Dr Muhammad Kamran i dr hab. Michał Szostak, prof. CC współautorami artykułu w czasopiśmie „Foresight”

Udostępnij strone

22.08.2024

Wykładowcy i badacze Collegium Civitas, dr Muhammad Kamran i dr hab. Michał Szostak, prof. CC, oraz Muhammad Nauman Zahid i Tahir Mumtaz Awan z COMSATS University w Islamabadzie, opublikowali w czasopiśmie „Foresight” artykuł zatytułowany „Telepresence, social presence and involvement in consumer’s intention to buy apparels through an interplay of consumer brand engagement”.

W artykule omówiono badanie dotyczące wpływu teleobecności, obecności społecznej i zaangażowania konsumenta na ich zamiar zakupu odzieży, z uwzględnieniem pośredniego wpływu trzech wymiarów zaangażowania w markę: przetwarzania poznawczego, przetwarzania emocjonalnego i aktywacji.

Autorzy pokazują, jak badane segmenty doświadczeń konsumenckich wpływają na zamiar zakupu, rozwijając tym samym literaturę na temat zaangażowania w markę. Materiał i wyniki badania mogą być wykorzystane przez marketerów do projektowania przyszłych kampanii, które zwiększą zaangażowanie klientów.

Badanie, na podstawie którego przygotowano tekst, przeprowadzono przy użyciu ankiet, zbierając dane od 426 osób kupujących odzież. Model przetestowano za pomocą oprogramowania Smart PLS. Wyniki jednoznacznie wskazują na istnienie pozytywnego związku między teleobecnością, obecnością społeczną i zaangażowaniem konsumenta a zaangażowaniem w markę, które pośredniczy w ich relacji z zamiarem zakupu.

Zachęcamy do lektury pełnego artykułu pod adresem: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/FS-10-2023-0197/full/html?skipTracking=true