„Non-Artistic Kitsch” – nowa książka pod redakcją dr. hab. Michała Szostaka, prof. CC

Udostępnij strone

13.11.2024

Z radością informujemy o tym, że rozpoczęła się przedsprzedaż książki „Non-Artistic Kitsch”, wydanej przez wydawnictwo Palgrave Macmillan, której redaktorem naukowym jest dr hab. Michał Szostak, prof. CC. Realizacja zamówień ruszy 18 grudnia 2024, a składać je można już teraz na stronie Springer Nature Link.

Książka w przystępny sposób prezentuje przykłady kiczu w dziedzinach pozaartystycznych, dając teoretyczne i praktyczne podstawy do świadomego rozpoznawania go w takich sferach jak psychologia, językoznawstwo, edukacja, polityka, prawo, religia, terroryzm, telewizja czy dziennikarstwo. Autorzy poszczególnych rozdziałów stosują w swoich rozważaniach przede wszystkim jakościowe podejście metodologiczne z szerokim wykorzystaniem studiów przypadków, analiz porównawczych i podejścia etnograficznego. Wobec złożoności i metafizyczności zjawiska kiczu, identyfikowanego w tak wielu różnych dyscyplinach, jako fundament uspójnienia narracji wykorzystano teorię doświadczenia kiczowego (Szostak i Sułkowski, 2020).

Autorami niektórych rozdziałów w publikacji są pracownicy akademiccy Collegium Civitas: dr hab. Krzysztof Kasianiuk, prof. CC (omówił zjawisko kiczu w polityce), dr Mudassira Sarfraz i dr Muhammad Kamran (kicz w edukacji), dr Magdalena El Ghamari (kicz w religii), dr Katarzyna Maniszewska i dr Paulina Piasecka (kicz w kontekście terroryzmu), dr Adam Konopka i nasza studentka, p. Bianka Szymańska (kicz w telewizji) oraz oczywiście redaktor naukowy – dr hab. Michał Szostak, prof. CC. Słowo wstępne przygotowali prof. dr hab. Monika Kostera oraz prof. Stephen Linstead.

Książka ukazuje rezultaty międzynarodowego badania „Kitsch in Management: Determinants and Functions, Carriers and Propagators”, zrealizowanego w Instytucie Zarządzania Collegium Civitas pod kierownictwem prof. Szostaka. Projekt ten zwieńczyła w maju br. konferencja pod tym samym tytułem, o której więcej przeczytacie na naszej stronie intenetowej.

Polecamy Państwa uwadze także drugą książkę prezentującą wyniki przeprowadzonych badań nad kiczem – „Management Aesthetics. Kitsch and Modern Organisations” pod red. prof. Szostaka, także dostępną już teraz w przedsprzedaży na stronie wydawnictwa Routledge. Z kodem AFLY04 czeka na Państwa 20% zniżki na tę publikację!