
Czy naprawdę podejmujemy decyzje w pełni świadomie? A może wystarczy zmienić kolejność opcji w formularzu, ustawić produkty na półce w inny sposób czy wyeksponować zdrową żywność, aby wpłynąć na nasze wybory?
W najnowszym odcinku cyklu „To Socjologiczne” prof. Paweł Matuszewski opowiada o tym, jak drobne elementy otoczenia – tzw. impulsy (nudges) – kształtują nasze codzienne decyzje. Wyjaśnia, czym jest teoria ramowania celów Siegwarta Lindenberga i pokazuje badania, które udowadniają, że niewielkie zmiany w środowisku mogą skutecznie zachęcać do określonych zachowań – bez zakazów i nakazów.
Obejrzyj odcinek i przekonaj się, jak subtelne sygnały z otoczenia potrafią zmienić to, co robimy na co dzień.
Subskrybuj kanał Civitas On Air i oglądaj kolejne odcinki „To Socjologiczne” z prof. Pawłem Matuszewskim oraz inne rozmowy o nauce w praktyce.
____________________
Projekt „Podcasty i filmy popularyzujące nauki socjologiczne – rozwój kanału Civitas On Air” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.