Storytelling multimedialny

Udostępnij strone

Kierownikiem studiów jest Marcin Cząba.

Zajęcia prowadzą:

Marcin Cząba – doktorant na wydziale Komunikacji Społecznej – pracuje nad doktoratem ze storytellingu miast oraz nad narracjami nieliniowymi.
Scenarzysta. Od ponad 20 lat bada, tworzy i eksperymentuje z opowieściami. Jako scenarzysta uczestniczył w setkach zrealizowanych projektów TV na wszelkich etapach pracy literackiej. Od lat piastuje funkcje headwritera budując i koordynując pracę zespołów scenariuszowych. (m.in. reality show „Bar” „Świat według Kiepskich” „Biuro kryminalne”, główny scenarzysta „Na wspólnej” „Dwie strony medalu” „Julia”).
Trener. Przeprowadził kilkadziesiąt branżowych warsztatów Kreatywnego Pisania, Scenariopisarstwa, Storytellingu Wizerunkowego, Komunikacji w Zespole Projektowym, Praktycznego zastosowania Archetypów. Prowadzi warsztaty scenariopisarskie w szkołach artystycznych. Wykładowca Akademicki. Uczy kreatywnego pisania na kilku uczelniach wyższych.

Marek Chojnacki – studiował kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu a następnie na Wydziale Reżyserii Dramatu w PWST w Warszawie. Pracę doktorską z socjologii poświęcił problematyce zachowań scenicznych w realnym środowisku, opierając się na koncepcji interakcjonizmu symbolicznego. Jest pracownikiem Instytutu Kulturoznawstwa UAM, wykładowcą uniwersyteckim na Wydziale Antropologii i Kulturoznawstwa oraz na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, pracuje również na etacie profesora w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Jest autorem książki „Techniki inspiracji. Trening twórczego myślenia”. Wyreżyserował autorskie spektakle teatralne, wystawione w Teatrze Muzycznym w Poznaniu („NeSTORY” 2017, „Beznudna Wyspa” 2018). W bieżącym roku akademickim w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, w Zakładzie Badań nad Kulturą Filmową i Audiowizulaną prowadzi następujące przedmioty: „Tworzenie narracji medialnych”, ”Teatr Radiowy”, „Wizualizacje problemów badawczych”, „Projektowanie i reżyserowanie widowisk tematycznych”. Jest autorem licznych publikacji, między innymi współredaktorem tomu „Fabularyzacja życia” Studia Kulturoznawcze 2(10)/2016, publikacji „Zawód: reżyser musicalowy. Kształtowanie profesji na tle polskich przemian kulturotwórczych lat 60-80 XX wieku”, „Ciało i życie w postaciach biofikcyjnych”, „Strategie napięć w serialach telewizyjnych”.

Magdalena Szpunar – profesor nadzwyczajny, doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie socjologii, pracuje na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Instytucie Socjologii.
Autorka ponad 160 publikacji naukowych, m.in. monografii: „Kultura algorytmów” (2019), „(Nie)potrzebna wrażliwość” (2018), „Imperializm kulturowy internetu” (2017), „Kultura cyfrowego narcyzmu” (2016), „Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego” (2012), „Społeczne konteksty nowych mediów” (2011), „W stronę nowych mediów” (2010) oraz „Internet w procesie realizacji badań” (2010).
Wielokrotnie nagradzana za pracę naukową. Ekspertka Słowackiej Agencji Badań i Rozwoju (Agentúra na podporu výskumu a vývoja) oraz Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej w programie im. Bekkera.
Autorka ekspertyz dotyczących rynku mediów w Europie dla Biura Analiz Sejmowych. Prowadziła szkolenia dla Ministerstwa Gospodarki oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Prowadzi stronę domową: www.magdalenaszpunar.com. W wolnym czasie pisze wiersze.

Filip Ignatowicz – artysta wizualny, malarz, reżyser, dydaktyk. Urodził się w 1990 r. w Gdańsku, gdzie ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych. Jego praca dyplomowa „Produkcja, komercjalizacja i hype – czyli o konsumowaniu sztuki”, którą obronił w 2014 roku w pracowniach profesorów: H. Cześnika, W. Czerwonki i R. Florczaka, została nagrodzona przez MKiDN podczas wystawy Najlepsze Dyplomy ASP w Polsce. Ignatowicz jest także absolwentem reżyserii w Gdyńskiej Szkole Filmowej.
Jego krótkometrażowy debiut- „Nowy Bronx” – fabularny film o młodzieży z gdańskiej dzielnicy Nowy Port, stworzony pod opieką prof. Roberta Glińskiego. Film ten zdobył 7 nagród i pokazywany był na blisko 50 międzynarodowych festiwalach filmowych na całym świecie (z których należy wyróżnić kwalifikację do 15th IN THE PALACE International Short Film Festival- OSCAR® Qualifying Festival Balchik, Bułgaria oraz do 45th Film Fest Gent – Flanders International Film Festival Ghent 2018, Gandawa, Belgia). Laureat prestiżowej Nagrody dla Młodych Twórców Kultury Prezydenta Miasta Gdańska (2020).
Od 2017 roku pracuje, jako wykładowca na Wydziale Malarstwa gdańskiej ASP. W 2018 roku obronił pracę doktorską zatytułowaną „Festyn sztuki. Konsument versus kultura – czyli o fake’u, lovebranding’u i autoutowarowieniu” traktującą o modelu sztuki postkonsumpcyjnej i strategii twórczej w dobie konsumeryzmu.
W swoich ostatnich pracach najczęściej przygląda się kondycji człowieka funkcjonującego w rzeczywistości konsumpcyjnej. Jego twórczość – choć często wynika z malarstwa – jest multidyscyplinarna. Realizuje prace wideo, obiekty, instalacje, performanse, a także akcje w przestrzeniach publicznych. Zajmuje się również filmem, fotografią, projektami artystyczno-badawczymi, wideo-scenografią oraz działaniami internetowymi.
Jest autorem stale rozwijanych projektów FIGNACY&co oraz artUNBOXING.

Maciej Konopiński – absolwent PWST w Krakowie. Od 1998 roku aktor Teatru Wybrzeże. Od 2005 roku pedagog w Policealnym Studium Wokalno-Aktorskim im. D. Baduszkowej w Gdyni. Uczył elementarnych zadań aktorskich, scen, prozy, wiersza a ostatnio piosenki aktorskiej. Od kilku lat z powodzeniem reżyseruje np. Romeo i Julia w Teatrze Szekspirowskim, Wesele Stanisława Wyspiańskiego jako dyplom studentów, interdyscyplinarne koncert muzyki współczesnej na festiwalu NEOARTE. W swoich realizacjach nie boi się łączyć najnowszych nowinek technicznych, współczesnych artystycznych środków wyrazu i klasycznego repertuaru. Od wielu lat w wolnych chwilach gra w filmach i serialach telewizyjnych. Prywatnie aktywnie i zdecydowanie działa na rzecz zaprzestania przemocy w Polskim szkolnictwie jak również wsparcia mężczyzn we współczesnym świecie min. założył jeden z pierwszych męskich kręgów w Trójmieście. Jest szczęśliwym mężem i ojcem dwójki dzieci.

Aleksandra Piotrowska – absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Szczecińskim oraz Dziennikarstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pracę zawodową rozpoczęła w szczecińskim ośrodku telewizji polskiej jako reporter , wydawca oraz autorka cyklu programów interwencyjnych, za które w 2003 roku otrzymała nagrodę za najciekawszą inicjatywę dziennikarską na przeglądzie telewizji regionalnych TVP. w 2006 ukończyła seminarium reportażu i dokumentu w Akademii Telewizyjnej TVP. Pod opieką profesora Andrzeja Jurgii wyreżyserowała film dokumentalny “ Hrabia” ,za który otrzymała wyróżnienie. Od 2007 roku współpracuje z największymi firmami produkującymi programy dla telewizji Polsat i TVN ( Rochstar, Jake Vision, Endemol. Constantin, Golden media) Współpracowała przy takich produkcjach, jak Taniec z Gwiazdami, Must be the music, Voice of Poland, Nasz nowy dom. Pracuje jako reżyser na planie oraz reżyser montażu. Oprócz pracy przy programach telewizyjnych prowadziła również autorskie warsztaty z dziennikarstwa telewizyjnego w Warszawskiej Szkole Reklamy ( 2010 -2016) oraz współtworzyła studencką telewizję TV Południe.

Anna Fryczkowska – absolwentka scenariopisarstwa w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, italianistyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowych gender studies także na UW. Pracowała jako reporterka i redaktorka w największych wydawnictwach prasowych w Polsce, tworzyła scenariusze do seriali telewizyjnych, pisała powieści. Opublikowała jedenaście książek, najnowsze z nich to Równonoc, w serii Na F/Aktach wydawnictwa Od Deski do Deski (inspirowana prawdziwymi wydarzeniami opowieść o serii tajemniczych zaginięć czternastolatków pod koniec ubiegłego wieku) oraz Cyrkówka Marianna (oparta na faktach powieść drogi o niezwykłej historii pary cyrkowców, jeżdżących z przedstawieniami po wsiach i miasteczkach powojennej Polski).

Jerzy Szufa – opowiadacz i animator kultury. Pasjonuje się sztuką opowiadania, baśniami i bajkami. Z wykształcenia filozof. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i programu dla młodych opowiadaczy w Europie (FEST). Absolwent Studia Teatralnego Baza. Organizuje autorskie warsztaty sztuki opowiadania oraz występy zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Tworzył takie programy, jak: „Opowieści nieoczywiste”, „12 okien i inne historie”, „Opowieści słoneczne i księżycowe”, „O pierwszych dźwiękach”, „Dźwięko-bajki”. Występował podczas wieczorów opowieści w Polsce, a także na Międzynarodowym Festiwalu Opowiadaczy Kathakar w Indiach. Autor projektu „Opowiadacze zaangażowani” nagrodzonego w konkursie IMPULS KULTURY w kategorii: „Projekt storytellingowy”.

Ludwik Sielicki – montażysta, członek Polskiego Stowarzyszenia Montażystów. Absolwent PWSFTviT w Łodzi na wydziale reżyserii – kierunek montaż filmowy.
Od lat montuje reklamy, filmy fabularne, dokumentalne i seriale. Przeszedł pełną ścieżkę zawodową od asystenta do montażysty. Dziś wykładowca w swojej Łódzkiej Filmówki. Świetnie orientuje się w aspektach postprodukcji.

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
e-mail: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa