Art of Humanistic Management Journal

Udostępnij strone

Czasopismo „Art of Humanistic Management Journal” jest współwydawane przez Uniwersytet Civitas oraz Wydawnictwo Adam Marszałek. To naukowe czasopismo open access poświęcone badaniu przecięć między zarządzaniem, estetyką, sztuką i humanizmem.

Jest to interdyscyplinarna i otwarta platforma, która postrzega zarządzanie nie tylko jako działalność techniczną czy instrumentalną, lecz jako sztukę (Szostak, 2024a). Takie podejście wpisuje się w paradygmat humanistyczny w zarządzaniu, który akcentuje godność człowieka, kreatywność, kulturę oraz społeczne dobrostanienie (Kostera & Woźniak, 2022).

Jednocześnie uznajemy, że praktyki artystyczne same w sobie są osadzone w procesach organizacyjnych i zarządczych i mogą inspirować do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań (Beirne & Knight, 2005; Berthoin Antal, 2011; Safaa i in., 2023).

Łącząc sztukę zarządzania z zarządzaniem sztuką, czasopismo tworzy wyjątkową przestrzeń dialogu między dyscyplinami, perspektywami, paradygmatami i praktykami.

Nabór artykułów (Call for Papers)

Zakres tematyczny czasopisma obejmuje (ale nie ogranicza się do):

  • Zarządzanie jako sztuka: sztuka przywództwa, przywództwo estetyczne, sztuka kreatywności, metafory, narracje (Gahan i in., 2007; Szostak & Sułkowski, 2020; Woodward & Funk, 2010).
  • Estetyka organizacyjna: rola piękna, prawdy, sensu, kiczu, refleksyjności i wyobraźni w życiu organizacyjnym (Strati, 1999; Szostak, 2024b, 2025).
  • Zarządzanie humanistyczne: ochrona godności, wspieranie dobrostanu i kształtowanie form organizowania sprzyjających życiu (Caggiano i in., 2024; Melé, 2016; Pirson, 2017; Szostak, 2023b).
  • Teoria krytyczna: estetyczna i kulturowa ocena instrumentalnych podejść do zarządzania (Ripoll i in., 2019; Todd, 2022).
  • Zarządzanie sztuką: sytuacja estetyczna, percepcja sztuki, zaangażowanie i satysfakcja w obcowaniu ze sztuką, kwestie menedżerskie i organizacyjne w instytucjach oraz projektach artystycznych i kulturalnych, organizowanie i utrzymywanie wspólnot twórczych (Quattrini i in., 2020; Szostak, 2022, 2023a; Węziak-Białowolska i in., 2019).
  • Refleksje interdyscyplinarne: dialogi i inspiracje międzydziedzinowe i międzyśrodowiskowe, służące tworzeniu lepszego świata (Kostera, 2024; Remesh & Kumar, 2023).

Rodzaje publikowanych materiałów:

  • Artykuły naukowe (teoretyczne, empiryczne, metodologiczne)
  • Eseje koncepcyjne i refleksyjne
  • Opisy interwencji artystycznych lub twórczych z komentarzem krytycznym
  • Studium przypadku (z kontekstu organizacyjnego, kulturalnego lub politycznego)
  • Recenzje książek, wystaw lub projektów artystycznych

Nie są pobierane żadne opłaty za zgłoszenie artykułu.

Rada Naukowa:

  • Prof. Antonio Strati, Department of Sociology & Social Research, University of Trento, Trento, Włochy
  • Prof. Mary Jo Hatch, Centre for Corporate Reputation, Said Business School, Oxford University, Wielka Brytania / University of Virginia, USA
  • Prof. Monika Kostera, profesor zwyczajna ekonomii i nauk humanistycznych, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski, Polska; profesor wizytująca: Södertörn University (Szwecja), Université Rennes, Université Paris Nanterre (Francja)
  • Prof. Pierre Guillet de Monthoux, Stockholm School of Economics, Sztokholm, Szwecja
  • Prof. Stephen A. Linstead, DLitt FAcSS Chartered FCIPD, profesor emeritus nauk humanistycznych o zarządzaniu, School for Business and Society, University of York, Wielka Brytania
  • Prof. Monika Karwaszewska, Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki, Gdańsk, Polska
  • Prof. Christian Filk, Department for Media Education, Europa-Universität Flensburg (EUF), Flensburg, Niemcy
  • Prof. Hugo Letiche, ISTEC Business School, Paryż, Francja
  • Dr Claudia Schnugg, niezależna badaczka, kuratorka, konsultantka w zakresie sztuki i nauki, Linz, Austria
  • Prof. Katarzyna Szymańska-Stułka, Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (UMFC), Warszawa, Polska
  • Prof. Jerzy Kociatkiewicz, Institut Mines-Télécom, Business School, Évry Cedex, Francja
  • Prof. Jorge Sá, senior research fellow, Drucker University (Peter F. Drucker and Masatoshi-Ito Graduate School of Management), Los Angeles, USA; profesor, ISG Business School, Paryż, Francja
  • Prof. Manuela Tvaronavičienė, Vilnius Gediminas Technical University (Vilnius Tech), Litwa / General Jonas Zemaitis Military Academy of Lithuania
  • Prof. Muhammad Majid Khan, Department of Management Sciences, COMSATS University, Islamabad, Pakistan
  • Dr John Reuben Davies, Associate Director, Arts Lab, College of Arts & Humanities, University of Glasgow, Szkocja, Wielka Brytania
  • Prof. Steven S. Taylor, The Business School, Worcester Polytechnic Institute, Worcester MA, USA
  • Prof. Wolfgang Amann, HEC Paris Business School, Paryż, Francja / Doha, Katar
  • Prof. Jerry Buhari, Department of Fine Arts, Ahmadu Bello University, Zaria, Nigeria
  • Prof. Blaise Gundu Gbaden, Department of Fine Arts, Federal University of Lafia, Lafia, Nigeria

Rada Redakcyjna:

  • dr hab. Michał Szostak, prof. UC – redaktor naczelny
  • Wiktoria Olejniczak – sekretarz
  • Adewale Olusegun Ajayi, Adeyemi Federal University of Education, Ondo, Nigeria
  • Bouameur Assala Belsem, Salah Boubnider University of Constantine 3, Constantine, Algeria
  • Danaë Huijser, Universiteit voor Humanistiek, Utrecht, Holandia
  • Diana da Silva Dias, Lusófona University, Lisbona, Portugalia
  • Djalel Baghzou, Salah Boubnider University of Constantine 3, Constantine, Algeria
  • Kemi Ogunyemi, Lagos Business School, Pan-Atlantic University, Lagos, Nigeria
  • Małgorzata Baran, Uniwersytet Civitas, Warszawa, Polska
  • Stefano Olcese, University of Burgos, Burgos, Hiszpania

 

Patronat honorowy

 

 

 

 

 

Teksty do czasopisma należy przesyłać bezpośrednio poprzez system: editorial system.

Kontakt i współpraca:

dr hab. Michał Szostak, prof. UC
https://orcid.org/0000-0002-7774-2964
michal.szostak@civitas.edu.pl

Więcej informacji na https://czasopisma.marszalek.com.pl/journals/35