Czy influencerzy mają na nas wpływ? Nowy odcinek „To socjologiczne” już dostępny!

Udostępnij strone

05.12.2024

W 7. odcinku swojej autorskiej serii „To socjologiczne” na kanale Civitas on Air dr hab. Paweł Matuszewski, prof. CC wziął na tapet temat influencerów.

Proszę sobie wyobrazić, że mają Państwo wspaniały produkt (np. gadżet), który chcieliby sprzedać i milion dolarów budżetu. Komu powierzyliby Państwo promocję? Jednej gwieździe, która ma olbrzymią liczbę obserwujących i centralną pozycję w różnych mediach społecznościowych, czy wielu różnym osobom, o znacznie mniejszej liczbie obserwujących i o raczej peryferyjnych pozycjach w sieci? Mamy kampanie reklamowe, w które angażowane są gwiazdy kina, telewizji, muzyki i sportu, więc odpowiedź wydaje się dość oczywista.

Ale oczywista nie jest i można bardzo łatwo stracić milion dolarów. Rola influencerów jako tych, którzy inicjują zmiany przekonań czy zachowań, to w pewnej mierze mit. I o tym będzie ten odcinek” – zapowiada prowadzący.

Gdzie można oglądać?

Film „Czy influencerzy mają na nas wpływ?” znajdziecie na YouTubie oraz na naszej stronie internetowej.

W poprzednich odcinkach „To socjologiczne” prof. Matuszewski wyjaśnił m.in.: skąd się biorą nasze przekonania (link) oraz dlaczego social media polaryzują społeczeństwo (link). Pozostałe odcinki znajdziecie na kanale Civitas on Air na YouTubie.

——————–

Projekt „Podcasty i filmy popularyzujące nauki socjologiczne – rozwój kanału Civitas on Air” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.