskazówek i narzędzi pomocnych w samodzielnym realizowaniu lekcji na temat depresji wśród uczniów.

W szkoleniu wezmą udział nauczyciele, pedagodzy i psychologowie ze szkół ponadpodstawowych i klas 7-8 szkół podstawowych. Spotkanie odbedzie się 15 listopada 2019 roku, w godzinach 10.30 – 13.00, w Collegium Civitas w Warszawie, Pałac Kultury i Nauki, plac Defilad 1, XII piętro, aula A.

Szkolenie odbywa się w ramach  XIII edycji Kampanii społecznej  Forum Przeciw Depresji – (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja. Kampanii towarzyszy film (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja w reż. Reżyser Życia, do którego zdjęcia częściowo powstały także na naszej uczelni. Film można obejrzeć na YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=_96_Ck_w_gw

 

Podczas szkolenia ekspert medyczny opowie m.in. o:

  • Przyczynach depresji u nastolatków
  • Objawach depresji u nastolatka:
  • Myślach samobójczych w depersji
  • Roli dialogu w depresji
  • Tym co dalej, gdy usłyszymy diagnoza: depresja?

 

Ekspertka specjalizująca się w pomocy telefonicznej i online dzieciom oraz dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych opowie o tym:

  • Jak presja wpływa na życie nastolatków?
  • Z jakimi problemami borykają się dzieci i nastolatki?
  • Do czego doprowadza dzieci to z pozoru beztroskie dzieciństwo (Masz się „tylko uczyć”) ?
  • Dlaczego rodzice nie zauważają depresji u swoich dzieci mówiąc, że są po prosty źle wychowane
  • Dlaczego dialog i więź z dzieckiem są tak ważne?

 

Z kolei edukatorka i współautorka materiałów metodycznych dla nauczycieli przedstawi scenariusz lekcji o depresji w praktyce oraz wskaże:

  • Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
  • Jakie pytania czy reakcje uczniów mogą się pojawić i jak sobie z nimi poradzić?
  • Jak nakłonić uczniów do otwartej i szczerej rozmowy?
  • Jak rozmawiać i słuchać, a nie tylko zadawać pytania?
  • Skąd pobrać materiały metodyczne.

 

Szkolenie poprowadzą:

dr Tomasz Srebnicki

Starszy asystent w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 83). Wykładowca w Szkole Psychoterapii Centrum CBT-EDU. W codziennej praktyce zajmuje się diagnozą psychologiczną i neuropsychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi terapię poznawczo-behawioralną zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, zaburzeń tikowych, zaburzeń lękowych i innych zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń nastroju, anoreksji i bulimii, pracuje z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi (ADHD) zaburzeniami zachowania oraz ich rodzinami, prowadzi terapię oraz treningi rodzicielskie dla rodziców dzieci z ADHD.

 

Lucyna Kicińska

Absolwentka Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, Studium Terapii Narracyjnej. Od 15 lat związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych. Członkini Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego. Autorka narzędzi edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Prowadzi szkolenia profesjonalistów z zakresu świadczenia pomocy przez telefon i online, przeciwdziałania przemocy, zachowaniom ryzykownym dzieci, autoagresji i samobójstwom.

 

Agnieszka Górecka

Wiceprezeska Fundacji Edukacji Społecznej, pedagog, terapeutka TSR, trenerka umiejętności psychospołecznych, coach oddechem, specjalistka w zakresie zdrowia psychoseksualnego, współautorką poradników metodycznych z zakresu edukacji zdrowotnej dla nauczycieli, w tym Scenariusza lekcji nt. depresji. Współprowadziła pierwsze zajęcia w szkołach ponadpodstawowych w ramach pilotażowego programu edukacyjnego (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja

 

 

Szkolenie zostało objęte patronatem m.in. Mazowieckiego Kuratorium Oświaty.

Więcej informacji o działalności Forum Przeciw Depresji znajdą Państwo na stronie:

https://forumprzeciwdepresji.pl/