Seminarium „Lista (nie)obecności. Niepełnosprawność w podręcznikach szkolnych”
Dział Badań Naukowych Collegium Civitas zaprasza na
seminarium online
Lista (nie)obecności. Niepełnosprawność w podręcznikach szkolnych
25 października 2021 w godz.17-19
Wydarzenie na platformie Zoom – konieczna rejestracja: https://forms.office.com/r/hXp42GRRiB
- Ile razy na 15 tys. stron 75 podręczników szkolnych pojawiają się słowa „niepełnosprawność” i „osoba z niepełnosprawnością”?
- Czy są w nich jakiekolwiek nawiązania do Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych i praw człowieka?
- W jaki sposób przedstawia się uczniom i uczennicom niepełnosprawność?
- Dlaczego reprezentacja niepełnosprawności w edukacji jest tak ważna dla jakości demokracji?
O tych zagadnieniach będziemy rozmawiać na seminarium podsumowującym projekt badawczy „Lista (nie)obecności. Niepełnosprawność w podręcznikach szkolnych”, podczas którego zaprezentujemy również nasze rekomendacje i dobre praktyki.
To pierwsze w Polsce kompleksowe badanie niepełnosprawności w podręcznikach szkolnych na wszystkich etapach edukacji. Badanie prowadzone było w nurcie partycypacyjnym i studiów o niepełnosprawności w wymiarach: opisowym, normotwórczym i rzeczniczym.
Do udziału w seminarium zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane debatą o jakości edukacji i społeczeństwa obywatelskiego oraz działaniami na ich rzecz.
Seminarium będzie tłumaczone na polski język migowy.
Obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy, na podstawie którego zostanie wysłany do Państwa link na platformę Zoom. Link do rejestracji: https://forms.office.com/r/hXp42GRRiB.
Projekt jest realizowany pomiędzy styczniem i październikiem 2021 r. w Collegium Civitas przez zespół badawczy: dr Marta Sałkowska, Magdalena Kocejko, Magda Szarota i Angelika Greniuk.
Honorowy Patronat: Rzecznik Praw Obywatelskich.
Patroni: Polskie Forum Osób z Niepełnosprawnościami, magazyn „Integracja”, portal Niepelnosprawni.pl, portal Ngo.pl i Fundacja Szkoła z klasą.
Projekt jest współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach konkursu „Reprezentacje niepełnosprawności w kulturze i edukacji”.