„Reklama nieodpowiedzialna społecznie” – konferencja z udziałem ekspertów Collegium Civitas!
Czy standard reklam jest wysoki? Jak prawo reguluje reklamę? Bezpłatne wejściówki na konferencję dla studentów Collegium Civitas!
Czy jesteśmy wrażliwi na wykorzystanie symboli patriotycznych w reklamach? Jak prawo reguluje reklamę? Co zrobić, aby dbać o najwyższy standard reklam? O roli prawa i organizacji branżowych w kształtowaniu przekazów reklamowych oraz zapobieganiu wpadkom i błędom będą mówić uczestnicy konferencji „Reklama nieodpowiedzialna społecznie”.
Wydarzenie odbędzie się 19 marca, w godz. 9.30-14.00 w Domu Braci Jabłkowskich przy ul. Brackiej 25 w Warszawie.
Tylko w lipcu zeszłego roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,66 mln spotów reklamowych, aż o 17 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Reklamy trwały 16,46 tys. godzin i znów, były emitowane o wiele dłużej niż w lipcu 2016 roku.
Z danych Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wynika, że przyswajanie przekazów reklamowych zajmuje nam o wiele więcej czasu niż udział we wszystkich lekcjach wiedzy o społeczeństwie razem wziętych. Spędzamy także więcej czasu na odbiorze treści reklam niż na wizytach w kościołach, miejscach kultu i życia duchowego.
Tym sposobem reklama, której podstawowym celem jest polecenie konkretnych produktów i przekonywanie do ich zakupu, zaczyna w aktywny sposób kształtować kulturę, postawy i świat wartości. Kto bierze za to odpowiedzialność?
Na temat odpowiedzialności społecznej twórców, osób decydujących o kształcie reklamy i komunikacji będą mówić zaproszeni eksperci: Jacek Barankiewicz, prezes Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, mec. Piotr Zawadzki z Kancelarii Bird and Bird, dr Xymena Bukowska i dr Roland Zarzycki z Collegium Civitas, Magdalena Czaja, Andrzej Garapich z KER oraz Zbigniew Gajewski i Konrad Drozdowski z Rady Reklamy.
Eksperci omówią w jaki sposób prawo reguluje reklamę w przepisach ogólnych i szczegółowych przepisach branżowych, jakie są reguły odsyłające do pozaprawnych systemów, takich jak samoregulacja oraz jaką rolę pełnią organizacje branżowe w kształtowaniu prawa reklamy. Kolejne części spotkania będą poświęcone Normom Kodeksu Etyki Reklamy oraz praktyce orzeczniczej Komisji Etyki Reklamy.
Kwestię wrażliwości społecznej Polaków w zakresie symboli patriotycznych i wydarzeń historycznych przybliżą naukowcy z Collegium Civitas – dr Xymena Bukowska oraz dr Roland Zarzycki.
Prelegenci wyjaśnią koncepcję społecznej (nie)odpowiedzialności reklamy, przedstawią podstawowe mechanizmy rządzące percepcją reklamy oraz kształtowaniem postrzegania świata przez reklamę. Wyjaśnią w jaki sposób reklama jest matką post-prawdy i podpowiedzą jak odróżnić wulgarną przemoc językową od subtelnej manipulacji stereotypami. Na koniec pomogą uczestnikom w przekonaniu samych siebie, „że to wszystko nie jest naszą winą”.
Studentów Collegium Civitas zainteresowanych udziałem w spotkaniu zachęcamy do skorzystania z bezpłatnych wejściówek. Aby odebrać wejściówkę należy przesłać zgłoszenie na adres e-mail: malgorzata.mechanisz@civitas.edu.pl. Liczba miejsc ograniczona.
Serdecznie zapraszamy!