Storytelling multimedialny

Udostępnij strone

Program

Program studiów* obejmuje 160 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.
Warsztaty:

  • Scenariopisarstwo – poznajesz zasady konstruowania bohatera oraz metody budowania narracji liniowych- podstawowa wiedza w budowaniu zarówno krótkich form jak i długofalowych opowieści video. 15 h
  • Tworzenie video contentu. Narracja, kreacja, prezentacja – poznajesz zasady 4 x P: – preprodukcji, produkcji, postprodukcji i publikacji – czyli całego cyklu publikowania video w sieci – 15 h
  • Improwizacja aktorska – propedeutyka – zajęcia z improwizacji pomagają w pracy z kamerą oraz podczas improwizowanych wystąpień np. streamu video w sieci – 15 h
  • Dziennikarstwo telewizyjne. Warsztat filmowy – poznajesz i ćwiczysz zasady tworzenia opowieści dokumentalnej i dziennikarskiej – tworzenia newsów, wywiadów telewizyjnych, materiałów dokumentalnych – 15 h
  • Podstawy montażu – uczysz się jak pracować z materiałami filmowymi – czyli jak zlepić z nich coś, co się da się później publikować i oglądać 😉 – 10 h
  • Storytelling klasyczny – na tych zajęciach poznasz i będziesz ćwiczył zasady opowiadania mówionego – możesz je wykorzystać w przemówieniach publicznych, czy podczas streamu video w sieci – 15 h
  • Kreatywne myślenie – umiejętność kreatywnego myślenia jest niezbędna do generowania nowych pomysłów – dzięki temu nie tylko nie zabraknie ci nowych tematów, lecz cały czas będziesz poprawiał ich jakość – 15 h
  • Tworzenie fabuł. Jak przyciągnąć uwagę, przytrzymać i nie wypuścić aż do końca – uczysz się metod twórczego pisania – metod tworzenia fabuły, postaci i akcji; wyboru narratora i punktu widzenia. Metod poszukiwania inspiracji w literaturze, mitach i baśniach oraz pokonywania kryzysu twórczego. – 15 h
  • Personal Branding – poznajesz metody i narzędzia świadomego budowania swojego wizerunku publicznego – 15 h
  • Storytelling multimedialny – poznajesz zasady storytellingu nieliniowego, czyli tworzenia opowieści na wielu nośnikach cyfrowych oraz uczysz się pracy na archetypach – 15 h
  • Podstawy projektowania graficznego i kompozycji w generowaniu contentu – wiedza z projektowania będzie ci potrzebna do tworzenia i rozwijania wizualnych opowieści – podstawa komunikacji w erze kultury obrazkowej – 15 h

*Program może ulec niewielkim zmianom.

 

 

Zasady realizacji studiów:

  • Zajęcia w dużej mierze o charakterze praktycznym, opierające się na najlepszych rozwiązaniach i metodach.
  • Wprowadzenie teoretyczne: forma: wykład ilustrowany przykładami.
  • Scenki, odgrywanie ról – praca z kamerą.
  • Przygotowanie projektu; praca w grupach pozwalających na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami studiów pod nadzorem wykładowcy; forma: warsztaty w trakcie zajęć lub praca domowa sprawdzana i zwracana z uwagami przez wykładowcę.

 

Forma zaliczenia studiów podyplomowych:

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów;

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

Harmonogram i organizacja zajęć

Organizacja zajęć*

W r. ak. 2023/2024 zajęcia realizowane będą w siedzibie uczelni oraz online.

Czas trwania: 2 semestry
Terminy* zjazdów w roku 2023/2024

semestr zimowy

  • październik: 14-15 – w siedzibie uczelni;
  • listopad: 25-26- w siedzibie uczelni;
  • grudzień: 09-10 – online;
  • styczeń: 20-21 – w siedzibie uczelni;
  • luty: 17-18 – w siedzibie uczelni;

semestr letni:

  • marzec: 23-24 – w siedzibie uczelni;
  • kwiecień: 27-28 – w siedzibie uczelni;
  • maj: 11-12 – online;
  • czerwiec: 01-02 – w siedzibie uczelni.

*organizacja i terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom
 

Godziny zajęć:*

  • sobota: 9.00-18.00
  • niedziela 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom

 

REKRUTACJA ONLINE


Kontakt:
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
tel. 22 656 71 89
e-mail: rekrutacja@civitas.edu.pl

pokój 1210, Pałac Kultury i Nauki, 12 piętro
plac Defilad 1, 00-901 Warszawa