Specjalizuje się w zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem zachowań konsumenckich, struktury i rozwoju handlu detalicznego, a także wdrażania nowoczesnych metod handlu i dystrybucji. Jego badania naukowe koncentrują się na rozwoju strategicznym przedsiębiorstw oraz analizie trendów konsumenckich na współczesnym rynku.
Od 1996 roku prowadzi własną firmę konsultingową Kondej Marketing, specjalizującą się w doradztwie z zakresu zarządzania i marketingu. W latach 2019-2023 był członkiem Rady Instytutu Zarządzania na Uniwersytecie w Białymstoku, a od 2021 do 2024 roku wykładowcą na Uniwersytecie WSB Merito w Warszawie. Od 2022 roku pełni funkcję adiunkta oraz Zastępcy Kierownika Katedry Zarządzania w Collegium Civitas.
Dr Kondej aktywnie uczestniczy w projektach badawczych, w tym w międzynarodowym projekcie „Leaders in Digital Didactics” w latach 2022-2023. Za swoje osiągnięcia dydaktyczne został uhonorowany Nagrodą Dydaktyczną Rektora Collegium Civitas w 2024 roku. Posiada również wieloletnie doświadczenie w kontaktach z mediami, regularnie współpracując z portalem i miesięcznikiem branżowym „Wiadomości Handlowe”, gdzie pełni rolę eksperta w zakresie zarządzania i marketingu.
Lista najważniejszych publikacji:
- Kitsch in marketing: Merchandising and promotional activities in the retail sphere [in]: Management Aesthetics. Kitsch and Modern Organisations, Routledge, 2024.
- Poziom dochodów konsumentów a rozwój i struktura handlu detalicznego na przykładzie Wielkopolski i Podlasia, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, (04/2021).
- Transformacja handlu detalicznego FMCG w Polsce po 1989 roku, Annales Ethics in Economic Life (04/2019).
- Innowacyjność w handlu detalicznym branży FMCG jako metoda zdobycia przewagi jakościowej na konkurencyjnym rynku, Instytut Prawoznawstwa w Grodnie ( 03/2019).
- Multi-formatted character of the concentration of retail food market in Poland, Optimum Economic Studies (4/2018)