Socjologia

Udostępnij strone

Przedmioty obowiązkowe specjalności Komunikacja zintegrowana – reklama, Public Relations, branding*

  • Strategia marki
  • Komunikacja w nowych mediach – ewolucja, planowanie i wdrożenie
  • Public Relations- strategie, taktyki, kontekst ESG
  • Zintegrowana komunikacja marki – cele, przekaz, strategie wdrożenia
  • Kreacja w komunikacji zintegrowanej
  • Odpowiedzialna komunikacja
  • Wzorce i anomalie zachowań konsumenckich (ekonomia behawioralna)
  • Marketing doświadczeń off i online

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Przedmioty obowiązkowe specjalności Nowe media*

  • Komunikacja medialna
  • Marketing. Wprowadzenie do marketingu
  • Kampanie reklamowe z wykorzystaniem AI na przykładzie Google Ads
  • Media konwergentne
  • E-commerce
  • Prawne aspekty komunikacji w internecie
  • Media społecznościowe
  • Planowanie kampanii online

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Przedmioty obowiązkowe specjalności Psychologia społeczna w społeczeństwie ryzyka*

  • Zaufanie i ryzyko we współczesnych społeczeństwach-perspektywa psychologii społecznej
  • Społeczeństwo informacyjne jako społeczeństwo ryzyka-dezinformacja, fake news, postprawda, fakty
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Wstęp do psychologii-
  • Nowe technologie – szanse i ryzyko
  • Lider bezpieczeństwa w społeczeństwie ryzyka
  • Komunikacja-narzędzie ochrony ludności w czasie kryzysu
  • Ryzyko a nauki społeczne

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Przedmioty obowiązkowe specjalności Socjologia migracji i integracji społecznej*

  • Teorie migracji i integracji
  • Polska jako kraj przyjmujący
  • Prawo migracyjne i uchodźcze
  • Polityki migracyjne i integracyjne
  • Działania pomocowe i integracyjne
  • Grupy wrażliwe i ich ochrona
  • Komunikacja i kompetencje międzykulturowe w pracy z migrantami
  • Społeczne wyzwania związane z migracją

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Przedmioty obowiązkowe specjalności Socjologia środowiska i zarządzanie aspektami ESG*

  • Socjologia środowiska;
  • Zrównoważony rozwój – cele i strategie (environmental, societal i governance);
  • Jak rozwiązywać złożone problemy środowiskowe? – warsztaty i negocjacje;
  • Zarządzanie w ochronie środowiska – warsztaty i analizy przypadków;
  • Zrównoważony rozwój w organizacji – zasady, szanse, narzędzia komunikacji (CSR, PR);
  • Wyzwania transformacji energetyczno-klimatycznej dla Polski;
  • Społeczno-kulturowa analiza zmian klimatu jako globalnego wyzwania;
  • Raportowanie ESG.

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Przedmioty obowiązkowe specjalności Socjologia sztucznej inteligencji i zmian społecznych*

  • Źródła i jakość danych w funkcjonowaniu sztucznej inteligencji i big data
  • Sztuczna inteligencja w badaniach socjologicznych
  • Sztuczna inteligencja a edukacja i praca
  • Sztuczna inteligencja a seksualność, kultura i sztuka
  • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
  • Istoty nieludzkie w środowisku społecznym – role, funkcje, mechanizmy
  • Budowa i zasady działania sztucznej inteligencji w praktyce
  • Sztuczna inteligencja a demokracja, polityka i władza

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Przedmioty obowiązkowe specjalności Zaawansowane metody analizy społecznej i data science*

  • Zarządzanie danymi i deontologia w analizie danych
  • Bazy danych i SQL w analizie danych społecznych
  • Prognozowanie, symulacje społeczne i zastosowania analizy danych
  • Analiza tekstu i NLP
  • Reproducibility Research i raportowanie wyników w R
  • Zaawansowane programowanie w R
  • Modelowanie statystyczne i eksploracyjna analiza danych w naukach społecznych
  • Wizualizacja danych w R

* Program może ulec nieznacznym zmianom

Kontakt

Biuro Rekrutacji Uniwersytetu Civitas

22 656 71 89
pok. 1251, Pałac Kultury i Nauki, 12 p. pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa