Kompetencje i informatyzacja – profesjonalne zarządzanie Uczelnią
Głównym celem projektu było zwiększenie jakości kształcenia i zarządzania uczelnią Collegium Civitas. Projekt zakładał usprawnienie procesu zarządzania kadrami, finansami i mieniem Collegium Civitas oraz podniesienie kwalifikacji kadry kierowniczej z zakresu zarządzania. Realizacja projektu rozpoczęła się we wrześniu 2012 roku, a zakończyła zgodnie z harmonogramem projektu, z dniem 31 sierpnia 2014 r.
Wdrożenie procedur i zintegrowanych narzędzi z zakresu informatycznego zarządzania uczelnią.
W ramach projektu wdrożone zostało oprogramowanie informatyczne, związane w szczególności z:
- procedurami i narzędziami do zarządzania kadrami uczelni, w tym: rozliczaniem nauczycieli akademickich, zarządzaniem rozwojem pracowników, automatyzacją procedur kadrowych opartych o elektroniczny obieg dokumentów,
- informatyzacją procesów zarządzania zasobami finansowymi i materialnymi Collegium Civitas, w tym m.in. controllingiem, systemem zarządzania środkami trwałymi i inwentaryzacją
- opracowaniem i informatyzacją narzędzi do zarządzania wiedzą w procesie dydaktycznym i badawczym, w tym zarządzaniem zasobami intelektualnymi i potencjałem naukowym Collegium Civitas,
- optymalizacją systemów informatycznych Collegium Civitas.
Rozwój kadry kierowniczej Collegium Civitas
Jednym z priorytetów projektu było efektywne i kompleksowe wsparcie kadry kierowniczej Collegium Civitas, obejmujące rozwój różnorodnych kompetencji zarządczych, wzbogacenie warsztatu kierowniczego, dotyczącego w szczególności zarządzania strategicznego. W ramach projektu uczelnia organizowała i delegowała pracowników szczebla kierowniczego na dostosowane do ich potrzeb rozwojowych i wyposażające w umiejętności praktyczne niezbędne w pracy nowoczesnego kierownika warsztaty.
Studia podyplomowe z zakresu zarządzania (akademia menedżerska).
Zrealizowano specjalistyczne szkolenia i warsztaty z zakresu m.in.:
- umiejętności zarządzania strategicznego,
- monitorowania planów strategicznych,
- controllingu i finansowania projektów,
- zarządzania procesowego,
- zarządzania wiedzą, zespołami i talentami,
- budowania strategii rozwoju pracowników w organizacji,
- zarządzania informacją i komunikacją w organizacji,
- zarządzania ryzykiem.
Zrealizowano również wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, w wiodących ośrodkach akademickich, realizowane w celu zapoznania się z nowoczesnymi modelami zarządzania uczelniami z Europie i na świecie.