Przedmioty* specjalności Manager HR od r. ak. 2022/2023
- Budowanie modeli kompetencyjnych
- Coaching i mentoring w organizacji
- Debaty oxfordzkie
- Efektywne zarządzanie zespołem
- Program kładzie nacisk na skuteczne metody kierowania zespołem, sposoby motywowania pracowników i wspomagania i ch rozwoju. Obejmuje również problem dynamiki grupy, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, specyfikę roli lidera.
- Etyka w biznesie
- Krytyczne myślenie
- Metody badawcze w zarządzaniu
- Modele systemów motywowania, wynagrodzeń i oceny pracowniczej
- Negocjacje
- Praktyczne ćwiczenia z negocjacji. Program obejmuje zarówno teoretyczne podstawy procesu negocjacyjnego jak i praktyczne warsztaty.
- Prawo gospodarcze i prawo pracy
- Psychologia zarządzania
- Rozwój pracowników
- Zarządzanie międzykulturowe
- Rodzaje kultur i ich charakterystyka. Problemy zarządcze w zespołach wielokulturowych, globalizacja i jej wpływ na przenikanie się kultur, marketing w odmiennych kulturach.
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2020/2021*
Przedmioty fakultatywne dostępne będą głównie od drugiego roku studiów.
- A Sociology of 20th Century Music: Syncopation, Swing, Improvisation, Blues, Flow (ST))
- ABC of the latest philosophy (ST)
- Academic and Report Writing (ST)
- All you need to know about queer studies, but might be afraid to ask (ST)
- Ambasada Concilium Civitas (ST)
- American Foreign Policy in the Trump Era – continuity and change (ST)
- Ameryka Łacińska we współczesnym świecie (ST i NST)
- Analiza trendów konsumenckich (ST i NST)
- Antymoda i jej źródła: Od protestów feministek po normcore Steve’a Jobsa (NST)
- Antysemityzm, romofobia, niechęć wobec „Obcego”: kogo i dlaczego nie lubią (niektórzy) współcześni Polacy? (ST)
- Approaches to Conflict Transformation (ST)
- Art, Value and International Relations (ST)
- Autorytaryzm cyfrowy (NST)
- Azja w XXI w. – Azja Południowa i Chiny (NST)
- Badania w reklamie (NST)
- Bajaderka, czyli warsztaty kompetencji obywatelskich (NST)
- Batman jako mem kulturowy (ST i NST)
- Bliski Wschód – społeczeństwo i kultura (NST)
- Bloga kraina czyli kreatywny warsztat pisania z sensem w Internecie (NST)
- Building Peace Through Arts (ST)
- CEE – Road to Democracy (ST)
- Ciemna strona polityki skandale nadużycia władzy we współczesnym świecie (ST i NST)
- Client Service – sztuka obsługi klienta (NST)
- Coaching i jego narzędzia (NST)
- Content Marketing i Webwriting (ST i NST)
- Copywriting i webwriting (ST)
- Cyberbezpieczeństwo: szpiegostwo, strategia i polityka w domenie cyfrowej (ST i NST)
- Czy reportaż może być niepolityczny? O groźnym micie niezależnego obserwatora i wyjściu poza formułę obiektywnej obojętności w literaturze faktu (ST)
- Czystość i brud. Historie obyczajów higienicznych i praktyk sanitarnych (ST i NST)
- Democracies in Distress (ST)
- Design Thinking (ST i NST)
- Designing Projects for Positive Social Change (ST)
- Disruptive Technology, czyli społeczny wymiar transformacji cyfrowej (ST)
- Dyplomacja gospodarcza (ST)
- Dziennikarstwo zaangażowane: między uczciwością a obiektywizmem (ST i NST)
- Eco Marketing (ST)
- Edycja cyfrowego obrazu fotograficznego oraz budowanie stron internetowych- podstawy, zagadnienia teoretyczne (ST)
- Edycja cyfrowego obrazu fotograficznego oraz budowanie stron internetowych: ćwiczenia praktyczne (ST)
- Edycja filmów w oparciu o program DaVinci Resolve, postprodukcja oraz efekty specjalne w module Fusion; wstęp do animacji (NST)
- Edycja zdjęć na potrzeby materiałów drukowanych i internetowych. W oparciu o program Affinity Photo (NST)
- Elections in America (ST)
- Employee Health and Well-Being (ST)
- Environmental Security and Sustainable Development (ST)
- Eros, Death and Culture. The Use of Psychoanalysis for Social Sciences (ST)
- Erotyzm w kulturze antycznej Grecji (NST)
- Estetyka fotografii (NST)
- Estetyka w badaniach marketingowych (ST i NST)
- Ethics of Research in Conflict and Post-conflict Societies (ST)
- EU Educational Policy – Theory and Practical Implementation (ST)
- Fake news, post-truth and politics of information in the XXI century< (ST)/li>
- Fake-news, postprawda i polityka informacji w XXI w. (ST i NST)
- Fenomen „dwunarodowości” w ramach jednego etosu. Przypadek Stanów Zjednoczonych, Rosji i Polski (NST)
- Film jako zwierciadło duszy na gościńcu świata (ST)
- Fotografia w kulturze współczesnej (ST i NST)
- From Marketing 2.0 to Marketing 4.0 (ST)
- Frozen Conflicts’: Causes, Strategies and Outcomes (ST)
- Funny Politics (ST)
- Gender i transformacje nauk społecznych (ST)
- Geopolitics of Europe (ST)
- Geopolityka Europy – historia naukowa i realne znaczenie (ST)
- Global social policy: old-age pension debate and implementing social protection floors as a tool to reduce poverty, vulnerability and inequality (ST)
- Globalna polityka społeczna: spór o emerytury oraz budowanie podstawowego zabezpieczenia społecznego jako narzędzie redukcji ubóstwa i nierówności (ST)
- Green Film Academy-dyskusyjny klub filmowy (ST i NST)
- Gry multimedialne – nowe medium (NST)
- Historia reklamy i propagandy (ST)
- Holocaust and Genocide (ST)
- Human Rights: Organizations, Systems and New Challenges (ST)
- Humanistyka w popkulturze (NST)
- Impro Dance (ST i NST)
- Inbound marketing (ST i NST)
- India and Europe – the Twins Unlike Civilizations (ST)
- Indonesian Language (ST)
- Influencer marketing w praktyce (ST i NST)
- Innowacyjne sposoby promocji (ST i NST)
- Intelligence Services in Contemporary International Relations (ST)
- Internacjonalizacja biznesu (ST)
- Internet, Society, Information – Modern World Problems (ST)
- Israel in Contemporary World (ST)
- Jaskinia. Droga rebeliantów. Obraz jaskini jako paradygmat nauki, sztuki i literatury (NST)
- Justin Bieber, Mojżesz i Coca-Cola? Archetypiczna siła marketingu (ST i NST)
- Kampanie promocyjne 360 stopni (ST)
- Kampanie społeczne w sieciach społecznych (NST)
- Kanon komiksowy (ST)
- Klub filmowy (ST i NST)
- Kobiety w działaniu czyli społeczno-prawne uwarunkowania równości płci (NST)
- Kobiety, księżniczki, bojowniczki i terrorystki, czyli różne oblicza kobiet w świecie arabsko-muzułmańskim (ST i NST)
- Komunikacja marketingowa i public relations (ST)
- Komunikacja w biznesie (ST)
- Koniec końca historii – od Pax Americana do świata wielobiegunowego (ST)
- Krajobraz regulacyjny sztucznej inteligencji (NST)
- Kultura elitarna i kultura popularna (ST i NST)
- Kurs organizatora konferencji, kongresów i imprez masowych (ST)
- Laboratorium efektywnych spotkań (NST)
- Let the post-structuralists help you become a digital copywriter (ST)
- Manipulacje i humor w reklamie (NST)
- Marketing ekologiczny (NST)
- Marketing i reklama społeczna (NST)
- Marketing i reklama w polskich firmach (ST)
- Marketing środowiskowy i zero waste (NST)
- Marketing wartości i nowe media (ST i NST)
- Media in a Changing World: The Role of Media in the New World (ST)
- Mediacje w środowisku międzykulturowym i międzynarodowym- warsztat praktyczny (ST)
- Megatrends & Understanding Future (ST)
- Megatrendy i rozumienie przyszłości (ST i NST)
- Megatrendy: człowiek – środowisko – technologia (NST)
- Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami IT (NST)
- Między Tel Awiwem a Watykanem czyli jak działają najlepsze dyplomacje świata. Rys historyczno- współczesny (ST)
- Międzynarodowe rynki i instrumenty finansowe (ST i NST)
- Moda jako język komunikacji międzynarodowej (ST i NST)
- Modne słowa 2020: Konstytucja, praworządność, prawa człowieka – praktyczny kurs dla średnio zorientowanych (NST)
- Movies Through Social Lenses: Film Club (ST)
- Mozaika Bliskiego Wschodu (ST i NST)
- Multicultural Marketing (ST)
- Narzędzia marketingu interaktywnego (ST i NST)
- Od manii tulipanowej do covidowego kryzysu – historia pieniądza, przedsiębiorczości i rynków finansowych (NST)
- Od Marketingu 2.0 do Marketingu 4.0 (ST)
- Personal branding (ST i NST)
- Podstawy języka arabskiego oraz kultury obszaru MENA (ST)
- Podstawy języka arabskiego oraz religii muzułmańskiej (prawo szaria’a) (NST)
- Polityka bezpieczeństwa narodowego Rzeczpospolitej Polskiej (ST i NST)
- Polityka historyczna w stosunkach międzynarodowych (ST)
- Polityka zagraniczna Polski po 1989 r. (NST)
- Populizm i kryzys demokracji (ST i NST)
- Postpolityka – analiza komunikacji politycznej online (ST)
- PR i reklama we współczesnym społeczeństwie informacyjnym (ST i NST)
- Prawa człowieka i terroryzm (ST)
- Prawa człowieka w kontekstach kulturowych (NST)
- Prawo i cywilizacja Islamu (ST i NST)
- Prawo i etyka mediów (ST i NST)
- Prawo konfliktów zbrojnych i prawo humanitarne (ST)
- Promoting the Brave New World: How to Create and Execute Marketing Strategies for New Technologies and Startups (ST)
- Przewidywanie przyszłości i rozumienie trendów (ST)
- Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z ciałem i z głosem (ST)
- Psychology of Peace and Conflict (ST)
- Public Relations – wprowadzenie (ST i NST)
- Racial Studies – Colonialism, Culture, Race (ST)
- Radio Features and Podcasts (ST)
- Radio Pałacc (ST i NST)
- Relacje Chiny – Stany Zjednoczone: wyzwania i możliwości (ST i NST)
- Relacje USA – Federacja Rosyjska (ST)
- Relacjonowanie konfliktów zbrojnych i sytuacji kryzysowych (ST i NST)
- Religie i duchowość w kulturach świata (ST)
- Rewolucja informacyjna – etyczne i prawne aspekty nowych technologii informacyjnych (ST)
- Rock and Roll – Its History and Place in American Society (ST)
- Rozmawianie i zapisywanie. Tybetańskie opowieści (NST)
- Rozumienie przyszłości – prognozowanie i analiza trendów (ST i NST)
- Rynek mediów i reklamy (ST i NST)
- Sekty – alternatywne poszukiwania (ST i NST)
- Self and Other: Mutuality and Domination (ST)
- Semiotics of Popular Culture (ST)
- Siła motywacji wewnętrznej i jej wpływ na realizację celów w życiu i w biznesie (NST)
- Skuteczne prezentacje (NST)
- Sociology of Artistic Occupations (ST)
- Socjologia i kultura wizualna (ST)
- Socjologia innowacji (ST i NST)
- Społeczeństwo obywatelskie (NST)
- Spór o istnienie tożsamości w czasach społecznej zmiany, transgresji, migracji i niepewnego kolektywu (NST)
- Storytelling – How to Create Stories for Brands, Teams and for Ourselves (ST)
- Stosunki międzynarodowe na Bliskim Wschodzie (ST i NST)
- Suma wszystkich strachów. Urban legends i (folk)lore oczami socjolożki (NST)
- Symulacje biznesowe – praktyki (ST)
- Sztuka inwestowania w papiery wartościowe. Socjologia i psychologia giełdy (ST i NST)
- Sztuka w praktyce (NST)
- Sztuka wystąpień i mówienia publicznego (ST i NST)
- Śledztwa internetowe (ST i NST)
- Świat sinocentryczny. Kształtowanie ładu globalnego wokół „Państwa Środka” (ST)
- Tajemnice mózgu konsumenta (NST)
- Teatr Collegium Civitas (ST i NST)
- Techniki promocji sprzedaży (NST)
- Techniki wyobraźni (ST i NST)
- Teoria i praktyka w stosunkach międzynarodowych (NST)
- Terrorism and the Media (ST)
- Terroryzm i inne zagrożenia bezpieczeństwa (ST i NST
- The End of the End of History – from Pax Americana to Multilateral world (ST)
- The Most Important Theories of Modernity (ST)
- The Politics of Fear (ST)
- The Power of Nonviolent Resistance (ST)
- The Rise of Asia – Focus on South Asia and Its Relations with China (ST)
- Theory and Practice in International Relations (ST)
- Transmedia Storytelling. Od franczyz światotwórczych do marketingu multimodalnego (ST i NST)
- Trening kreatywności (NST)
- Tworzenie i zaprezentowanie pomysłów biznesowych z elementami design thinking (ST)
- Uczenie się i rozwój dorosłych (NST)
- Udręka i ekstaza: burzliwe dzieje psychiatrii (NST)
- Umysł, mózg, świadomość i ciało (ST i NST)
- Understanding and Controlling the role of Creativity in Marketing (ST)
- Usability Testing in Multicultural Environment (ST)
- W poszukiwaniu „potwora Gender”. Analiza życia społecznego z perspektywy społecznych i kulturowych uwarunkowań płci (ST)
- Warsztat kompetencji miękkich („Bajaderka”) (ST)
- Warsztat trenerski-techniki prowadzenia szkoleń (ST i NST)
- Warsztaty Design Sprint (ST)
- Wartości w życiu publicznym, prywatnym i zawodowym. Co kieruje naszymi wyborami? Skąd bierze się szczęście? (ST)
- Wszystko, co chcecie wiedzieć o queer studies, ale boicie się zapytać (NST)
- Zarządzanie Innowacjami na przykładzie przedsiębiorstw w Skandynawii (ST)
- Zarządzanie w administracji publicznej (ST i NST)
- Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością organizacji (ST i NST)
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulegać zmianom. Informacje szczegółowe dostępne w systemie Wirtualna Uczelnia.
ST – przedmiot dostępny na studiach stacjonarnych, NST – przedmiot dostępny na studiach niestacjonarnych
Przedmioty* kierunku Management na r.a. 2022/2023
- Business Ethics
- Business Relation Building
- Commercial and Labour Law
- Corporate Finance
- Corporate Social Responsibility
- Critical Thinking
- Effective Team Management
- Market Research
- Negotiations
- Oxford Debates
- Quantitative Methods and Statistics in Business
- Research methods in management
- Strategic Management
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Uwaga: Kolejność zajęć realizowanych przez osoby rozpoczynające studia od semestru letniego (od lutego lub marca) może różnić się od kolejności realizowanej przez osoby rozpoczynające od semestru zimowego (od października).
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia specjalności jest przyjęcie odpowiedniej liczby studentów.
Kontakt
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa