Zrozumieć rzeczywistości migracyjne: nauczanie z wykorzystaniem badań o migracjach w różnicujących się społeczeństwach (MIGRAEDU)

Udostępnij strone

Celem projektu jest przeprowadzenie badań dotyczących bieżącej sytuacji ukraińskich uchodźców ze specjalnymi potrzebami w Polsce i Rumunii oraz opracowanie na ich podstawie nowoczesnych, e-learningowych materiałów dydaktycznych (tzw. research led teaching) w obszarach: pomocy uchodźcom i pomocy humanitarnej, roli społeczeństwa obywatelskiego oraz NGO w przyjmowaniu uchodźców, jakości życia i potrzeb uchodźców, wyzwań w integracji uchodźców z niepełnosprawnościami, metod i technik badawczych w badaniu uchodźców oraz kwestii etycznych w badaniach grup wrażliwych.

Projekt jest realizowany w partnerstwie z The Research Institute for Quality of Life (ICCV), instytutem badawczym Romanian Academy w Bukareszcie. Studenci z Collegium Civitas oraz doktoranci z ICCV będą zaangażowani zarówno w prace badawcze, jak i przygotowanie koncepcji materiałów dydaktycznych oraz ich późniejszą ocenę. Dzięki temu oraz zapewnieniu wykładowcom wsparcia szkoleniowego i metodycznego, rozwinięty zostanie potencjał edukacyjny i badawczy naszej uczelni oraz instytucji partnerskiej.

Rezultatami projektu będą m.in. e-learningowe materiały dydaktyczne dla studentów, publikacje naukowe prezentujące wyniki badań nad jakością życia uchodźców, raporty oraz zalecenia dotyczące prowadzenia badań z grupami wysoko wrażliwymi i przechowywania wrażliwych danych badawczych. Zwieńczeniem projektu będzie konferencja upowszechniająca jego wyniki.

Kierowniczka projektu: dr Monika Nowicka

Projekt jest finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach programu Partnerstwa Strategiczne NAWA, nr umowy BNI/PST/2023/1/00135/U/00001.

 

 

 

NEWSLETTER

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).