Czy innowacyjny pomysł, znaczące nakłady finansowe i intensywna kampania marketingowa gwarantują sukces? Nie zawsze. W najnowszym odcinku serii To Socjologiczne dr hab. Paweł Matuszewski, prof. Collegium Civitas analizuje mechanizmy, które decydują o tym, dlaczego niektóre innowacje zdobywają szeroką akceptację społeczną, a inne – mimo ogromnych inwestycji – nie zyskują popularności.
W odcinku nasz wykładowca opowiada m.in. na pytania: jakie czynniki sprzyjają upowszechnianiu innowacji, w jaki sposób sieci społeczne wpływają na proces wdrażania nowych rozwiązań i dlaczego nawet globalne korporacje, takie jak Google czy Meta, ponoszą porażki przy wprowadzaniu innowacyjnych technologii?
Odcinek dostępny na kanale Civitas on Air na YouTube: [Link do odcinka] oraz na naszej stronie internetowej.
Seria popularyzująca wiedzę o społeczeństwie „To Socjologiczne” to cykl popularnonaukowych odcinków przygotowany przez Collegium Civitas, w którym prof. Paweł Matuszewski analizuje zjawiska społeczne w kontekście współczesnych wyzwań i badań naukowych. Seria pozwala lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące naszym życiem codziennym, decyzjami społecznymi i procesami, które kształtują rzeczywistość.
Dotychczasowe odcinki podejmowały takie tematy jak:
- Czy można wierzyć sondażom przedwyborczym?
- Czy i dlaczego media społecznościowe polaryzują?
- Zmora Internetu? Czym są komory pogłosowe
- Dlaczego wierzymy w to, co wierzymy, czyli skąd się biorą nasze przekonania
- Świat jest mały. Czy od każdej osoby na świecie dzieli nas sześć kroków?
- Czy influencerzy mają na nas wpływ?
Pełna lista odcinków dostępna jest na kanale Civitas on Air na YouTube „To Socjologiczne”
Serdecznie zapraszamy do śledzenia serii i odkrywania fascynujących mechanizmów funkcjonowania społeczeństwa!
———————————————————
Projekt „Podcasty i filmy popularyzujące nauki socjologiczne – rozwój kanału Civitas on Air” został dofinansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”.