Celem działań jest podniesienie efektywności i jakości zajęć dydaktycznych prowadzonych przez kadrę akademicką Collegium Civitas, dzięki poznaniu nowoczesnych i innowacyjnych metod kształcenia, technik i narzędzi nauczania.
Cel zostanie osiągnięty dzięki przeprowadzeniu szkoleń/warsztatów oraz realizacji zagranicznych staży dydaktycznych.
Wszyscy uczestnicy szkoleń/warsztatów/staży dydaktycznych zostaną objęci bilansem kompetencji przed rozpoczęciem i po zakończeniu udziału w projekcie.
W ramach zadania 3 oferujemy następujące formy wsparcia:
1. Szkolenia/warsztaty:
- Design thinking w nauczaniu i prezentacjach naukowych – 2 edycje 10 godzin × 8 osób
- Learning by doing – 2 edycje 10 godzin × 8 osób
- Game based learning – 2 edycje 6 godzin × 8 osób
- Flipped classroom – 2 edycje 8 godzin × 8 osób
- Projektowanie i prowadzenie webinarów i kursów on-line – 2 edycje 10 godzin × 8 osób
- Projektowanie modułów dydaktycznych on-line – 4 edycje 10 godzin × 8 osób
- Komunikacja synchroniczna i asynchroniczna – 2 edycje 10 godzin × 8 osób
- Narzędzia on-line wspierające proces dydaktyczny – 4 edycje x 10 godzin × 8 osób
- Wykorzystanie aplikacji do współdzielenia programu w przygotowaniu zajęć dydaktycznych – 4 edycje × 10 godzin × 8 osób
„Wykorzystanie aplikacji do współdzielenia pracy w przygotowaniu zajęć dydaktycznych”
Termin: 26 czerwca 2019r. godz. 9:00
Opis:
Spoglądanie w otchłań internetu i sklepu z aplikacjami mobilnymi może przypominać stanie przed niekończącymi się rzędami regałów z książkami. Jeśli nie jesteśmy w 100% pewni, czego szukamy, odnalezienie tej właściwej aplikacji, której potrzebujemy w danym momencie, może wymagać pomocy specjalisty.
Oto zadanie, które coraz częściej staje przed współczesnym wykładowcą i nauczycielem: wybór i zastosowanie takich technologii na sali, które pomogą w procesie edukacyjnym nie jako jednorazowa atrakcja, ale efektywna zmiana, zarówno dla prowadzącego, jak i studentów.
Jakie aplikacje warto wykorzystać podczas zajęć (i jak dobierać je do naszego celu?), a jakie ułatwią nam tworzenie i dystrybucję materiałów cyfrowych? Podczas spotkania, na które warto zabrać swój smartfon, przyjrzymy się bliżej i przećwiczymy w praktyce m.in :
– wykorzystanie pakietu biurowego Microsoft Office jako narzędzi do pracy zdalnej i zarządzania wiedzą,
– pracę z dyskiem wirtualnym,
– aplikacje do planowania i współdzielenia zadań (np. Trello),
– aplikacje do tworzenia ankiet, quizów i zbierania danych.
Informacje o prowadzącym:
Kamil Śliwowski – trener i animator edukacji medialnej, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności. Na co dzień współpracuje z Fundacją Szkoła z Klasą, Fundacją Panoptykon i Społecznością Geek Girls Carrots. Autor gry edukacyjnej o prywatności w sieci „Trzęsienie danych”, bloguje o nowych technologiach i otwartych zasobach w edukacji na www.otwartezasoby.pl
Harmonogram szkoleń/warsztatów (do pobrania)
Harmonogram szkoleń (do pobrania)
Harmonogram szkoleń na styczeń 2021 (do pobrania)
Harmonogram szkoleń – marzec-kwiecień 2021 (do pobrania)
Harmonogram szkolenia – czerwiec 2021 (do pobrania)
2. Zajęcia indywidualne z języka angielskiego dla 4 osób (2 semestry)
Zrealizowane zostały indywidualne zajęcia z języka angielskiego dla pracowników kadry dydaktycznej. Szczegółowe kryteria rekrutacji zawarte są w „Regulaminie zadania 3…” – patrz niżej. Składanie dokumentów było możliwe do dnia 30.11.2019 r.
3. Staże dydaktyczne – miesięczne wyjazdy zagraniczne dla kadry akademickiej Collegium Civitas, których celem jest podniesienie kompetencji dydaktycznych dzięki poznaniu nowych metod, technik i narzędzi dydaktycznych poprzez szkolenia, wizytację zajęć, jak również prowadzenie/współprowadzenie zajęć na uczelni zagranicznej.
ZAKOŃCZONO NABÓR NA STAŻE DYDAKTYCZNE!
W związku z zakończeniem projektu Uczelnia 4.0 zakończyliśmy proces przyjmowania wniosków na staże dydaktyczne dla kadry akademickiej Collegium Civitas.
Podstawowe informacje o stażach:
- Staż trwa co najmniej miesiąc.
- W ramach projektu oferujemy 26 zagranicznych staży dydaktycznych.
- Kandydat sam organizuje sobie miejsce stażowe i uzgadnia szczegóły z Uczelnią przyjmującą.
- Kandydat przedstawia opis planowej działalności dydaktycznej w okresie realizacji stażu oraz zakładane rezultaty w odniesieniu do programu dydaktycznego realizowanego w Uczelni.
- Kandydaci chcący wziąć udział w stażu poddani zostaną bilansowi kompetencji.
- Uczestnicy dostają „czesne”, które pokrywa koszty związane z podróżą, pobytem, zakwaterowaniem, ubezpieczeniem i dietą.
- Kandydat podpisuje z CC umowę na realizację stażu.
- Wniosek może być cofnięty przez wnioskodawcę na każdym etapie postępowania rekrutacyjnego, do momentu podpisania umowy stażowej.
- Osoba, która wzięła udział w stażu zobowiązana jest do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod poznanych w trakcie trwania stażu w wymiarze co najmniej semestru.
Harmonogram staży
Listy rankingowe przyznanych staży
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 2
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 3
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 4
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 5
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 6
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 7
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 8
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 9
Lista rankingowa przyznanych staży – nr 10
DOKUMENTY DO POBRANIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (W TYM APLIKUJĄCYCH O STAŻ)
- Regulamin projektu: Zadanie 3 „Podniesienie jakości zarządzania uczelnią – kompetencje kadry akademickiej” – po zmianach 10_05_2019
- Formularz uczestnictwa w zadaniu
- Deklaracja uczestnika projektu
- Oświadczenie uczestnika projektu
- Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania
- Wniosek o przyznanie stażu dydaktycznego od 2021 – OBOWIĄZUJĄCY
Wniosek o przyznanie stażu dydaktycznego – NIEAKTUALNY