Nowy odcinek podcastu „Społeczny Klimat” – O edukacji klimatycznej

Udostępnij strone

19.12.2024

Zmiany klimatyczne to wyzwanie naszych czasów, które wymaga nie tylko systemowych działań, ale także świadomego społeczeństwa. Kluczową rolę w budowaniu tej świadomości odgrywa edukacja klimatyczna. W najnowszym odcinku podcastu „Społeczny Klimat” Karolina Opolska rozmawia z ekspertkami Collegium Civitas o tym, jak edukacja dla zrównoważonego rozwoju może wspierać walkę z kryzysem środowiskowym oraz jakie rozwiązania są już wdrażane w Polsce i na świecie.

Gośćmi odcinka są: dr Katarzyna Iwińska – socjolożka, ekspertka w międzynarodowych projektach badawczych dotyczących transformacji energetycznej, członkini zespołu ds. edukacji ekologicznej przy Ministerstwie Klimatu i Środowiska oraz Grażyna Skarżyńska – kierowniczka specjalności komunikacja zintegrowana, wykłada m.in. etykę w reklamie i strategię komunikacji w Collegium Civitas.

W odcinku poruszane są tematy:

  • Projekt WISE – interdyscyplinarne podejście do edukacji klimatycznej i wypracowane dobre praktyki, m.in. współpraca z rolnikami i model ekonomii cyrkularnej.
  • Rola reklamy i PR-u – jak odpowiedzialna komunikacja wspiera zmianę nawyków społecznych, a także przykłady działań, które są wzorcowe na rynku.
  • Green Academy – przykład współpracy nauki z biznesem. Studia podyplomowe Collegium Civitas, realizowane we współpracy z Orange Polska i Leroy Merlin, kształcą liderów zielonej transformacji.

Ekspertki zwracają również uwagę na wyzwania związane z dezinformacją klimatyczną i potrzebę budowania rzetelnej wiedzy w społeczeństwie, zarówno poprzez edukację formalną, jak i nieformalną.

Podcast, który poprowadziła red. Karolina Opolska dostępny na YouTube Civitas on Air, Spotify i na naszej stronie internetowej.

Grafiki do podcastu przygotowała Dorota Kostowska.

______

Projekt „Podcasty i filmy popularyzujące nauki socjologiczne – rozwój kanału Civitas on Air” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.