Przedmioty obowiązkowe specjalności Badania społeczne i analityka danych w erze cyfrowej*
- Algorytmy i ich społeczne konsekwencje
- Analiza trendów
- Badania fokusowe: teoria i praktyka
- Design Thinking z burzą mózgów z AI
- Edukacja społeczna – efektywność i zasady tworzenia
- Gospodarka danych, cyfrowe tożsamości i nowe matryce władzy
- Kampanie społeczne w sieciach społecznych
- Od liczb do opowieści: sztuka wizualizacji i prezentacji danych
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
- Wstęp do socjologii cyfrowej
* Program może ulec nieznacznym zmianom
Przedmioty obowiązkowe specjalności Komunikacja cyfrowa i social media w kampaniach wyborczych i społecznych*
- AI, fake newsy i i pułapki dezinformacji
- Etyka komunikacji cyfrowej i ochrona prywatności
- Kryzysy wizerunkowe i zarządzanie reputacją w mediach cyfrowych
- Mobilizacja społeczna i aktywizm cyfrowy
- Prawne regulacje komunikacji cyfrowej. Kontekst krajowy, unijny i międzynarodowy
- Społeczne mechanizmy kształtowania opinii publicznej w dobie mediów cyfrowych
- Strategie komunikacji politycznej w erze cyfrowej
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat marketera. Tworzenie i optymalizacja treści w mediach społecznościowych
- Warsztat marketera. Tworzenie strategii kampanii w mediach społecznościowych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
* Program może ulec nieznacznym zmianom
Przedmioty obowiązkowe specjalności Kryminologia*
- Przestępczość w cyberprzestrzeni
- Przestępczość zorganizowana
- Psychologia kryminalna
- Socjologia kontroli i dewiacji społecznej
- Służby i instytucje państwa w przeciwdziałaniu przestępczości
- Terror kryminalny – aspekty prawne i kryminologiczne
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
- Wiktymologia
- Zabójcy seryjni
- Zjawiska kryminogenne i przeciwdziałanie przestępczości
* Program może ulec nieznacznym zmianom
Przedmioty specjalności Psychologia społeczna*
- Co nas napędza, co nas podnieca – teorie i narzędzia badania motywacji
- Komunikacja interpersonalna
- Podstawy psychologii ogólnej
- Procesy grupowe i rozwiązywanie konfliktów
- Profilaktyka stresu i wypalenia zawodowego
- Psychologia międzykulturowa
- Psychologia społeczna w praktyce
- Psychologia zmiany
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
- Wstęp do psychologii społecznej
* Program może ulec nieznacznym zmianom
Przedmioty obowiązkowe specjalności Socjologia i psychologia reklamy i zachowań konsumenckich*
- Badania rynku, mediów i reklamy
- Branding
- Marketing cyfrowy i media społecznościowe
- Podstawy marketingu i reklamy, zastosowania AI w marketingu
- Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich
- Socjologia konsumpcji, mody i trendów konsumenckich
- Społeczne postrzeganie i etyka reklamy
- Strategie mediowe i planowanie kampanii promocyjnych
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat reklamy multimedialnej
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
* Program może ulec nieznacznym zmianom
Przedmioty obowiązkowe specjalności Zielona transformacja i komunikacja społeczna*
- Komunikacja społeczna – projektowanie przekazu
- Media w komunikacji społecznej
- Pracownia – live study
- Public Relation i rzecznictwo w komunikacji społecznej
- Reklama odpowiedzialna
- Strategia marki zaangażowanej
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
- Wyzwania klimatyczne i zrównoważony rozwój – praktyczne wprowadzenie .
- Zielona transformacja – cele, stan na dziś, kierunki rozwoju
- Zrównoważony rozwój: perspektywa biznesu – zasady, szanse, narzędzia komunikacji
* Program może ulec nieznacznym zmianom
Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2025/2026*
- w przygotowaniu
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulegać zmianom. Informacje szczegółowe dostępne w systemie Wirtualna Uczelnia.
Przedmioty kierunku Socjologia dla osób rozpoczynających studia od r. ak. 2025/2026
- Analiza danych ilościowych (R)
- Analiza danych jakościowych (Atlas.ti)
- Ekonomia, polityka i społeczeństwo: współczesny kapitalizm i nierówności społeczne
- Etnografia online: badania i etyka
- Historia społeczna: Europa i Polska (XX i XXI wiek)
- Jednostka i społeczeństwo
- Kultury i społeczeństwo
- Myślenie socjologiczne w praktyce
- Psychologia społeczna – podstawy teoretyczne i praktyczne aspekty
- Socjologia emocji
- Społeczeństwo wobec rewolucji cyfrowej
- Społeczeństwo wobec zmian klimatycznych
- Statystyka dla socjologów
- Techniki badań ilościowych
- Techniki badań jakościowych
- Teorie socjologiczne: od klasyków do współczesnych
- Warsztat krytycznej refleksji: analiza tekstów filozoficznych i społeczno-politycznych
- Warsztat socjologa: podstawy skutecznej komunikacji
- Warsztat wyobraźni socjologicznej: teorie socjologiczne w praktyce
- Wprowadzenie do badań w naukach społecznych: metodologie i dane
- Wstęp do socjologii
- Wyzwania współczesnych społeczeństw: Polska – Europa – świat
- Praktyki zawodowe
- WF
- Zajęcia dyplomowe
- Lektorat języka angielskiego lub francuskiego lub hiszpańskiego lub niemieckiego (nie można wybrać języka ojczystego)
oraz
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Uwaga: Kolejność zajęć realizowanych przez osoby rozpoczynające studia od semestru letniego (od lutego lub marca) może różnić się od kolejności realizowanej przez osoby rozpoczynające od semestru zimowego (od października).
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia specjalności jest przyjęcie odpowiedniej liczby studentów.