Przedmioty* specjalności Sztuczna inteligencja i transhumanizm od r. ak. 2024/2025
- Etyka i deontologia a sztuczna inteligencja
- Istoty nieludzkie w środowisku społecznym – role, funkcje, mechanizmy
- Projektowanie i zarządzanie systemami AI w życiu społecznym: gospodarka, polityka, kultura
- Sztuczna inteligencja w badaniach socjologicznych
- Technointymność
- Technologie perswazji w interakcji człowiek – komputer
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
- Zastosowanie modeli uczenia maszynowego w analizie języka naturalnego
- Źródła i jakość danych w funkcjonowaniu sztucznej inteligencji i big data
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2024/2025*
- Ambasada Concilium Civitas
- Antropologia społeczna – Voodoo, szamanizm, tabu, wampiry
- Arkusz kalkulacyjny w ekonomii oraz zarządzaniu
- Badania w reklamie
- Consensus facit legem, czyli krótka rzecz o mediacji
- Content marketing i webwriting
- Design Thinking i innowacje
- Dlaczego NIEprawda jest ciekawsza? – o potędze teorii spiskowych, manipulacji i fake newsów
- Dłuższe wideo w internecie – przyszłość jakościowego dziennikarstwa
- Ekopolityka jako narzędzie soft power
- Elon Musk czy Jurek Owsiak – jak mam zaplanować moją karierę?
- Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów
- eSport – biznes czy sport?
- Explainer, czyli jak opowiadać o świecie
- Historia propagandy i reklamy
- Innowacyjność i projektowanie innowacyjnych produktów
- Inteligencja emocjonalna i społeczna
- Jak (nie)działa amerykańska demokracja w dobie populizmu i polaryzacji
- Jak pisać, by być czytanym? Jak pisać by być niepowtarzalnym?
- Jak powstawała współczesna gospodarka globalna?
- Kariera managera w mediach
- Kompetencje przyszłości
- Kredyty. Struktura i zasady. Korzyści i zagrożenia
- Kurs języka indonezyjskiego
- Liberalizm gospodarczy a współczesna polityka prospołeczna. Antagonizm czy symbioza. Realizacja w nowoczesnych gospodarkach na świecie
- Manipulacje i prowokacje w reklamie
- Marketing polityczny w teorii i praktyce
- Marketing strategiczny w sporcie
- Marketing w obliczu zielonej transformacji – branding i komunikacja
- Międzynarodowe Rynki i Instrumenty Finansowe
- Mozaika Bliskiego Wschodu
- Mówię, bo jestem. Głos, ciało i obecność w wystąpieniach publicznych
- Od New York Stock Exchange do Tokyo Stock Exchange. Największe giełdy kapitałowe. Rola i znaczenie dla światowej gospodarki
- Otwórz usta – sztuka mówienia
- Planowanie mediów w kampaniach reklamowych
- Podcast radiowy
- Podstawy AutoCad
- Podstawy programowania obiektowego w języku C#
- Przestępczość w sektach i organizacjach terrorystycznych
- Przeszkody na drodze do realizacji celów zrównoważonego rozwoju
- Przywództwo w sektach i organizacja terrorystycznych
- Psychologia Społeczności Lokalnych
- Psychologia Zmiany
- Reklama i kontrowersje – analiza, ocena, warsztat
- Religie i duchowość w kulturach świata
- Rozwój osobisty a duchowy – co to znaczy rozwijać się w bezpieczny sposób
- Sekty-alternatywne poszukiwania
- Społeczeństwo Obywatelskie
- Sztuka nowoczesna i postnowoczesna. Transgresje
- Świadomy mówca – kurs wystąpień publicznych
- Świat i język subkultur
- Teatr CC
- Trening pamięci, uczenia się i kompetencji miękkich w ćwiczeniach aktorsko-wokalnych
- Tworzenie i obsługa witryny internetowej, Landing Page, Bloga oraz sklepu internetowego w oparciu o technologię WordPress (bez kodowania)
- Umysł Mózg Świadomość i Ciało
- Warsztat podcastowy
- Warsztat wystąpień publicznych / Trening medialny
- Warsztaty tworzenia podcastów
- Warsztaty z komunikacji reklamowej. Zajęcia praktyczne
- Wolność, równość, sprawiedliwość – dylematy współczesności
- Zarządzanie bezpieczeństwem migracyjnym
- Zespoły kreatywne – Zespołu Akademii Psychologii Przywództwa pod przewodnictwem Jacka Santorskiego
- Zmiany klimatyczne jako zagrożenie bezpieczeństwa
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulegać zmianom. Informacje szczegółowe dostępne w systemie Wirtualna Uczelnia.
Przedmioty kierunku Socjologia od r. ak. 2024/2025
- Analiza danych ilościowych (R)
- Analiza danych jakościowych (Atlas.ti)
- Ekonomia, polityka i społeczeństwo: współczesny kapitalizm i nierówności społeczne
- Etnografia online: badania i etyka
- Historia społeczna: Europa i Polska (XX i XXI wiek)
- Jednostka i społeczeństwo
- Kultury i społeczeństwo
- Myślenie socjologiczne w praktyce
- Psychologia społeczna – podstawy teoretyczne i praktyczne aspekty
- Socjologia emocji
- Społeczeństwo wobec rewolucji cyfrowej
- Społeczeństwo wobec zmian klimatycznych
- Statystyka dla socjologów
- Techniki badań ilościowych
- Techniki badań jakościowych
- Teorie socjologiczne: od klasyków do współczesnych
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
- Wprowadzenie do badań w naukach społecznych: metodologie i dane
- Wstęp do socjologii
- Wyzwania współczesnych społeczeństw: Polska – Europa – świat
- Praktyki zawodowe
- Zajęcia dyplomowe
- Studia niestacjonarne: lektorat języka angielskiego
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Uwaga: Kolejność zajęć realizowanych przez osoby rozpoczynające studia od semestru letniego (od lutego lub marca) może różnić się od kolejności realizowanej przez osoby rozpoczynające od semestru zimowego (od października).
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia specjalności jest przyjęcie odpowiedniej liczby studentów.
Kontakt
Biuro Rekrutacji Collegium Civitas
22 656 71 89
pok. 1211,
Pałac Kultury i Nauki, 12 p.
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa