Badania na rynku mediowym

Udostępnij strone

Program studiów* obejmuje 180 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.

Ramowy program Studiów:* (Każdy przedmiot powinien zawierać 2-3 zdania opisu)

  • Rynek mediowy i modele biznesowe– zrozumienie zasad funkcjonowania branży oraz wyzwań stojących przed nadawcami i reklamodawcami,
  • Wprowadzenie do metod badawczych– przegląd nowoczesnych technik i narzędzi pomiaru,
  • Rynek mediowy i modele biznesowena bazie wieloletnich doświadczeń w projektach badawczych online,
  • Badania jednoźródłowe– narzędzia i metodologia służące kompleksowej analizie zachowań odbiorców,
  • Prism – pomiar w internecieoraz pomiary na rynku telewizyjnym – integracja i interpretacja danych w kontekście cross-mediowym,
  • Postbuy– zaawansowane podejście do ewaluacji i optymalizacji kampanii reklamowych,
  • Planowanie i analiza kampaniioraz analiza rynku i konkurencji (TV, Radio, Internet),
  • Prawo i regulacjena rynku badań mediowych – w tym aspekty związane z ochroną danych oraz relacjami między nadawcami, reklamodawcami i odbiorcami.
  • Pomiar widowni TVtotal wideo – jednoźródłowe badanie cross-platformowe łączące oglądalność telewizyjną i online,
  • Pomiar kampanii reklamowych (Internet + TV)– analiza zasięgu, częstotliwości oraz efektywności działań reklamowych,
  • Pomiar audytorium radia: rodzaje badań i podejścia metodologiczne w Polsce i w Europie; pomiary pasywne vs deklaratywne pomiar jednoźródłowy
  • Pomiar audytorium reklamy zewnętrznej: rodzaje badań i podejścia metodologiczne w Polsce i Europie
  • Badania efektywności kampanii reklamowych w radio i OOH: analiza zasięgu, częstotliwości oraz efektywności działań reklamowych,
  • Ćwiczenia praktyczne na platformie Arianna– praca z realnymi danymi i raportami.
  • Ćwiczenia praktyczne na platformie Mediapanel – praca z realnymi danymi i raportami.

*Program może ulec niewielkim zmianom.

 Zasady realizacji studiów:

  • ​Wprowadzenie teoretyczne: forma: wykład ilustrowany przykładami
  • Zajęcia w dużej mierze o charakterze praktycznym, opierające się na najlepszych rozwiązaniach i metodach na rynku mediowym
  • Studia przypadków: case study, analiza sukcesów i błędów na podstawie prawdziwych przypadków rynkowych
  • Symulacja lub projekt: rozwiązanie rozbudowanego zadania, przygotowanie rozbudowanego projektu; praca w grupach pozwalających na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami studiów pod nadzorem wykładowcy; forma: warsztaty w trakcie zajęć lub praca domowa sprawdzana i zwracana z uwagami przez wykładowcę.

Forma zaliczenia studiów podyplomowych
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów;
  • projekt

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

 

Organizacja zajęć

Czas trwania: 2 semestry | Zajęcia w siedzibie Uczelni

Terminy zjazdów w roku akademickim 2025/2026:

Semestr zimowy:

  • Październik: 18-19;
  • Listopad: 29-30;
  • Grudzień: 13-14;
  • Styczeń: 17-18;
  • Luty: 14-15; 28-01;

Semestr letni:

  • Marzec: 28-29;
  • Kwiecień: 18-19;
  • Maj: 30-31;
  • Czerwiec: 13-14;

*terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom

Godziny zajęć:*

  • Sobota: 9.00-18.00
  • Niedziela 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom