Academy of Female Leaders

Udostępnij strone

Program

Program studiów* obejmuje 192 godziny realizowane przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym (w tym 9 zjazdów w siedzibie uczelni i 3 zjazdów online na MS Teams).

Ramowy program Studiów obejmuje wykład inauguracyjny oraz 12 następujących modułów*:

Wykład inauguracyjny: Trendy współczesnej gospodarki 4.0 i polityki światowej oraz ich wpływ na modele współczesnego przywództwa

 1) Metody diagnozy i rozwoju kompetencji liderki:

  • Diagnoza kompetencji a identyfikacja potencjału przywódczego liderki,
  • Diagnoza kompetencji i jej wpływ na kierunek rozwoju kompetencji liderki,
  • Diagnozowanie kompetencji jako działanie w ramach zarządzania kompetencjami,
  • Diagnoza kompetencji liderki- ćwiczenia,
  • Coaching przywództwa, Mentoring,
  • Studia przypadków,
  • Uczenie się przez działanie (action learning),
  • Uczenie się przez doświadczenie,
  • Uczenie się cybernetyczne, symulacje,

2) Przywództwo jako kompetencja:

  • Budowa autorytetu liderki,
  • Definiowanie wizji i wartości liderki,
  • Inspirowanie, wywieranie wpływu i motywowanie zespołu,
  • Budowanie zespołu,
  • Dbałość o rozwój członków zespołu,

3) Strategia rozwoju kompetencji liderki:

  • Samoakceptacja: zaufanie we własny potencjał przywódczy i kompetencje liderki, umiejętność doceniania własnych kompetencji i wkładu w rozwój organizacji,
  • Samorozwój: transformacyjne kompetencje liderki, kompetencje intrapersonalne liderki, kompetencje negocjacyjne, wywieranie wpływu, myślenie i działanie strategiczne, tworzenie wizji, sponsoring,
  • Samozarządzanie: podejmowanie ryzyka, procesy decyzyjne, umiejętność balansowania stereotypów odnośnie ról płci,

4) Samoświadomość a skuteczność działania liderki:

  • Diagnoza kompetencji liderki i jej wpływ na samoświadomość przywódcy,
  • Składniki samoświadomości liderki,
  • Poziomy samoświadomości liderki,
  • Samoświadomość a skuteczność działania liderki,
  • Samoświadomość a działanie liderki w otoczeniu VUCA,
  • Samoświadomość a kryteria ESG dla zrównoważonego rozwoju.

5) Kompetencje interpersonalne liderki:

  • Kompetencje intrapersonalne a kompetencje interpersonalne liderki,
  • Budowanie kapitału społecznego liderek,
  • Wzorce do naśladowania, ścieżki karier liderek,
  • Współpraca i wzajemne wsparcie liderek w biznesie,
  • Personalne i kontekstualne bariery społeczne dla liderek.

6) Zarządzanie konfliktem:

  • Funkcje i korzyści wynikające z konfliktu,
  • Zmiany organizacyjne jako następstwa konfliktów,
  • Zagrożenia wiążące się z konfliktami,
  • Style rozwiązywania konfliktów w zespołach projektowych,
  • Negocjacje i mediacje jako sposoby rozwiązywania konfliktów w zespołach,

7) Anatomia procesów decyzyjnych i skutecznego działania:

  • System wartości a skuteczne przywództwo,
  • Zorganizowana wiedza a procesy decyzyjne,
  • Jakość procesów decyzyjnych,
  • Nawyki w procesach decyzyjnych,
  • Szybkość podejmowania decyzji przez lidera,
  • Zarządzanie ryzykiem i bezpieczeństwo projektów biznesowych,
  • Działanie liderki w otoczeniu VUCA, gospodarki 4.0 i 5.0,
  • Kryteria ESG dla zrównoważonego rozwoju,

8) Finanse Zarządcze:

  • Controlling w organizacji- rola i współczesna wizja controllingu strategicznego i operacyjnego,
  • Controlling operacyjny – zarządzanie procesowe,
  • Controlling finansowy – rachunkowość finansowa i zarządcza,
  • Controlling marketingowy – proces budżetowania w organizacji,

9) Finanse dla Członkiń Zarządów i Rad Nadzorczych:

  • Rachunkowość finansowa
  • Sprawozdanie finansowe
  • Rachunkowość a rzetelność sprawozdań finansowych
  • Controlling w organizacji
  • Proces budżetowania w organizacji
  • Audyt wewnętrzny i kontrole
  • Odpowiedzialność Członkiń Zarządów i Rad Nadzorczych

10) Technologie, sztuczna inteligencja a przywództwo biznesu:

  • Nowe technologie a etyka rozwoju,
  • Kompetencje przyszłości w świecie technologii,
  • Sztuczna inteligencja w rozwoju przywództwa,
  • Rozwój kompetencji cyfrowych,
  • Ceberbezpieczeństwo w biznesie,

11) Przywództwo międzykulturowe:

  • Zespoły międzykulturowe i ich funkcjonowanie,
  • Innowacyjność zespołów międzykulturowych,
  • Kultura narodowa i organizacyjna a skuteczność zespołu,
  • Komunikacja w zespołach międzykulturowych,
  • Świadomość różnic kulturowych w przywództwie międzykulturowym,
  • Polityka działań zgodna z systemem wartości członków zespołu,

12) Synergia pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym:

  • Wsparcie otoczenia dla liderek,
  • Kompromisy liderek na stanowiskach przywódczych,
  • Umiejętność zachowania balansu – rola liderki versus życie prywatne,
  • Praktyczne rozwiązania w zakresie synergii pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym,
  • Tworzenie indywidualnej strategii synergii pomiędzy rolą liderki a życiem prywatnym.

*Program studiów może ulec niewielkim zmianom

Zasady realizacji studiów:
Studia Academy of Female Leaders stanowią cykl 12 modułów w postaci spotkań stacjonarnych i niestacjonarnych, odbywających się z reguły raz w miesiącu w formule wykładowej, warsztatowej i seminaryjnej. Studia obejmują:

  • wprowadzenie teoretyczne w formie wykładów ilustrowanych przykładami,
  • zajęcia o charakterze praktycznym, opierające się na optymalnych rozwiązaniach i metodach wybitnych praktyków,
  • studia przypadków – analiza sukcesów i błędów pod kątem adaptacji rozwiązań przez liderki,
  • pracę w grupach pozwalającą na wymianę doświadczeń pomiędzy liderkami pod nadzorem wykładowcy,
  • warsztaty w trakcie zajęć lub pracę domową sprawdzaną przez wykładowcę,
  • przygotowanie indywidualnego projektu w zakresie strategii rozwoju kompetencji liderki przez każdą z uczestniczek Academy of Female Leaders.

 

Forma zaliczenia studiów podyplomowych
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest:

  • zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów,
  • przygotowanie projektu z zakresu indywidualnej strategii rozwoju kompetencji liderki.

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Collegium Civitas.

Harmonogram i organizacja zajęć

Organizacja zajęć*
Czas trwania: 2 semestry
Terminy* zjazdów w roku 2025/2026

semestr zimowy 2025/2026

  • Październik: 04-05 stacjonarnie; 18-19 online;
  • Listopad: 15-16 stacjonarnie; 29-30 online;
  • Grudzień: 13-14 stacjonarnie;
  • Styczeń: 17-18 stacjonarnie;
  • Luty: 14-15 online; 28-01 online;

semestr letni 2025/2026:

  • Marzec: 14-15 stacjonarnie; 28-29 stacjonarnie;
  • Kwiecień: 18-19 online;
  • Maj: 30-31 stacjonarnie;

*organizacja i terminy zjazdów mogą ulec nieznacznym zmianom
Godziny zajęć:*

  • Sobota: 9.00-18.00
  • Niedziela: 9.00-16.15

*godziny mogą ulec przesunięciom

 

REKRUTACJA ONLINE

Kontakt

Biuro Rekrutacji Collegium Civitas

+48 503 442 487
pok. 1211, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa