Academy of Young Leaders

Udostępnij strone

Kierownik studiów Academy of Young Leaders – dr Lucyna Baca-Lönn

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Ekspertka ds. przywództwa i rozwoju liderów, metod diagnozy kompetencji lidera, transformacyjnych programów rozwojowych dla liderów, coachingu przywództwa oraz zarządzania zmianą lidera i organizacji. Specjalizuje się także w myśleniu innowacyjnym i kreatywnym, zrównoważonym rozwoju, etyce biznesu oraz ładzie korporacyjnym.

Członkini The British Academy of Graphology oraz European Women on Boards. Założycielka i dyrektorka firmy Graphology Solutions Group (2008), oferującej programy rozwojowe dla liderów, metody diagnozy kompetencji lidera i coaching przywództwa. Członkini Zarządu Brytyjsko-Polskiej Izby Gospodarczej (2012-2022), Izraelsko-Polskiej Izby Handlowej (2011-2019), Vi-ce prezeska Towarzystwa Polsko-Szwedzkiego (2005-2024). Posiada korporacyjne doświadczenie zawodowe z Polski, Szwecji i Rosji. Pasję badawczą efektywnie integruje z praktyką biznesu. Poliglotka komunikująca się w języku polskim, angielskim, szwedzkim, rosyjskim, francuskim i niemieckim, zwinnie poruszająca się w środowiskach międzynarodowych. Wykładowczyni w Collegium Civitas i Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

Program zawiera autorskie szkolenia stworzone i prowadzone przez mistrzów i praktyków z zakresu dyplomacji, kultury i biznesu. Zapewniać ma dostęp do wybitnych mentorów. Całość kończy się uzyskaniem dyplomu oraz rekomendacji w formie listu polecającego od jednego z mentorów.

 

Zajęcia prowadzą:

Prof. dr hab. Danuta Hübner– polska ekonomistka i polityk, profesor nauk ekonomicznych. Posłanka w Parlamencie Europejskim, Przewodnicząca Komisji Spraw Konstytucyjnych. Pierwsza w historii polska Komisarz Europejska i znawczyni polityki gospodarczej. Jako Szefowa Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej odpowiadała za przygotowanie Polski do członkostwa w Unii Europejskiej. Była Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Przemysłu i Handlu, Szefową Kancelarii Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. W latach 1998-2001 kierowała Europejską Komisją Gospodarczą Organizacji Narodów Zjednoczonych w Genewie.

Prof. dr hab. Witold Orłowski – polski ekonomista, profesor nauk ekonomicznych, nauczyciel akademicki i publicysta. Jest profesorem w Uczelni Vistula. Specjalizuje się w ekonometrii stosowanej i makroekonomii, transformacji gospodarczej oraz integracji europejskiej krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Autor 14 książek i ponad 200 publikacji naukowych, wcześniej Główny Doradca Ekonomiczny Prezydenta RP, członek Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, Główny Doradca Ekonomiczny PwC w Polsce oraz Specjalny Doradca Komisji Europejskiej ds. budżetu zagadnienia.

prof. dr hab. Robert Karaszewski – to uznany specjalista w dziedzinie zarządzania, związany z American University in the Emirates w Dubaju. Jego prace naukowe koncentrują się na tematyce zarządzania międzynarodowego, innowacji oraz przywództwa, a szczególnie na wdrażaniu strategii innowacyjnych w organizacjach o zróżnicowanych kulturach. Prof. Karaszewski jest autorem licznych publikacji naukowych oraz ekspertem doradzającym firmom w zakresie zarządzania zmianą i rozwoju organizacyjnego. Kieruje wieloma projektami badawczymi, które łączą naukę z praktyką biznesową. Współpracuje z instytucjami międzynarodowymi oraz pełnił funkcje eksperckie w ramach projektów Unii Europejskiej. Jest ceniony za swoje podejście do kształtowania liderów przyszłości, a także za wkład w rozwój kompetencji menedżerskich na rynku międzynarodowym. Prof. Karaszewski odznacza się wysokim zaangażowaniem w rozwój nauki i praktyki zarządzania, a także aktywnie działa na rzecz współpracy między nauką a biznesem.

prof. dr hab. Anna Rakowska – Kierownik Katedry Kapitału Intelektualnego i Jakości w Wydziale Ekonomicznym UMCS. Pełni funkcję zastępcy Dyrektora Instytutu Nauk O Zarządzaniu i Jakości (UMCS). Autorka ponad 200 publikacji naukowych w obszarze zarządzania oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Od początku swojej kariery specjalizuje się w zarządzaniu zasobami ludzkimi, przede wszystkim w obszarze kompetencji oraz zarządzania zróżnicowanym potencjałem kompetencyjnym pracowników.

prof. Krzysztof Zanussi – polski reżyser, scenarzysta i producent filmowy, którego twórczość związana jest z kinem Młodej Kultury oraz kinem moralnego niepokoju. Komandor Orderu Odrodzenia Polski, od 1992 profesor sztuk filmowych. Wykładowca Wydziału Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego, Collegium Civitas. Recenzent rozpraw doktorskich i habilitacyjnych. Członek krajowy czynny Wydziału VI Twórczości Artystycznej Polskiej Akademii Umiejętności (od 1994, stacji PAU w Katowicach oraz Komitetu „Polska w Zjednoczonej Europie” Prezydium Polskiej Akademii Nauk. Pełni funkcję przewodniczącego Rady Programowej i wykładowcy Akademii Multi Art w Krakowie.

dr hab. Grażyna Bartkowiak – Profesor Akademii Marynarki Wojennej. Doktor habilitowany nauk humanistycznych, specjalista z psychologii i pedagogiki pracy oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jest autorką dwunastu książek i ponad dwustu artykułów poświęconym problematyce psychologii pracy, psychologii zarządzania, pedagogiki pracy, zarządzania zasobami ludzkimi, komunikacji interpersonalnej, uczenia się i zarządzania wiedzą w organizacji, motywowania, zarządzaniu w edukacji. Od kilkunastu lat kieruje projektami badawczymi realizowanymi w ramach grantów ministerialnych i międzyuczelnianych, prowadzonych przez środowisko akademickie i praktyków.

dr hab. Szymon Paczkowski – polski muzykolog, adiunkt w Instytucie Muzykologii UW. Zajmuje się historią muzyki XVII–XIX w., w szczególności opery; znawca muzyki Johanna Sebastiana Bacha i Richarda Wagnera.

dr hab. Jerzy Paszkowski – profesor Politechniki Białostockiej w Katedrze Zarządzania oraz Ekonomii i Finansów. Zainteresowania naukowe: organizacja i zarządzanie, zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie zmianą.

dr hab. Małgorzata Sidor-Rządkowska – profesor Wydziału Zarządzania PW, wykładowca Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, prowadzi zajęcia na uniwersytetach w Białymstoku, Lublinie i Łodzi oraz na SGH i w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Pełni funkcję eksperta Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, trenera, coacha i konsultanta zarówno w organizacjach biznesowych, jak i pozakomercyjnych. Posiada 18-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć na studiach MBA. Autorka 12 książek i ponad 100 artykułów poświęconych wspieraniu rozwoju ludzi i organizacji.

dr hab. Michał Szostak, prof. CC – Prorektor ds. Naukowych oraz Kierownik Instytutu Zarządzania w Collegium Civitas. Doktor habilitowany w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Prowadzi interdyscyplinarne badania w zakresie problemów z pogranicza zarządzania, sztuki i estetyki, których wyniki publikuje w czołowych międzynarodowych wydawnictwach i czasopismach. Prekursor badań w zakresie estetyki zarządzania. Absolwent studiów doktoranckich (zarządzanie) i magisterskich (zarządzanie i marketing) na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Prowadzi działalność dydaktyczną w języku angielskim i polskim w obszarze finansów oraz estetyki zarządzania, zarządzania humanistycznego i marketingu sztuki. Wykłada gościnnie na uniwersytetach w wielu krajach. Posiada bogate doświadczenie w administracji procesów i projektów dydaktycznych i naukowych.

dr hab. Magdalena Środa – pracuje w Zakładzie Etyki Wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, zajmuje się historią idei etycznych, aksjologią, etyka stosowaną, filozofią polityczną i problematyką gender. Jest autorką wielu publikacji z zakresu filozofii politycznej i moralnej oraz książek m.in: „Idea godności w historii i etyce” (1993), „Indywidualizm i jego krytycy. Współczesne spory między liberałami, komunitarianami i feministkami na temat podmiotu, wspólnoty i płci” (2003), „Kobiety i władza” (2009), „Etyka dla myślących” (2010), „Mała książeczka o tolerancji” (2010). W 2020 roku ukazała się jej książka „Obcy, inny, wykluczony”. Profesor Środa członkinią Komitetu Etyki Polskiej Akademii Nauk; członkinią Rady Instytutu Spraw Publicznych, członkinią Rady Societas/Communitas. W rządzie M. Belki pełniła funkcję ministra Pełnomocnika Rządu ds. Równego statusu Kobiet i Mężczyzn. Jest współorganizatorką Kongresu Kobiet. Zajmuje się działalnością publicystyczną, jest stałą felietonistką „Gazety Wyborczej”.

dr Lucyna Baca-Lönn – doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Ekspertka ds. przywództwa i rozwoju liderów, metod diagnozy kompetencji lidera, programów rozwojowych dla liderów, coachingu przywództwa, metod rozwoju członków zarządu i rad nadzorczych oraz zarządzania zmianą lidera i organizacji.
dr Lidia Czarkowska– psycholog, socjolog, antropolog; konsultant, trener, coach, mentor i superwizor. Od ponad 20 lat wspiera rozwój ludzkiego potencjału. Specjalizuje się w psychologii biznesu, executive coaching, rozwoju liderów, motywacji, kreatywności, zarządzaniu konfliktem,  zachowaniu balansu pomiędzy pracą, a życiem prywatnym.

dr Bartłomiej Chełmecki – Doktor Nauk o Kulturze Fizycznej, prawnik z wykształcenia. Sekretarz Generalny Polskiego Związku Golfa. Wykładowca akademicki w zakresie zarządzania sportem, marketingu sportowego oraz prawa w sporcie. Poświadczenie z zakresu funkcjonowania struktury administracji publicznej oraz procesów realizacji polityki państwa w sektorze sportu w ramach pracy w Ministerstwie Sportu i Turystyki RP.

dr Monika Jezierska jest Partnerką EY Polska i odpowiada za zarządzania ryzykiem i jakością w EY Consulting w regionie CESA (Central, Eastern and Southeastern Europe & Central Asia). Ma ponad 20 letnie doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem – specjalizuje się wdrażaniu systemów zarządzania ryzykiem, modelowaniu ryzyka, zarządzaniu zgodnością i kontroli. Uzyskała stopień doktora ekonomii za pracę dotyczącą modeli ryzyka. Ukończyła prestiżowy Program Zaawansowanego Zarządzania (AMP) prowadzony przez IESE Business School przy Uniwersytecie Nawarry, liczne kursy (INSEAD, APP, Harvard Business Review). Posiada tytuły zawodowe FCCA, PMP. Wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, prelegent na polskich i międzynarodowych konferencjach, autorka publikacji naukowych oraz wielu komentarzy w prasie branżowej z obszaru zarządzania ryzykiem. Członkini Zarządu Fundacji Liderek Biznesu a także Członkini Zarządu European Women on Boards w Brukseli, gdzie koncentruje się na promowaniu różnorodności i partnerstwa w biznesie.

dr Tomasz Orłowski – ambasador tytularny. Profesor Krakowskiej Akademii A. F. Modrzewskiego i visiting professor na Paris School of International Affairs, Institut d’Études Politiques w Paryżu (Sciences Po). Ambasador, dyrektor Protokołu Dyplomatycznego (2005-2007). I sekretarz, potem radca Ambasady RP w Paryżu (1990-1994), radca-minister, potem minister pełnomocny Ambasady RP w Rzymie (1996-2001). Sekretarz generalny polskiego Komitetu ds. UNESCO, członek Rady Wykonawczej UNESCO (2001-2004). Ambasador RP we Francji i w Księstwie Monako (2007-2014). Wiceminister Spraw Zagranicznych (2014). Ambasador RP we Włoszech i Republice San Marino (2015-2017).

Sylwia Bilska – CEO, Członek Zarządu Edenred. Dynamiczna liderka biznesu odnosząca sukcesy w technologii, eCommerce i Payments. Od ponad 15 lat komercjalizuje digital i digitalizuje biznesy na rynkach rozwiniętych i rozwijających się.

Iwona Guzowska – polska pięściarka i kickbokserka, mistrzyni świata, Europy i Polski, a także polityk, posłanka na Sejm VI i VII kadencji.

Beata Osiecka – Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzająca w Kinnarps Polska. Absolwentka handlu zagranicznego SGH. Wieloletnia członkini Zarządu Fundacji Liderek Biznesu. Członkini Zarządu Sekcji Szwedzkiej Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej. Mentorka biznesowa. Laureatka plebiscytu BrandMe CEO 2021 organizowanego przez magazyn Forbes. Od 2000 roku jest Dyrektorem Zarządzającym i Prezesem Zarządu firmy Kinnarps Polska Sp. z o.o. Firma jest spółką-córką szwedzkiego koncernu Kinnarps AB – europejskiego lidera w dziedzinie wyposażania biur i obiektów użyteczności publicznej. Z Kinnarps Beata Osiecka jest związana od początku działalności na rynku polskim, współtworząc strategię firmy i reputację marki, jako eksperta w dziedzinie holistycznej ergonomii, zrównoważonego rozwoju, funkcjonalnego designu oraz przyjaznego środowiska pracy.

Beata Stelmach – Członkini niezależna rad nadzorczych spółek giełdowych (NED). W Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, zaangażowana była w budowę rynku kapitałowego i promowanie ładu korporacyjnego. Konsultantka Banku Światowego na rzecz tworzenia regulacji giełdowych w Rosji i w Ukrainie. W latach 2011-2013 podsekretarz stanu w MSZ odpowiadający za dyplomację ekonomiczną i promocję Polski w świecie. W biznesie m.in. stała na czele GE w regionie Polski i Krajów Bałtyckich, pełniła funkcję Prezesa PZL Świdnik – producenta śmigłowców. Zasiada w radach nadzorczych Banku Millennium SA, KRUK SA, Stalexport Autostrady SA, przewodniczy radzie nadzorczej Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych (w latach 2006-2011 Prezes SEG). Zasiadała w radach m.in. HSBC Bank Polska, Bank BPH SA. Studiowała Finanse i Statystykę na SGPiS. Ukończyła INSEAD (MBA), Calgary University (MBA). Odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Andrzej Szumowski – ekspert z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w biznesie, administracji państwowej, kulturze, dyplomacji, działalności w organizacjach pozarządowych oraz wykładowca akademicki. Pracował w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. Piastował funkcję wiceministra w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej; Doradcy prof. Danuty Huebner, Szefowej Kancelarii Prezydenta RP, Pana Aleksandra Kwaśniewskiego, Doradcy- Członka Gabinetu Politycznego Ministra Spraw Zagranicznych Pana Włodzimierza Cimoszewicza; Doradcy Ministrów Rolnictwa ds. Promocji Polskiej Żywności. Był ekspertem Komitetu Społeczno-Ekonomicznego UE ( ECOSOC ), wiceprzewodniczącym Polsko- Koreańskiego Forum Gospodarczego, wiceprezesem Zarządu firmy Wyborowa SA. Mówca motywacyjny, doradca w zakresie wystąpień publicznych, kreowania wizerunku firmy i szefa firmy. Obecnie Dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą Krajowej Izby Gospodarczej..

Justyna Szylman – menadżerka kultury o ponad 20-letnim doświadczeniu w zarządzaniu, wykładowca, mentorka. Pełni obowiązki dyrektora w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki, gdzie w latach 2011- 2017 była wicedyrektorką. Wiceprezeska Zarządu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych oraz członkini Rady Fundacji Gessel. Pierwsza Dyrektor Zarządzająca Vogue Polska. Specjalistka zarządzania poprzez wartości, autorka podcastu „Krótkie rozmowy o przyszłości” oraz platformy Future Thinking Hub wyznaczającej kierunki rozwoju firm, organizacji i liderów przyszłości.

i inni.

 

 

Kontakt

Biuro Rekrutacji Collegium Civitas

+48 503 442 487
pok. 1211, 12 piętro
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa