Academy of Female Leaders

Udostępnij strone

Program

Program studiów* obejmuje 206 godzin, realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym (7 zjazdów w siedzibie uczelni i 5 zjazdów online na MS Teams).
 

Język wykładowy: polski

 

Ramowy program studiów:*

Wykład inauguracyjny: Trendy współczesnej gospodarki 4.0 i polityki światowej oraz ich wpływ na modele współczesnego przywództwa

1) Modele współczesnego przywództwa (05-06 październik 2024) – w siedzibie uczelni: Prof. G. Bartkowiak, Prof. J. Paszkowski

  • Transformacyjny model przywództwa,
  • Model przywództwa oparty na cechach osobowościowych liderki,
  • Behawioralny model przywództwa,
  • Autentyczny model przywództwa,
  • Kompetencyjny model przywództwa,
  • Etyczny model przywództwa,
  • Adaptacyjny model przywództwa,
  • E-przywództwo.

2) Przywództwo jako kompetencja (19-20 październik 2024) – online: Prof. M. Sidor-Rządkowska

  • Budowa autorytetu liderki,
  • Definiowanie wizji i wartości liderki,
  • Inspirowanie, wywieranie wpływu i motywowanie zespołu,
  • Budowanie zespołu,
  • Dbałość o rozwój członków zespołu.

3) Metody rozwoju kompetencji liderki (16-17 listopad 2024) w siedzibie uczelni: Prof. A. Rakowska,

  • Coaching przywództwa,
  • Mentoring,
  • Studia przypadków,
  • Uczenie się przez działanie (action learning),
  • Uczenie się przez doświadczenie,
  • Uczenie się cybernetyczne,
  • Symulacje.

4) Metody diagnozy kompetencji liderki (14-15 grudzień 2024) online: Prof. A. Rakowska, dr Lucyna Baca-Lönn

  • Istota pojęcia kompetencje liderki,
  • Diagnoza kompetencji a identyfikacja potencjału przywódczego liderki,
  • Diagnoza kompetencji i jej wpływ na kierunek rozwoju kompetencji liderki,
  • Diagnozowanie kompetencji jako działanie w ramach zarządzania kompetencjami,
  • Diagnoza kompetencji liderki- ćwiczenia,

5) Strategia rozwoju kompetencji liderki (18-19 styczeń 2025) w siedzibie uczelni: Prof. M. Sidor-Rządkowska, dr Lucyna Baca-Lönn

  • Samoakceptacja: zaufanie we własny potencjał przywódczy i kompetencje liderki, umiejętność doceniania własnych kompetencji i wkładu w rozwój organizacji,
  • Samorozwój: transformacyjne kompetencje liderki, kompetencje intrapersonalne liderki, kompetencje negocjacyjne, wywieranie wpływu, myślenie i działanie strategiczne, tworzenie wizji, sponsoring,
  • Samozarządzanie: podejmowanie ryzyka, procesy decyzyjne, umiejętność balansowania stereotypów odnośnie ról płci,

6) Samoświadomość a skuteczność działania liderki (15-16 luty 2025) w siedzibie uczelni: dr Lidia Czarkowska, dr Lucyna Baca-Lönn

  • Diagnoza kompetencji liderki i jej wpływ na samoświadomość przywódcy,
  • Składniki samoświadomości liderki,
  • Poziomy samoświadomości liderki,
  • Samoświadomość a skuteczność działania liderki.

7) Kompetencje interpersonalne liderki (01-02 marzec 2025) online: Prof. G. Bartkowiak

  • Kompetencje intrapersonalne a kompetencje interpersonalne liderki,
  • Budowanie kapitału społecznego liderek,
  • Wzorce do naśladowania, ścieżki karier liderek,
  • Współpraca i wzajemne wsparcie liderek w biznesie,
  • Personalne i kontekstualne bariery społeczne dla liderek.

8) Przywództwo międzykulturowe (15-16 marzec 2025)- online: Prof. R. Karaszewski, dr Lucyna Baca-Lönn

  • Zespoły międzykulturowe i ich funkcjonowanie,
  • Innowacyjność zespołów międzykulturowych,
  • Kultura narodowa i organizacyjna a skuteczność zespołu,
  • Komunikacja w zespołach międzykulturowych,
  • Świadomość różnic kulturowych w przywództwie międzykulturowym,
  • Polityka działań zgodna z systemem wartości członków zespołu.

9) Zarządzanie konfliktem (29-30 marzec 2025) – w siedzibie uczelni: Beata Osiecka, CEO

  • Funkcje i korzyści wynikające z konfliktu,
  • Zmiany organizacyjne jako następstwa konfliktów,
  • Zagrożenia wiążące się z konfliktami,
  • Style rozwiązywania konfliktów w zespołach projektowych,
  • Negocjacje i mediacje jako sposoby rozwiązywania konfliktów w zespołach.

10) Anatomia procesów decyzyjnych i skutecznego działania (12-13 kwiecień 2025) w siedzibie uczelni: Prof. J. Paszkowski, M. Petrykowski, CEO; B. Osiecka, CEO

  • System wartości a skuteczne przywództwo,
  • Zorganizowana wiedza a procesy decyzyjne,
  • Jakość procesów decyzyjnych,
  • Nawyki w procesach decyzyjnych,
  • Szybkość podejmowania decyzji przez lidera,
  • Działanie liderki w otoczeniu VUCA,
  • Kryteria ESG dla zrównoważonego rozwoju.

11) Technologie, sztuczna inteligencja a przywództwo biznesu (17-18 maj 2025) online: S. Bilska, CEO; M. Petrykowski, CEO,

  • Nowe technologie a etyka rozwoju,
  • Kompetencje przyszłości w świecie technologii,
  • Sztuczna inteligencja w rozwoju przywództwa,
  • Rozwój kompetencji cyfrowych,
  • Ceberbezpieczeństwo w biznesie.

12) Synergia pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym (21-22 czerwiec 2025) w siedzibie uczelni: Prof. A. Ostaszewska, S. Bilska, CEO

  • Wsparcie otoczenia dla liderek,
  • Kompromisy liderek na stanowiskach przywódczych,
  • Umiejętność zachowania balansu – rola liderki versus życie prywatne,
  • Praktyczne rozwiązania w zakresie synergii pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym,
  • Tworzenie indywidualnej strategii synergii pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym.

 

*Program może ulec niewielkim zmianom.

 

Zasady realizacji studiów:
Studia Academy of Female Leaders stanowią cykl 12 modułów w postaci spotkań stacjonarnych i niestacjonarnych, odbywających się z reguły raz w miesiącu w formule wykładowej, warsztatowej i seminaryjnej. Studia obejmują:

  • wprowadzenie teoretyczne w formie wykładów ilustrowanych przykładami,
  • zajęcia o charakterze praktycznym, opierające się na optymalnych rozwiązaniach i metodach wybitnych praktyków,
  • studia przypadków – analiza sukcesów i błędów pod kątem adaptacji rozwiązań przez liderki,
  • pracę w grupach pozwalającą na wymianę doświadczeń pomiędzy liderkami pod nadzorem wykładowcy,
  • warsztaty w trakcie zajęć lub pracę domową sprawdzaną przez wykładowcę,
  • przygotowanie indywidualnego projektu w zakresie strategii rozwoju kompetencji liderki przez każdą z uczestniczek Academy of Female Leaders.

 

Forma zaliczenia studiów podyplomowych
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów,
  • przygotowanie projektu z zakresu indywidualnej strategii rozwoju kompetencji liderki.

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

Harmonogram i organizacja zajęć

Organizacja zajęć*
 

Zajęcia realizowane w soboty (9.00-18.00) i niedziele (9.00-16.15); 7 zjazdów w siedzibie Uczelni oraz 5 zjazdów online.
 

Czas trwania: 2 semestry
 

Terminy* zjazdów w roku 2024/2025
 

semestr zimowy:

  • październik: 05-06 – w siedzibie uczelni; 19-20 – online;
  • listopad: 16-17 – w siedzibie uczelni;
  • grudzień: 14-15 – online;
  • styczeń: 18-19 – w siedzibie uczelni;
  • luty: 15-16 – w siedzibie uczelni.

semestr letni

  • marzec: 01-02 – online; 15-16 – online; 29-30 – w siedzibie uczelni;
  • kwiecień: 12-13 – w siedzibie uczelni;
  • maj: 17-18 – online;
  • czerwiec: 21-22 – w siedzibie uczelni.

*organizacja i terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom
 

Godziny zajęć:*

  • Sobota: 9.00-18.00
  • Niedziela: 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom
 

 

REKRUTACJA ONLINE

Kontakt

Biuro Rekrutacji Collegium Civitas

+48 503 442 487
pok. 1211, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa