- Rodzaj studiów:studia podyplomowe
- Tryb studiów:niestacjonarne
- Język wykładowy:polski
- Czas trwania studiów:1,5 roku (3 semestry)
- Planowane rozpoczęcie zajęć:grudzień 2025 r.
Dowiedz się, jak usprawnić codzienną komunikację w Twojej firmie/organizacji/w Twoim zespole, aby uwzględniała ona potrzeby wszystkich interesariuszy i tworzyła korzystne dla nich rozwiązania. Wybierz studia podyplomowe „Przywództwo oparte na potrzebach” – i zostań liderem, świadomym konieczności budowania partnerskich relacji w grupie pracowników na różnych szczeblach kariery zawodowej.
Studia „Przywództwo oparte na potrzebach” to zaproszenie do odejścia od komunikacji opierającej się na paradygmacie posiadania racji, na rzecz wspólnego tworzenia rozwiązań korzystnych dla wszystkich interesariuszy.
Procesem, który do tego prowadzi przez włączenie podejścia Porozumienia bez Przemocy (NVC) stworzonego przez Marshalla Rosenberga, do codziennej komunikacji w zespole lub organizacji. Proces ten opiera się na świadomym budowaniu relacji uwzględniających potrzeby pracowników, szefów, liderów. Wybierając ten kierunek zyskujesz praktyczne kompetencje wspierające liderów w tworzeniu przestrzeni współdziałania i współpracy.
Czego się nauczysz?
- Poznasz aktualne zagadnienia Do procesu usprawnienia komunikacji w Twojej organizacji lub zespole niezbędne będzie włączenie podejścia Porozumienia bez Przemocy (NVC), stworzonego przez Marshalla Rosenberga. Opiera się ono na świadomym budowaniu relacji, uwzględniających potrzeby pracowników, szefów, liderów. Podczas zajęć, praktycy zapoznają Cię z aktualną wiedzą merytoryczną, dzięki której będziesz przygotowany do osiągnięcia założonych przez Ciebie celów.
- Zdobędziesz praktyczne kompetencje dotyczące tworzenia przestrzeni współdziałania i współpracy. Dowiesz się, w jaki sposób przejść od komunikacji opierającej się na paradygmacie posiadania racji do wspólnego tworzenia rozwiązań, korzystnych dla wszystkich interesariuszy. Uzyskasz umiejętności wspierające Ciebie i Twoich współpracowników w codziennej pracy.
- W zagadnienia z zakresu NVC w organizacjach wprowadzą Cię eksperci -praktycy z doświadczeniem w biznesie oraz współpracy z organizacjami. Zajęcia mają charakter praktyczny. Będziesz omawiać m. in. studia przypadków, dzięki którym dowiesz się, w jaki sposób rozwiązywać konflikty, tworzyć środowisko zaufania i współpracy w firmie/organizacji, a także porozumiewać się w sytuacji różnicy zdań czy silnych emocji. Eksperci doradzą Ci, jak zadbać o Twoje zasoby oraz o zasoby Twoich współpracowników, by efektywniej wykorzystywać potencjał i rozwijać talenty.
- Zdobędziesz wiedzę z zakresu skutecznej komunikacji, do wykorzystania w praktyce już następnego dnia po zajęciach;
- Zyskasz umiejętności wspierające Cię w codziennej pracy w Twojej organizacji (m.in., dawanie informacji zwrotnej, rozwiązywanie konfliktów, tworzenie środowiska zaufania i współpracy, rozpoznawania swoich uczuć i potrzeb, precyzyjnego nazywania swoich granic, porozumiewania się z innymi nawet w sytuacji różnicy zdań czy silnych emocji);
- Nauczysz się, jak wspierać innych pozostając w swojej roli – zamiast przejmować ich odpowiedzialność – będziesz rozwiązywać problemy;
dowiesz się, jak zadbać o swoje zasoby i zasoby zespołu, by efektywniej wykorzystywać potencjał i rozwijać talenty;
rozwiniesz swoje kompetencje lidera, nauczysz się dbać również o swój dobrostan; - Poznasz i skorzystasz z badania psychometrycznego Process Communication Model (PCM) pomagającego ludziom efektywnie się komunikować. PCM pozwala zrozumieć własne zachowania, wyjaśnia zachowania innych ludzi i daje konkretne narzędzia, do efektywnej komunikacji.
Dla kogo studia?
- liderów organizacji i zespołów – pragnących rozwijać swoje kompetencje w kierunku przywództwa opartego na potrzebach;
- szefów działów HR, HR BP, pracowników działów HR – poszukujących inspiracji dotyczących praktyki NVC w organizacjach;
- pracowników zespołów i organizacji, potrzebujących rozwoju kompetencji w swoich rolach;
- przedstawicieli zespołów, które potrzebują wsparcia we współpracy i współdziałaniu, empatycznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów w oparciu o potrzeby;
- liderów projektów, którym zależy na tworzeniu skutecznie działających zespołów w wysoko zmiennym środowisku pracy;
- pracowników odpowiedzialnych za rozwój kultury organizacyjnej oraz komunikacji wewnątrz firmy.