Seria Studia i Analizy Dyplomacji Kulturalnej i Publicznej Collegium Civitas i Instytutu Adama Mickiewicza to dwa tomy publikacji, wydawanych przez Collegium Civitas wspólnie z Instytutem Adama Mickiewicza w latach 2010-2011.
Teksty w nich zawarte omawiają szeroko rozumianą problematykę dyplomacji kulturalnej, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów promocji Polski w świecie.
Tom 2: „Promocja Polski w świecie: kultura – dyplomacja – marka narodowa”
red. Elżbieta Mocek, Warszawa 2010
- Paweł Potoroczyn, Stanisław Mocek – Słowo wstępne
- Piotr Krowicki – Dyplomacja publiczna i branding narodowy w służbie pozytywnego wizerunku kraju – casus Polski
- – Wstęp
- – Dyplomacja publiczna
- – Marketing i branding narodowy
- – Wizerunek Polski w prasie francuskiej – wyniki monitoringu
- – Promocja Polski w świecie. Analiza SWOT marki „Polska”
- – Zakończenie
- – Bibliografia
- – Aneks
- – O autorze
- Od wymiany kulturalnej do nowej inteligentnej siły. Promocja Polski poprzez kulturę – Paweł Potoroczyn (red.), Olga Wysocka, Aleksander Laskowski, Natalia Dubińska (współpraca)
- – Wstęp
- – Aktualizacja
- – Kto potrzebuje dyplomacji kulturalnej?
- – Transformacja a promocja Polski poprzez kulturę
- – Struktura organizacyjna a promocja Polski poprzez kulturę
- – Geopolityka
- – Wybrane narzędzia promocji
- – Promocja kultury polskiej za granicą – diagnoza
- – Rekomendacje
- – Bibliografia
- – Aneks
Tom 1: „Wymiana i konkurencja. Środowisko i formy promocji Polski w świecie”
red. Magdalena Kopacz, Warszawa 2011
Książka zawiera teksty dotyczące różnych form tworzenia wizerunku kraju oraz promocji polskiej kultury w świecie.
- Paweł Potoroczyn – Słowo wstępne
- Jakub Ferenc – Sport jako narzędzie dyplomacji
- Rafał Wiśniewski – Współczesne wyzwania promocji i współpracy kulturalnej na poziomie regionu
- Stanisław Faliński – Współpraca międzynarodowa samorządów terytorialnych
- Szymon Chojnowski – Wyzwania dla polityki komunikacyjnej Unii Europejskiej
- Instytut Adama Mickiewicza oprac. Marek Gawron – Efekty sezonu kultury polskiej Polska! Year w ocenie brytyjskich partnerów