Nowe monografie Routledge o sztucznej inteligencji i humanistycznym zarządzaniu pod redakcją prof. Michała Szostaka
Wydawnictwo Routledge Taylor & Francis Group opublikowało dwie nowe monografie będące efektem międzynarodowego projektu badawczego „Aesthetics of Humanistic Management in the AI Era” realizowanego w Uniwersytecie Civitas pod kierownictwem dr hab. Michała Szostaka, prof. UC prorektora ds. naukowych i międzynarodowych oraz dyrektora Instytutu Zarządzania.
Publikacje ukazują, jak sztuczna inteligencja wpływa na teorię i praktykę zarządzania oraz jak perspektywa estetyczna i humanistyczna może wspierać odpowiedzialne i etyczne innowacje.
AI and Humanistic Management: Aesthetics in Managerial Theory and Practice
Pod redakcją i współautorstwem prof. Michała Szostaka książka analizuje wpływ AI na przywództwo, komunikację i kulturę organizacyjną. Autorzy wskazują, jak połączyć efektywność technologii z empatią, autentycznością i godnością człowieka w zarządzaniu.
Współautorzy z Uniwersytetu Civitas:
- dr Muhammad Kamran
- dr Lucyna Baca-Lönn
- prof. Małgorzata Baran
Organizations, Humanism and AI: An Aesthetics Approach
Tom koncentruje się na roli estetyki w relacji między humanizmem a sztuczną inteligencją w instytucjach i organizacjach. Pokazuje, jak harmonia, przejrzystość i emocjonalny rezonans mogą budować zaufanie i podnosić jakość funkcjonowania instytucji publicznych.
Współautorzy z Uniwersytetu Civitas:
- prof. Michał Szostak
- prof. Magdalena Karolak-Michalska
- dr Monika Nowicka
- dr Magdalena El-Ghamari
- mgr Piotr Rutkowski
Obie publikacje stanowią ważny etap projektu „Aesthetics of Humanistic Management in the AI Era”, w którym uczestniczy ponad 40 badaczy z całego świata, umacniając pozycję Uniwersytetu Civitas jako ośrodka międzynarodowych, interdyscyplinarnych badań.