Program studiów* obejmuje 180 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.
Ramowy program Studiów:* (Każdy przedmiot powinien zawierać 2-3 zdania opisu)
- Rynek mediowy i modele biznesowe– zrozumienie zasad funkcjonowania branży oraz wyzwań stojących przed nadawcami i reklamodawcami,
- Wprowadzenie do metod badawczych– przegląd nowoczesnych technik i narzędzi pomiaru,
- Rynek mediowy i modele biznesowena bazie wieloletnich doświadczeń w projektach badawczych online,
- Badania jednoźródłowe– narzędzia i metodologia służące kompleksowej analizie zachowań odbiorców,
- Prism – pomiar w internecieoraz pomiary na rynku telewizyjnym – integracja i interpretacja danych w kontekście cross-mediowym,
- Postbuy– zaawansowane podejście do ewaluacji i optymalizacji kampanii reklamowych,
- Planowanie i analiza kampaniioraz analiza rynku i konkurencji (TV, Radio, Internet),
- Prawo i regulacjena rynku badań mediowych – w tym aspekty związane z ochroną danych oraz relacjami między nadawcami, reklamodawcami i odbiorcami.
- Pomiar widowni TVi total wideo – jednoźródłowe badanie cross-platformowe łączące oglądalność telewizyjną i online,
- Pomiar kampanii reklamowych (Internet + TV)– analiza zasięgu, częstotliwości oraz efektywności działań reklamowych,
- Pomiar audytorium radia: rodzaje badań i podejścia metodologiczne w Polsce i w Europie; pomiary pasywne vs deklaratywne pomiar jednoźródłowy
- Pomiar audytorium reklamy zewnętrznej: rodzaje badań i podejścia metodologiczne w Polsce i Europie
- Badania efektywności kampanii reklamowych w radio i OOH: analiza zasięgu, częstotliwości oraz efektywności działań reklamowych,
- Ćwiczenia praktyczne na platformie Arianna– praca z realnymi danymi i raportami.
- Ćwiczenia praktyczne na platformie Mediapanel – praca z realnymi danymi i raportami.
*Program może ulec niewielkim zmianom.
Zasady realizacji studiów:
- Wprowadzenie teoretyczne: forma: wykład ilustrowany przykładami
- Zajęcia w dużej mierze o charakterze praktycznym, opierające się na najlepszych rozwiązaniach i metodach na rynku mediowym
- Studia przypadków: case study, analiza sukcesów i błędów na podstawie prawdziwych przypadków rynkowych
- Symulacja lub projekt: rozwiązanie rozbudowanego zadania, przygotowanie rozbudowanego projektu; praca w grupach pozwalających na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami studiów pod nadzorem wykładowcy; forma: warsztaty w trakcie zajęć lub praca domowa sprawdzana i zwracana z uwagami przez wykładowcę.
Forma zaliczenia studiów podyplomowych
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:
- zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów;
- projekt
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.
Organizacja zajęć
Czas trwania: 2 semestry | Zajęcia w siedzibie Uczelni
Terminy zjazdów w roku akademickim 2025/2026:
Semestr zimowy:
- Październik: 18-19;
- Listopad: 29-30;
- Grudzień: 13-14;
- Styczeń: 17-18;
- Luty: 14-15; 28-01;
Semestr letni:
- Marzec: 28-29;
- Kwiecień: 18-19;
- Maj: 30-31;
- Czerwiec: 13-14;
*terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom
Godziny zajęć:*
- Sobota: 9.00-18.00
- Niedziela 9.00-16.15
*godziny mogą ulec przesunięciom