Martwisz się, że nie zapanujesz nad stresem i zapomnisz wszystko, czego się wcześniej nauczyłeś? A może uważasz, że zostało Ci za mało czasu, żeby powtórzyć cały materiał?
Przyjdź 9 lutego 2019 roku na zajęcia cyklu Powtórka przed maturą z języka polskiego, które poprowadzi videoblogerka Iza Kasperek.
UWAGA! To jest drugi termin szkolenia – program jest zgodny ze szkoleniem z 2.02.
Podpowiemy Ci, z jakich technik skorzystać, żeby w krótkim okresie czasu zapamiętać jak najwięcej wiadomości.
Prowadząca kurs udzieli Ci praktycznych wskazówek dotyczących przygotowania rozprawki i streszczenia, oraz podpowie jak argumentować, by zdobyć maksymalną liczbę punktów.
Dowiesz się również, jak radzić sobie z niezrozumiałymi pytaniami, by napotkane trudności nie potęgowały stresu.
Zajęcia poprowadzi:
Izabela Kasperek,
nauczyciel dyplomowany, egzaminator, autorka videobloga „Wiedza z wami”.
Obowiązują zapisy, liczba miejsc ograniczona.
Powtórka do matury odbędzie się:
Data:
9 lutego 2019 (sobota), godz. 9.00-14.00
Miejsce:
Collegium Civitas
Pałac Kultury i Nauki, Plac Defilad 1
XII piętro, Aula C
PLAN ZAJĘĆ
Czytanie ze zrozumieniem
- Czy matura staje się trudniejsza. Jak jak zmieniał się egzamin przez 4 lata ?
- (Nie)oczywiste błędy maturzystów – wnioski z ostatnich lat sprawdzania. Co mówią statystyki o umiejętnościach maturzystów?
- Czytanie ze zrozumieniem – jak pracować z tekstem by wpisywać poprawne odpowiedzi
- Testy – jaki materiał trzeba opanować, aby je poprawnie rozwiązać?
- Czego nie robić, żeby nie tracić punktów?
- Streszczenie – ćwiczenia w nauce pisania
- Nawyki z gimnazjum, których trzeba się pozbyć.
- Przykładowe tezy – poprawne i te …mniej poprawne.
- Argument to nie przykład.
- Oduczamy się streszczania.
- Jak dobierać przykłady z lektur? Definicja tekstu kultury a rzeczywistość maturalna.
- Motywy, które warto znać i w jaki sposób szukać ich w książkach – ulubione tematy na maturę.
- Co wybrać?
- Jak napisać rozprawkę argumentacyjną – trening praktyczny.
- Jak napisać rozprawkę porównawczą – trening praktyczny.
- Jakie dobierać konteksty?
- Wnioski z lat ubiegłych.
Po zakończeniu spotkania będzie czas na zadawanie pytań, na które nie znajdziesz rzetelnej odpowiedzi w Internecie.