Inicjatywy szkolnictwa wyższego w niedemokratycznym kontekście: znaczenie doświadczeń z wymiany dla samoidentyfikacji narodowej studentów białoruskich

Udostępnij strone

Projekt realizuje w Collegium Civitas dr Ina Aliakhnovich.

Głównym celem projektu jest zbadanie znaczenia doświadczenia studiowania za granicą u białoruskich studentów i młodych naukowców dla ich tożsamości narodowej. Osoby biorące udział w badaniu korzystały w latach 2018–2021 z programów wymiany, sponsorowanych przez kraje zachodniej Europy, w Polsce były to m.in. Program Stypendialny Rządu RP dla Młodych Naukowców, Program Stypendialny im. Konstantego Kalinowskiego, Program Stypendialny im. Lane’a Kirklanda (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności). Podstawą dla badań będą narracje uzyskane w trakcie wywiadów z białoruskimi stypendystami różnych programów wymiany międzynarodowej. Próba respondentów obejmie uczestników szeregu przedsięwzięć mających na celu zwiększenie możliwości studiowania za granicą dla białoruskiej młodzieży w określonym czasie, a także absolwentów i obecnych studentów

Projekt jest finansowany ze środków Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) w ramach konkursu „Solidarni z naukowcami” z inicjatywy „Solidarni z Białorusią”.

NEWSLETTER

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).