SentiOne i Uniwersytet Civitas łączą siły w czasie polskiej kampanii prezydenckiej.

Udostępnij strone

22.05.2025

Polska firma technologiczna SentiOne oraz Uniwersytet Civitas nawiązują strategiczną współpracę, łącząc potencjał technologii nasłuchu społecznego oraz AI z zapleczem intelektualnym młodego środowiska akademickiego. 

Inicjatywa rozpoczyna się od projektu analiz kampanii prezydenckiej w internecie, ale obie strony deklarują długofalowe działania w obszarze edukacji, badań i popularyzacji wiedzy.

Dane + Ekspertyza = Nowa jakość w debacie publicznej

Tym razem, w ramach projektu „Kto wygra wybory 2025?”, SentiOne wchodzi we współpracę z ekspertami Uniwersytetu Civitas oraz agencji SECNewagte CEE, by dostarczać cykliczne raporty oparte na analizie danych z polskiej sieci: popularność kandydatów, zasięg wypowiedzi, ich wydźwięk, źródła dyskusji czy główne postulaty. Unikalnym elementem tych analiz są imienne, eksperckie komentarze pracowników naukowych UC, publikowane wraz z raportami na kanałach social media SentiOne i Uczelni oraz osobistych profilach ekspertów. Dzięki temu raporty zyskują nie tylko technologiczne oparcie, ale też głębię analityczną, pozwalającą lepiej zrozumieć nastroje społeczne oraz mechanizmy wpływu komunikacji online na procesy polityczne.

Dzięki temu raporty zyskują nie tylko technologiczne oparcie, ale też głębię analityczną, pozwalającą lepiej zrozumieć nastroje społeczne oraz mechanizmy wpływu komunikacji online na procesy polityczne.

Zbieranie odpowiednich danych to sztuka sama w sobie, choć nie jest ona samowystarczalna, bo trzeba umieć je zinterpretować i opowiedzieć ich historię. Sztuczna inteligencja jest jednym z rozwiązań, ale wierzymy, że w ramach kompleksowego podejścia do tak złożonej kwestii jak polityczne sentymenty potrzeba spojrzenia, które właśnie wnosi do naszej współpracy Uniwersytet Civitas: kompetencje eksperckie, refleksję i przede wszystkim odpowiedzialność społeczną
podkreśla Jan Kołątaj, Country Manager w SentiOne.

Nie tylko projekt, ale strategiczna współpraca

Choć wybory prezydenckie stanowią pierwszy wspólny punkt styku, SentiOne i Uniwersytet Civitas deklarują chęć kontynuacji współpracy w modelu co najmniej rocznym, zaczynając od 14 maja bieżącego roku. Planowane działania obejmą m.in.:

  • Wspólne publikacje naukowe oparte na danych pozyskanych przez SentiOne;
  • Warsztaty i seminaria dla studentów, m.in. z zakresu monitoringu mediów, AI i analizy danych;
  • Dostęp do narzędzi SentiOne dla studentów UC na potrzeby dydaktyczne Pogłębione analizy jakościowe prowadzone przez kadrę naukową Uniwersytetu Civitas na podstawie danych zebranych przez SentiOne;
  • Wspólne występy w mediach – w tym podcasty, wywiady czy webinaria z udziałem przedstawicieli obu instytucji.

SentiOne zadeklarowało pełne otwarcie na badaczy Uniwersytetu Civitas – dane pozyskiwane z Internetu zostaną udostępnione w celach naukowych i badawczych. Charakter przedsięwzięcia również odbija się obopólnej deklaracji do przestrzegania wysokich standardów jakościowych jak i etycznych w komunikacji publicznej.

Technologia w służbie obywatelskości

Uniwersytet Civitas konsekwentnie realizuje swoją misję kształcenia świadomych liderów życia społecznego, politycznego i gospodarczego. Uczelnia kładzie silny nacisk na łączenie teorii z praktyką, rozwijanie kompetencji obywatelskich oraz wspieranie inicjatyw zorientowanych na dobro wspólne.

Nasza uczelnia to miejsce dialogu, otwartości i zaangażowania. Współpraca z SentiOne pokazuje, że nauka i biznes mogą mówić wspólnym językiem. Cieszymy się, że nasi eksperci i studenci będą częścią tego ważnego projektu.
dr. hab. Paweł Matuszewski, prof. UC

Nowy model współpracy akademii i biznesu

Partnerstwo między SentiOne a Uniwersytetem Civitas to przykład nowoczesnego, funkcjonalnego modelu współpracy między światem akademickim a branżą technologiczną. Obie instytucje wierzą, że łączenie kompetencji i wymiana wiedzy są niezbędne, by skutecznie odpowiadać na wyzwania współczesności – od edukacji i technologii, po kształtowanie świadomego społeczeństwa informacyjnego. To coś więcej niż współpraca – to wspólne budowanie nowej jakości w komunikacji społecznej, nauce i praktyce.

To coś więcej niż współpraca – to wspólne budowanie nowej jakości w komunikacji społecznej, nauce i praktyce.