MBA Zarządzanie polityką energetyczną i klimatyczną

Udostępnij strone

Program

Program studiów* obejmuje 400 godzin dydaktycznych realizowanych przez trzy semestry w trybie niestacjonarnym.

 

Ramowy program Studiów:*

I semestr (144 godziny):

  • Polityka energetyczno-klimatyczna Unii Europejskiej
  • Ochrona środowiska
  • Komunikacja w organizacji
  • Prawne aspekty podejmowanie decyzji menadżerskich
  • Modele i style zarządzania
  • Przywództwo
  • Zarządzanie strategiczne
  • Negocjacje w biznesie i polityce

II semestr (132 godziny):

  • Zarządzanie polityką informacyjną i programami konsultacji społecznych
  • Zarządzanie relacjami z kluczowymi interesariuszami
  • Zarządzanie projektami
  • Rachunkowość finansowa i zarządcza
  • Zarządzanie procesami i zarządzanie jakością
  • Zarządzanie zmianą
  • Analiza i zastosowanie polityki Europejskiego Zielonego Ładu

III semestr (124 godziny):

  • Marketing
  • Zarządzanie miejskimi politykami proklimatycznymi
  • Zarządzanie technologią w polityce energetycznej i klimatycznej
  • Lobbing w procesach legislacyjnych
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Dobre praktyki w zarządzaniu polityką energetyczną i klimatyczną
  • Projekt – zaliczenie studiów

 

Liczba godzin zajęć na poszczególnych semestrach:

  • Semestr I – 144
  • Semestr II – 132
  • Semestr III – 124

UWAGA!
W ramach opłaty za studia Słuchacz edycji rozpoczynającej się w marcu 2025 r. ma prawo do jednego podejścia do państwowego „Egzaminu dla kandydatów na członków organów nadzorczych”.

Egzamin składa się z dwóch części, przeprowadzanych w tym samym dniu:
1) pisemnej – test jednokrotnego wyboru składający się ze 100 pytań; czas przeznaczony na rozwiązanie testu – 100 minut;
2) ustnej – podczas której osoba zdająca odpowiada na pytania problemowe zadawane bezpośrednio przez członków komisji egzaminacyjnej. Warunkiem dopuszczenia kandydata dla części ustnej egzaminu jest udzielenie prawidłowej odpowiedzi na nie mniej niż 75 pytań testu.

Egzamin uznaje się za złożony z wynikiem pozytywnym w przypadku uzyskania wyniku pozytywnego z obu części egzaminu.

Więcej informacji o Egzaminie na stronie Ministerstwa Aktywów Państwowych. Link: https://www.gov.pl/web/aktywa-panstwowe/egzamin-dla-kandydatow-na-czlonkow-organow-nadzorczych

Ważne! Studia MBA ZPEiK nie przygotowują w pełni do zdania „Egzaminu dla kandydatów na członków organów nadzorczych”. Studia rozwijają kompetencje menadżerskie, liderskie oraz pozwalają efektywniej zarządzać procesami, projektami oraz zasobami. Zakres egzaminu wymaga ponadto znajomości przepisów prawa wskazanych na stronie Ministerstwa.


*Program może ulec niewielkim zmianom.

 

Zasady realizacji studiów:

  • Studia prowadzone będą w trybie hybrydowym. Cześć zajęć (głównie wykładów i seminariów) odbędzie się w formie zdalnej. Pozostałe zajęcia będą miał charakter stacjonarny. Stosunek zajęć online do zajęć stacjonarnych będzie wynosił ok. 70/30.
  • Studia mają charakter praktyczny. Zajęcia w formie wykładów będą dostarczały wiedze, która będzie następnie stosowana w praktyce w ramach ćwiczeń, warsztatów, seminariów oraz projektów.
  • Rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w ramach studiów podyplomowych będzie odbywał się w ramach warsztatów, które będą bazowały na uczeniu się przez doświadczenie.
  • Studia mają na celu tworzenie sytuacji edukacyjnej do wymiany doświadczeń i generowania kreatywnych rozwiązań, a także przedstawianie omawianej problematyki w odniesieniu do aktualnych studiów przypadku.
  • Wykłady oraz przedmioty z dominującą formą podawczych metod dydaktycznych mogą być realizowane wspólnie z innymi grupami studiów MBA

 

Forma zaliczenia studiów podyplomowych:

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów;
  • przygotowanie i prezentacja projektu dyplomowego.

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas oraz Studium Obywatelskie im. Pawła Adamowicza (w tym: Fundacja Gdańska oraz Fundacja Energia dla Europy)

 

Harmonogram

Organizacja zajęć*

W r. ak. 2024/25 zajęcia realizowane będą w siedzibie uczelni oraz online.

Czas trwania: 3 semestry

Terminy* zjazdów edycji rozpoczynającej się w marcu 2025

semestr letni 2024/2025:

  • Luty/Marzec: 28-01-02 – w siedzibie uczelni; 14-16 – online; 28-30 – w siedzibie uczelni;
  • Kwiecień: 11-13-online;
  • Maj: 16-18 – w siedzibie uczelni;
  • Czerwiec: 20-22-online;

semestr zimowy 2025/2026:

  • terminy zostaną podane w późniejszym czasie

semestr letni 2025/2026:

  • terminy zostaną podane w późniejszym czasie

*organizacja i terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom

Godziny zajęć:*

  • Piątek: 12.00-18.00
  • Sobota: 9.00-18.00
  • Niedziela: 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki-