Program i harmonogram
Program kursu* obejmuje 155 godzin wykładów, podczas których słuchacze skosztują łącznie ok. 100 gatunków wina z kilkunastu krajów i kilkudziesięciu regionów winiarskich świata.
Zajęcia będą realizowane przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym w siedzibie Uczelni.
W ramach kursu słuchacze uczestniczyć będą w dwóch kilkudniowych objazdach enoturystycznych (krajowym i zagranicznym). Uczelnia zapewnia przelot, noclegi ze śniadaniem, transport i degustacje.
Opcjonalnie będzie można także na własny koszt wziąć udział w dodatkowym wyjeździe zagranicznym.
Ramowy program kursu:*
Główne bloki tematyczne:
- Podstawy wiedzy o winie (Ogólna typologia wina, Typologia win musujących, Typologia win wzmacnianych, Typologia win słodkich niewzmacnianych, Wprowadzenie do technologii produkcji wina) – prowadzący: M. Bardel
- Regiony winiarskie świata: prowadzący: M. Bielka-Vescovi, G. Gajos, S. Chrzczonowicz, B. Kieżun, M. Bardel, W. Giebuta, J. Korn-Suchocka, K. Puk, D. Romanowska, D. Buraczewski, M. Sułek, A. Smolec
- Teoretyczne podstawy enoturystyki (Prawne aspekty turystyki, Organizacja ruchu turystycznego, Turystyka kulinarna, Przygotowanie imprezy enoturystycznej) – prowadzący: W. Giebuta, B. Kieżun
- Objazd krajowy: kilkudniowy wyjazd studyjny do polskich winnic. Prowadzący: W. Giebuta
- Objazd zagraniczny: kilkudniowy wyjazd studyjny do włoskich/francuskich winnic. Prowadzący: M. Bardel
*Program może ulec niewielkim zmianom.
Zasady realizacji kursu:
Zajęcia o charakterze praktycznym, opierające się na najlepszych rozwiązaniach i metodach stosowanych m. in. w Wine and Spirit Education Trust.
· Wycieczki i wizyty studyjne z elementami praktyk w winnicach i winiarniach.
· Zajęcia wykładowe z teorii technologii produkcji wina, geografii wina itp.
· Zajęcia warsztatowe oparte na analitycznej degustacji sensorycznej.
· Zajęcia ćwiczeniowe związane z przygotowaniem programu wycieczki enoturystycznej.
Forma zaliczenia kursu
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest:
- zaliczenie przedmiotów objętych programem.
Absolwent kursu uzyskuje certyfikat ukończenia kursu wydany przez Collegium Civitas.
Harmonogram
Organizacja zajęć*
Zajęcia realizowane w siedzibie uczelni oraz wyjazdy.
Zależnie od sytuacji pandemicznej w r. ak. 2022/23 tryb prowadzenia zajęć może ulec zmianie.
Terminy* zjazdów w roku 2022/2023
semestr zimowy:
- Listopad: 12-13; 26-27;
- Grudzień: 10-11;
- Styczeń: 28-29;
- Luty: 18-19;
semestr letni
- Marzec: 11-12; 25-26;
- Kwiecień: 15-16; 29-30;
- Maj: 13-14;
- Czerwiec: 10-11.
*organizacja i terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom
Godziny zajęć:*
- Sobota: 9:00-18:00
- Niedziela 9:00-16.15
*godziny mogą ulec przesunięciom
Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
email: podyplomowe.rekrutacja@civitas.edu.pl
pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa