Przedmioty* specjalności Dyplomacja XXI w. Wyzwania i praktyka od r. ak. 2023/2024
- Świat w Internecie – analiza bieżących spraw międzynarodowych w formule klubu dyskusyjnego
- Dekolonizacja i postkolonializm
- Dylematy migracyjne
- Wektory współczesnej dyplomacji – między ambasadą a Twitterem (dyplomacja tradycyjna i obywatelska)
- Lobbying i negocjacje w środowisku międzynarodowym
- Negocjacje międzynarodowe
- Organizacje międzynarodowe
- „Zielona” dyplomacja i zagrożenia klimatyczne
- Praktyka dyplomatyczna (e-dyplomacja, protokół dyplomatyczny, savoir vivre)
- Dyplomacja wobec dyktatur i państw „upadłych”
- Globalizacja konfliktów – nowe wyzwania i wymiary konfrontacji
- Wizje przyszłości Europy
- Wojna w Ukrainie i post-sowiecka perspektywa
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Przedmioty fakultatywne w r. ak. 2020/2021*
Przedmioty fakultatywne dostępne będą głównie od drugiego roku studiów.
- A Sociology of 20th Century Music: Syncopation, Swing, Improvisation, Blues, Flow (ST))
- ABC of the latest philosophy (ST)
- Academic and Report Writing (ST)
- All you need to know about queer studies, but might be afraid to ask (ST)
- Ambasada Concilium Civitas (ST)
- American Foreign Policy in the Trump Era – continuity and change (ST)
- Ameryka Łacińska we współczesnym świecie (ST i NST)
- Analiza trendów konsumenckich (ST i NST)
- Antymoda i jej źródła: Od protestów feministek po normcore Steve’a Jobsa (NST)
- Antysemityzm, romofobia, niechęć wobec „Obcego”: kogo i dlaczego nie lubią (niektórzy) współcześni Polacy? (ST)
- Approaches to Conflict Transformation (ST)
- Art, Value and International Relations (ST)
- Autorytaryzm cyfrowy (NST)
- Azja w XXI w. – Azja Południowa i Chiny (NST)
- Badania w reklamie (NST)
- Bajaderka, czyli warsztaty kompetencji obywatelskich (NST)
- Batman jako mem kulturowy (ST i NST)
- Bliski Wschód – społeczeństwo i kultura (NST)
- Bloga kraina czyli kreatywny warsztat pisania z sensem w Internecie (NST)
- Building Peace Through Arts (ST)
- CEE – Road to Democracy (ST)
- Ciemna strona polityki skandale nadużycia władzy we współczesnym świecie (ST i NST)
- Client Service – sztuka obsługi klienta (NST)
- Coaching i jego narzędzia (NST)
- Content Marketing i Webwriting (ST i NST)
- Copywriting i webwriting (ST)
- Cyberbezpieczeństwo: szpiegostwo, strategia i polityka w domenie cyfrowej (ST i NST)
- Czy reportaż może być niepolityczny? O groźnym micie niezależnego obserwatora i wyjściu poza formułę obiektywnej obojętności w literaturze faktu (ST)
- Czystość i brud. Historie obyczajów higienicznych i praktyk sanitarnych (ST i NST)
- Democracies in Distress (ST)
- Design Thinking (ST i NST)
- Designing Projects for Positive Social Change (ST)
- Disruptive Technology, czyli społeczny wymiar transformacji cyfrowej (ST)
- Dyplomacja gospodarcza (ST)
- Dziennikarstwo zaangażowane: między uczciwością a obiektywizmem (ST i NST)
- Eco Marketing (ST)
- Edycja cyfrowego obrazu fotograficznego oraz budowanie stron internetowych- podstawy, zagadnienia teoretyczne (ST)
- Edycja cyfrowego obrazu fotograficznego oraz budowanie stron internetowych: ćwiczenia praktyczne (ST)
- Edycja filmów w oparciu o program DaVinci Resolve, postprodukcja oraz efekty specjalne w module Fusion; wstęp do animacji (NST)
- Edycja zdjęć na potrzeby materiałów drukowanych i internetowych. W oparciu o program Affinity Photo (NST)
- Elections in America (ST)
- Employee Health and Well-Being (ST)
- Environmental Security and Sustainable Development (ST)
- Eros, Death and Culture. The Use of Psychoanalysis for Social Sciences (ST)
- Erotyzm w kulturze antycznej Grecji (NST)
- Estetyka fotografii (NST)
- Estetyka w badaniach marketingowych (ST i NST)
- Ethics of Research in Conflict and Post-conflict Societies (ST)
- EU Educational Policy – Theory and Practical Implementation (ST)
- Fake news, post-truth and politics of information in the XXI century< (ST)/li>
- Fake-news, postprawda i polityka informacji w XXI w. (ST i NST)
- Fenomen „dwunarodowości” w ramach jednego etosu. Przypadek Stanów Zjednoczonych, Rosji i Polski (NST)
- Film jako zwierciadło duszy na gościńcu świata (ST)
- Fotografia w kulturze współczesnej (ST i NST)
- From Marketing 2.0 to Marketing 4.0 (ST)
- Frozen Conflicts’: Causes, Strategies and Outcomes (ST)
- Funny Politics (ST)
- Gender i transformacje nauk społecznych (ST)
- Geopolitics of Europe (ST)
- Geopolityka Europy – historia naukowa i realne znaczenie (ST)
- Global social policy: old-age pension debate and implementing social protection floors as a tool to reduce poverty, vulnerability and inequality (ST)
- Globalna polityka społeczna: spór o emerytury oraz budowanie podstawowego zabezpieczenia społecznego jako narzędzie redukcji ubóstwa i nierówności (ST)
- Green Film Academy-dyskusyjny klub filmowy (ST i NST)
- Gry multimedialne – nowe medium (NST)
- Historia reklamy i propagandy (ST)
- Holocaust and Genocide (ST)
- Human Rights: Organizations, Systems and New Challenges (ST)
- Humanistyka w popkulturze (NST)
- Impro Dance (ST i NST)
- Inbound marketing (ST i NST)
- India and Europe – the Twins Unlike Civilizations (ST)
- Indonesian Language (ST)
- Influencer marketing w praktyce (ST i NST)
- Innowacyjne sposoby promocji (ST i NST)
- Intelligence Services in Contemporary International Relations (ST)
- Internacjonalizacja biznesu (ST)
- Internet, Society, Information – Modern World Problems (ST)
- Israel in Contemporary World (ST)
- Jaskinia. Droga rebeliantów. Obraz jaskini jako paradygmat nauki, sztuki i literatury (NST)
- Justin Bieber, Mojżesz i Coca-Cola? Archetypiczna siła marketingu (ST i NST)
- Kampanie promocyjne 360 stopni (ST)
- Kampanie społeczne w sieciach społecznych (NST)
- Kanon komiksowy (ST)
- Klub filmowy (ST i NST)
- Kobiety w działaniu czyli społeczno-prawne uwarunkowania równości płci (NST)
- Kobiety, księżniczki, bojowniczki i terrorystki, czyli różne oblicza kobiet w świecie arabsko-muzułmańskim (ST i NST)
- Komunikacja marketingowa i public relations (ST)
- Komunikacja w biznesie (ST)
- Koniec końca historii – od Pax Americana do świata wielobiegunowego (ST)
- Krajobraz regulacyjny sztucznej inteligencji (NST)
- Kultura elitarna i kultura popularna (ST i NST)
- Kurs organizatora konferencji, kongresów i imprez masowych (ST)
- Laboratorium efektywnych spotkań (NST)
- Let the post-structuralists help you become a digital copywriter (ST)
- Manipulacje i humor w reklamie (NST)
- Marketing ekologiczny (NST)
- Marketing i reklama społeczna (NST)
- Marketing i reklama w polskich firmach (ST)
- Marketing środowiskowy i zero waste (NST)
- Marketing wartości i nowe media (ST i NST)
- Media in a Changing World: The Role of Media in the New World (ST)
- Mediacje w środowisku międzykulturowym i międzynarodowym- warsztat praktyczny (ST)
- Megatrends & Understanding Future (ST)
- Megatrendy i rozumienie przyszłości (ST i NST)
- Megatrendy: człowiek – środowisko – technologia (NST)
- Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami IT (NST)
- Między Tel Awiwem a Watykanem czyli jak działają najlepsze dyplomacje świata. Rys historyczno- współczesny (ST)
- Międzynarodowe rynki i instrumenty finansowe (ST i NST)
- Moda jako język komunikacji międzynarodowej (ST i NST)
- Modne słowa 2020: Konstytucja, praworządność, prawa człowieka – praktyczny kurs dla średnio zorientowanych (NST)
- Movies Through Social Lenses: Film Club (ST)
- Mozaika Bliskiego Wschodu (ST i NST)
- Multicultural Marketing (ST)
- Narzędzia marketingu interaktywnego (ST i NST)
- Od manii tulipanowej do covidowego kryzysu – historia pieniądza, przedsiębiorczości i rynków finansowych (NST)
- Od Marketingu 2.0 do Marketingu 4.0 (ST)
- Personal branding (ST i NST)
- Podstawy języka arabskiego oraz kultury obszaru MENA (ST)
- Podstawy języka arabskiego oraz religii muzułmańskiej (prawo szaria’a) (NST)
- Polityka bezpieczeństwa narodowego Rzeczpospolitej Polskiej (ST i NST)
- Polityka historyczna w stosunkach międzynarodowych (ST)
- Polityka zagraniczna Polski po 1989 r. (NST)
- Populizm i kryzys demokracji (ST i NST)
- Postpolityka – analiza komunikacji politycznej online (ST)
- PR i reklama we współczesnym społeczeństwie informacyjnym (ST i NST)
- Prawa człowieka i terroryzm (ST)
- Prawa człowieka w kontekstach kulturowych (NST)
- Prawo i cywilizacja Islamu (ST i NST)
- Prawo i etyka mediów (ST i NST)
- Prawo konfliktów zbrojnych i prawo humanitarne (ST)
- Promoting the Brave New World: How to Create and Execute Marketing Strategies for New Technologies and Startups (ST)
- Przewidywanie przyszłości i rozumienie trendów (ST)
- Przygotowanie do wystąpień publicznych, prezentacji i autoprezentacji z elementami pracy z ciałem i z głosem (ST)
- Psychology of Peace and Conflict (ST)
- Public Relations – wprowadzenie (ST i NST)
- Racial Studies – Colonialism, Culture, Race (ST)
- Radio Features and Podcasts (ST)
- Radio Pałacc (ST i NST)
- Relacje Chiny – Stany Zjednoczone: wyzwania i możliwości (ST i NST)
- Relacje USA – Federacja Rosyjska (ST)
- Relacjonowanie konfliktów zbrojnych i sytuacji kryzysowych (ST i NST)
- Religie i duchowość w kulturach świata (ST)
- Rewolucja informacyjna – etyczne i prawne aspekty nowych technologii informacyjnych (ST)
- Rock and Roll – Its History and Place in American Society (ST)
- Rozmawianie i zapisywanie. Tybetańskie opowieści (NST)
- Rozumienie przyszłości – prognozowanie i analiza trendów (ST i NST)
- Rynek mediów i reklamy (ST i NST)
- Sekty – alternatywne poszukiwania (ST i NST)
- Self and Other: Mutuality and Domination (ST)
- Semiotics of Popular Culture (ST)
- Siła motywacji wewnętrznej i jej wpływ na realizację celów w życiu i w biznesie (NST)
- Skuteczne prezentacje (NST)
- Sociology of Artistic Occupations (ST)
- Socjologia i kultura wizualna (ST)
- Socjologia innowacji (ST i NST)
- Społeczeństwo obywatelskie (NST)
- Spór o istnienie tożsamości w czasach społecznej zmiany, transgresji, migracji i niepewnego kolektywu (NST)
- Storytelling – How to Create Stories for Brands, Teams and for Ourselves (ST)
- Stosunki międzynarodowe na Bliskim Wschodzie (ST i NST)
- Suma wszystkich strachów. Urban legends i (folk)lore oczami socjolożki (NST)
- Symulacje biznesowe – praktyki (ST)
- Sztuka inwestowania w papiery wartościowe. Socjologia i psychologia giełdy (ST i NST)
- Sztuka w praktyce (NST)
- Sztuka wystąpień i mówienia publicznego (ST i NST)
- Śledztwa internetowe (ST i NST)
- Świat sinocentryczny. Kształtowanie ładu globalnego wokół „Państwa Środka” (ST)
- Tajemnice mózgu konsumenta (NST)
- Teatr Collegium Civitas (ST i NST)
- Techniki promocji sprzedaży (NST)
- Techniki wyobraźni (ST i NST)
- Teoria i praktyka w stosunkach międzynarodowych (NST)
- Terrorism and the Media (ST)
- Terroryzm i inne zagrożenia bezpieczeństwa (ST i NST
- The End of the End of History – from Pax Americana to Multilateral world (ST)
- The Most Important Theories of Modernity (ST)
- The Politics of Fear (ST)
- The Power of Nonviolent Resistance (ST)
- The Rise of Asia – Focus on South Asia and Its Relations with China (ST)
- Theory and Practice in International Relations (ST)
- Transmedia Storytelling. Od franczyz światotwórczych do marketingu multimodalnego (ST i NST)
- Trening kreatywności (NST)
- Tworzenie i zaprezentowanie pomysłów biznesowych z elementami design thinking (ST)
- Uczenie się i rozwój dorosłych (NST)
- Udręka i ekstaza: burzliwe dzieje psychiatrii (NST)
- Umysł, mózg, świadomość i ciało (ST i NST)
- Understanding and Controlling the role of Creativity in Marketing (ST)
- Usability Testing in Multicultural Environment (ST)
- W poszukiwaniu „potwora Gender”. Analiza życia społecznego z perspektywy społecznych i kulturowych uwarunkowań płci (ST)
- Warsztat kompetencji miękkich („Bajaderka”) (ST)
- Warsztat trenerski-techniki prowadzenia szkoleń (ST i NST)
- Warsztaty Design Sprint (ST)
- Wartości w życiu publicznym, prywatnym i zawodowym. Co kieruje naszymi wyborami? Skąd bierze się szczęście? (ST)
- Wszystko, co chcecie wiedzieć o queer studies, ale boicie się zapytać (NST)
- Zarządzanie Innowacjami na przykładzie przedsiębiorstw w Skandynawii (ST)
- Zarządzanie w administracji publicznej (ST i NST)
- Zarządzanie wizerunkiem i tożsamością organizacji (ST i NST)
*UWAGA! Warunkiem uruchomienia przedmiotu fakultatywnego jest zarejestrowanie się odpowiedniej liczby studentów.
Dostępność przedmiotów fakultatywnych w poszczególnych semestrach może ulegać zmianom. Informacje szczegółowe dostępne w systemie Wirtualna Uczelnia.
ST – przedmiot dostępny na studiach stacjonarnych, NST – przedmiot dostępny na studiach niestacjonarnych
Przedmioty* kierunku Stosunki międzynarodowe II stopnia od r. ak. 2022/2023
Lista przedmiotów obowiązkowych*
- Integracja europejska
- Mechanizmy decyzyjne w stosunkach międzynarodowych
- Międzynarodowa ekonomia polityczna
- Proces globalizacji
- Współczesne konflikty międzynarodowe
- Współczesne stosunki międzynarodowe – teoria i praktyka
- Wyzwania rozwojowe
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
*Program studiów może ulec nieznacznym zmianom.
Uwaga: Kolejność zajęć realizowanych przez osoby rozpoczynające studia od semestru letniego (od lutego lub marca) może różnić się od kolejności realizowanej przez osoby rozpoczynające od semestru zimowego (od października).
Kontakt
Dział Rekrutacji Collegium Civitas
Pałac Kultury i Nauki
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa